Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo gekocht
Beste allemaal

Ik heb hem te koop staan maar kopers vinden het teveel werk, en motor klonk erg ruw en tikt nogal, dit heb ik net eens
even bekeken, ik schrok, een klep had een speling van 1,1 mm de rest heeft ook heel veel speling, die man waar ie van
was heeft dat niet goed gedaan en of laten doen.

foto,s van de roest, deur, motorkap slecht, motorkap aan onderkant gat, boven mooi nog.

[Afbeelding: DSC_0210_zpscl4bta8x.jpg]

Bodem

[Afbeelding: DSC_0209_zpspigg25cy.jpg]

Binnenkant buitendorpel.

[Afbeelding: DSC_0208_zps0fevcqrj.jpg]

Roest binnendorpel door vocht.

[Afbeelding: DSC_0217_zpsuoggzt4z.jpg]

Wielbak roest, wielbak zelf goed.

[Afbeelding: DSC_0216_zpsxzl1uaej.jpg]

Dit spatbord stuk binnenkant wagen zou dan gelast zijn? is volgens mij gewoon origineel.

[Afbeelding: DSC_0215_zpsaxlijehu.jpg]

Onder de accu aangetast, is daar iets voor om te repareren?

[Afbeelding: DSC_0214_zpsoms5vzdr.jpg]

Neus bevestiging heeft roest, ook hier, is er reparatie spul voor.

[Afbeelding: DSC_0213_zpsokow87jd.jpg]

Gat naast de rembekrachtiger naar binnen, lijkt *****plek.

[Afbeelding: DSC_0212_zpskbrukkkd.jpg]

Binnenkant deur, maar wel de slechtste die er aan zit, zie je hier niet.

[Afbeelding: DSC_0211_zpsxddnp7ne.jpg]

En nog stuk bodem, en het lijkt dat bodem dubbel is via die dopjes, klopt dat? dopjes voor anti roest.

vrg kees
Antwoord
Dat is een uitgebreid overzicht, volgens mij is de meeste roest 'origineel' en verre van dramatisch. Ja die bodemplaat die zou iets vaster aan de dorpel moeten. De binnendorpel is niet best meer daar kan geen bodem aan hangen.
Het binnenscherm lijkt mij origineel, Volvo gebruikte flinke klodders strijkkit op sommige naden en verfde daar over heen. Bij reparaties zie je bijna altijd dikke zwarte teer, vreemd overlappende plaat, weer roest etc.

Bijna alle plaatwerk van de 140 en ws. ook de 164 is enkel, je kan er bijna altijd bij van binnen en van buiten. Uitzondering is de holle ruimte onder de parafaan, en onder de achterbank zit ook een grote holte. En alle chassisbalken natuurlijk

Reparatiedelen zal je niet gauw vinden voor kleine hoekjes, zijn meest lange delen. Bij euro-autoparts hebben ze alles kijk eens op hun site. Kleine hoekjes maak ik zelf stukjes voor, uit platte plaat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Dat is een uitgebreid overzicht, volgens mij is de meeste roest 'origineel' en verre van dramatisch. Ja die bodemplaat die zou iets vaster aan de dorpel moeten. De binnendorpel is niet best meer daar kan geen bodem aan hangen.
Het binnenscherm lijkt mij origineel, Volvo gebruikte flinke klodders strijkkit op sommige naden en verfde daar over heen. Bij reparaties zie je bijna altijd dikke zwarte teer, vreemd overlappende plaat, weer roest etc.

Bijna alle plaatwerk van de 140 en ws. ook de 164 is enkel, je kan er bijna altijd bij van binnen en van buiten. Uitzondering is de holle ruimte onder de parafaan, en onder de achterbank zit ook een grote holte. En alle chassisbalken natuurlijk

Reparatiedelen zal je niet gauw vinden voor kleine hoekjes, zijn meest lange delen. Bij euro-autoparts hebben ze alles kijk eens op hun site. Kleine hoekjes maak ik zelf stukjes voor, uit platte plaat.

Hoy Mark.

Hoekje van de paravan is rot, dat is moeilijk, en het voorraam, ziet er goed uit maar toch dat daar ook roest onder zit, dit repareren is meer werk, voor de paravan is misschien solderen een optie, daarmee kan heel mooie reparaties uitvoeren en natuurlijk alleen op niet dragende delen, zoals paravan.

En dan nog de slippende automaat, gezien de manier hoe er aan de wagen gesleuteld is daar schrik je toch wel van, klepspeling van 1.3 mm zelfs, en olie in de motor die volgens mij zowat pek is, moet ook eens kijken of distributie tandwiel wel staal is, want hier zijn veel onzekerheden, ik heb wat roest ook schoongemaakt, maar dit staal is behoorlijk sterk spul, deze wagens zouden eeuwig meegaan als ze goed behandeld zouden worden.

Denk dat ik hem hou en begin, ook omdat deze therapie waarschijnlijk erg goed is voor mijn chronische stress. en dat gezeur van mensen die ie kuis verrot is om maar weinig te kunnen geven ben ik beu eigenlijk, ben er toch wel een beetje verlieft op, en plaatwerken is fijn werk, kunstig kan ik beter zeggen.

O ja de motorkap heeft naast het scharnier een gat, en roest ertussen, scharnier zit nog wel stevig zo te zien, het is ook slecht de rand die in de paravan valt, daar was dacht ik alles rot, maar nadat rubber
weg was en dat zat flink vast, is het niet doorgerot maar gewoon roest, dus even lekker schonmaken en behandelen.

Is 150 euro voor 4 deuren veel? ik heb de deuren met vierkante inwendige klinkjes, die deuren hebben dat ook en eigenaar zegt ze zijn goed, volgens mij is dit goede prijs.

O ja natuurlijk kom je meer tegen, de balk onder de motor door is ingedeukt, ik denk door een nietwetende akp meester daar opgekrikt en die wagens zijn erg zwaar, weet niet of dit erg is, de ophanging zit roest op, wel niet rot maar ziet er niet uit en een stangetje aan een kant is helemaal weggerot, is meer een pen met aan ieder kant een rubber, waarschijnlijk is dit ook bekende zaak. en de bussen van de wielophanging linksboven is er helemaal uit, de man heeft daarmee gewoon gereden, maar rubbers zijn al 42 jaar oud, dus mag wel een keer, ze zijn nog te krijgen, van heel duur tot goedkoper.

vrg kees
Antwoord
Deze deuren laten vastzetten, zelfde klinkjes dus past allemaal, waar moet ik kijken voor roest bij deuren? deze zijn erg goed nog volgens eigenaar die
trouwens in congo woont en congolese naam heeft maar pefect nederlands schrijft. Geld overmaken doe ik dus niet gewoon handje kontant'je.

http://link.marktplaats.nl/m1083465783
Antwoord
De onderrand, de hoekjes en waar de sponning aan de deur zit. Goede windvangers, niet teveel speling op de scharnieren. Verder weinig aan te zien die deuren.
Antwoord
Hoy Mark

deze man zijn vader heeft een garage, en deze deuren waren bedoeld voor zijn volvo, echter hij zit in congo voor zijn werk en heeft de volvo weggedaan, hij zegt zijn prima deuren en waren bedoeld om zijn volvo deuren mee te vervangen die slecht waren.

komende week op halen, 150 euro is niet te duur denk ik.

vrg kees
Antwoord
Ik heb nog nooit deuren verkocht of gekocht, maar ik denk dat 150 ook wel OK is, als er niks aan mankeert natuurlijk (roestige deuren heb je al). Oppervlakkige roest binnenin de hoekjes en een klein bobbeltje in de felsnaad zou nog acceptabel zijn (dat hebben ze allemaal)

Je eigen deuren lassen, strak maken en spuiten is geen kleinigheid.
Antwoord
En zo kom ik nogal eens wat tegen.

Nog wat rottigheid gevonden, de linkerkant achter is stukje dorpel en wielrand rot, je kan wel gewoon opkrikken zonder kraken.

En de stang tussen de zijkant en de achter aandrijf as, effe naam kwijt maar daar is een kant slecht van de bevestiging, kan eenvoudig
verholpen worden maar zijn deze te koop? anders zelf maken dan, maar is stevig en dik spul.

De dorpel aan die kant is wel hard voor 99 procent, maar de rand waar de binnendorpel en bodem aan vast zit is niet zo jofel meer,
ik dacht aan een smal stripje te lassen aan de dorpel zelf en dan de rest daar weer aan vast, deze kant is door de vorige eigenaar gelast
maar inclusief de afwatering, ook deze man heeft zoals vele zich vergist in het afwaterings systeem van volvo,s. en dus moet dat open
en opnieuw.

[Afbeelding: DSC_0241_zps9llqfsej.jpg]

[Afbeelding: DSC_0242_zpsxm5hlrnu.jpg]

En 4 andere deuren, wel ook beetje werk aan zoals roestvorming, 150 euro de 4, niet teveel hoop ik.

Alleen zijn de strips anders, en de spiegels, maar het lijkt er op dat het binnenwerk zo over gezet kan worden waar het chroom bij de mijne op zit en het
achteruitkijk spiegeltje zit bij mij ook naast het raampje. Misschien wat ideeÃn?

[Afbeelding: DSC_0243_zps5q2uhe0t.jpg]

Spiegeltjes bij mijn versie van de wagen, het schijnt een nogal zeldzame te zijn, en deuren daarvoor te vinden is moeilijk, maar spiegeltje zit wel in raam
mechanisme, en volgens mij past dat gewoon op de andere deuren.

[Afbeelding: DSC_0045_zps2qe16nwt.jpg]

Ik hoop dat ik het leuk ga vinden.

vrg kees
Antwoord
Lijkt er op dat de deuren toch niet gebruikt kunnen worden, de ramen en zo overzetten is niet mogelijk.

deze deuren zijn van een ouder type volvo 164, en dus moeten ze wellicht weer op marktplaats.

vrg kees
Antwoord
Ja dat valt niet mee. Die gouden deuren hebben losse raamframes, die van jouw 164 zijn gelast, 1974 is een overgang naar de 240/260. Eigenlijk is jouw 164 een 264 met een andere neus, de deuren van de 264 kan je waarschijnlijk zo gebruiken. Die hebben zelfs tot ca. 1977 (modeljaar) dezelfde sluiting.

Misschien ook nog wel die van de 244/245, ligt een beetje aan de chroom hoeveelheid. Dat zoekt wel een stuk makkelijker, op zich.

Ik denk dat de 264 ook in diezelfde kleur gemaakt is, zie deze: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:...L_1977.jpg
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 38 2.339 8 October 2024, 08:49
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 3.610 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 557 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 210.310 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.540 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 61.339 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.180 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.553 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.056 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 17.413 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)