16 November 2007, 10:35
Yep, ik wil overigens eerst proberen ze in limboland te ontvangen...gaat sneller denk ik...
[img][/img]
|
Detroit EZ locker / Truetrack
|
|
16 November 2007, 10:35
Yep, ik wil overigens eerst proberen ze in limboland te ontvangen...gaat sneller denk ik...
[img][/img]
10 January 2008, 14:00
Ik heb inmiddels een keurige met staalborstel-op-haakse-slijper afgeragde as voorzien van een mooi laklaagje. De hele zooi overgebouwd. Voor de onderste draagarm originele Volvo rubbers gepakt, de bovenste trekstangen en de stabi gaat van een ander soort rubber worden. De handremmen, hydraulische remmen, trekstangen en veren overgezet en het hele zaakje eronder gezet.
Onderweg naar huis: ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D GÃÃn wielspin meer op het binnenwiel, ondanks montage van een vrij dikke stabi-stang op de achteras. Onmiddelijk knoerthard wegaccelereren uit een bocht zonder tractieverlies. Heftig, maar voorspelbaar overstuur op gladdere wegdekken. Het is een geheel andere auto geworden, het lijkt wel alsof er lijm onder de wielen zit. De wegligging is er op vooruit gegaan, de stabiliteit is toegenomen en ik heb nog geen een keer een doorslippend wiel gehoord. Dit werkt fantastisch !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
10 January 2008, 14:23
Helemaal met je eens, ik heb afgelopen maandag met regen en 3gr een vriendin met een nieuwe Mercedes eruit gereden. Zelfs in 2 door de haarspeldbochten kreeg is de boel niet aan het driften of spinnen ;D ;D ;D Dat was ik wel atijd gewend.
De voorspelbaarheid moet je me ff uitleggen...ik had bij een bocht met eenzijdig veel oud loof wel wielspin en driften maar de auto spoot inderdaad na 2 a 3 m als een trein rechtuit. Ik moet dat zeker nog gaan oefenen... Gevaar is overigens u wel dat ik weer harder ga rijden terwijl je er dan juist op bedacht moet zijn dat zijwaarts glijden en remmen dezelfde effecten geeft als voorheen. Maar het is wekelijk super zoals je de bocht uitgelanceerd wordt ;D ;D ;D ;D
[img][/img]
10 January 2008, 14:28
Geen slippende wielen ? niet genoeg vermogen ;D
10 January 2008, 15:14
Jelmar schreef:Geen slippende wielen ? niet genoeg vermogen ;D 8)kom maar langs 8) Nou heb ik wel ingereden nieuwe winterbanden maar voorheen slipte ik toch regelmatig. Ook heb je hier van die fijne noorzijde stukken in het bos die behalve nat ook meer bemost zijn. En BTW: Een heer praat niet over zijn vermogen Zolang er maar voldoende is...Overigens is de Mercedes een diesel die me voorheen wel bij kon houden... ;D
[img][/img]
10 January 2008, 15:28
Ik heb een diff waarbij de wormwielen aan elkaar gelast zijn, dus ik weet wel ongeveer hoe een sper zich gedraagd
10 January 2008, 19:08
Als ik het goed begrepen heb is dat perfect voor rallye en rechtuit maar iets minder in korte bochten omdat de beide achterwielen dezelfde omloopsnelheid houden ?
[img][/img]
10 January 2008, 21:00
Jelmar schreef:Ik heb een diff waarbij de wormwielen aan elkaar gelast zijn, dus ik weet wel ongeveer hoe een sper zich gedraagd wormwielen? heb je een Torsen diff vast gelast? ![]() j/k ![]() iig moet zon gelast diff erg lekker zijn voor de grip/driften, zeker voor de prijs ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
10 January 2008, 21:10
hoe kan ik het makelijkste van mijn originele turbo achteras een sper maken
en dan bedoel ik niet lassen : ![]() welk soort merk type past er zo in en is geschikt voor 200pk?
Volvo S70R B5234T4 M59
11 January 2008, 00:30
eric, elk sper diff dat je koopt kan 200pk hebben.
maar waarom koop je geen 2e diff wat je vast last? goedkoper kan niet, en het is echt wel sterk (als je het goed last). |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Detroit TrueTrac 912A374 1:3,54 and lower Dana 30 | burgixxl | 5 | 5.365 |
7 November 2019, 18:21 Laatste bericht: burgixxl |
|
| dana 30 locker | nick740 | 17 | 12.910 |
8 May 2010, 23:34 Laatste bericht: nick740 |
|