Precies wat ik bedacht had, Marc
Ik maak 3 verschillende platen. Twee aan de zijkanten die helemaal tot onderin doorlopen. Deze las ik rondom vast (bovenin mooi langs de rand, onderin zo ver ik er bij kan komen met mijn toorts). Daarna een vlakke plaat er op die twee knikken heeft bij de achterste hoeken om de schuine kanten op te vangen. En inderdaad een paar gaten er in boren om die binnenste plaat aan mee vast te zetten.
Ik heb vandaag een mooi stukje 3mm dik plaatstaal opgehaald waarvan ik dit (en later de motorsteunen) kan maken.
Dus zojuist weer de auto naar buiten gerold en de hogedruk reiniger tevoorschijn gehaald. Met de vuilfrees en vier geboorde gaatjes in de onderkant was het vuil zo weg:
En als we dan toch bezig zijn ook meteen de motor naar buiten gerold, ingespoten met dasty en even afgespoten met de spuit. Werkt ook weer wat fijner, want er zat best een vettige laag op, vooral op de bak.
Met een vooraanzicht zie je goed hoe veel er weg is van het subframe. Aan de achterkant iets meer, maar nog meer dan voldoende stevigheid over. Zeker als ik er dadelijk 3mm plaat in las.
Edit: nog een vraagje; wie kan me vertellen hoe de pookknop (en het leer en alles) van de pook van een M90 af gaat? Heb hem er af proberen te draaien, maar ik krijg er geen beweging in en ik kan niets vinden wat lijkt op een pen of iets wat het ding bevestigd..