Topics: 163
In dat geval...
Om dat plaatje af te stellen zou ik de bak in zn 1 of 2 zetten, en dan het plaatje tegen het witte plastic nokje aan schuiven en vast schoeven (niet te strak).
Topics: 37
het witte kunststof palletje (van de beveiliging) schuitf over dat metalen plaatje heen. IK ga het nu proberen met wat ringetjes onder het plaatje.Dit is natuurlijk geen goede oplossing. Van jullie hoor ik graag een betere.
nou, met de ringetjes werkte.
Volgend probleem komt al weer om de hoek kijken. De kilimeter teller, dag teller en snelheidsmeter doet het niet.
Moet ik deze nu opnieuw aan de bak vast maken?
het andere eind van de kabel misschien ook los en vast maken?
zo ja, hoe kom ik daarbij? waar zitten de schroefjes verstopt?
Dirk
Apk klusje: mijn volvo remt op de rembank voor de apk goed. Geen verschil. Tijdens een noodstop zit er tussen de voorwielen erg veel verschil. De een blokkeert de ander niet. Eerst was het vermoeden dat het aan de banden lag. Oplossing: andere wielen er op en testen. Geen verschil... K*t. Wat nu? Hebben jullie een idee?
Topics: 176
Citaat:K*t. Wat nu? Hebben jullie een idee?
Ik heb wel een idee..... ==>
Onderwerp: Remvraag
project volvo verloopt langzaam maar zeker.
gisteren een leuk kado voor de fiesta gekregen
wat vinden jullie?
volgende stap proberen te maken bij Sven
Bij scandcar de spanningsregulator laten reviseren van mijn dashboard. Dan zou de temp. meter en tank meter het weer moeten doen. Helaas. Geen geluk.
wat nu?
dash laten reviseren?
anders dash?
zo ja welke? een rally dash? heel tof!
normaal dash met lint teller, standaard opmerking in de auto: wat heb jij een gave km teller!
moeilijk moeilijk.. Wat denken jullie?
ook nog... ik kwam er achter dan 1 van mijn koplampen bij de stelbout vast zit met kit. de lamp unit zelf hangt los. Zou het hele huis vervangen moeten worden of kom ik weg met alleen een bout? Ik heb nog niet de moed gehad om de kit weg te pulken omdat er dan waarschijnlijk gelijk een ander in moet. Heeft er iemand nog een liggen?
Topics: 163
1 July 2013, 12:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 July 2013, 12:43 door Dopski.)
Dirk86 schreef:Bij scandcar de spanningsregulator laten reviseren van mijn dashboard. Dan zou de temp. meter en tank meter het weer moeten doen. Helaas. Geen geluk.
Wat houdt dat in? Voor een paar euro kan je zelf met moderne componenten een nieuwe spaningsregulator aansluiten.
http://volvolvo.nl/threads/12972-spannin...5-uit-1977
Die lamp mist waarschijnlijk een of meerderer witte klemmetjes waarmee de lamp in het huis (cilinder) vast zit. Zijn nog nieuw te bestellen dacht ik.
verhaal van de spannings regulator: bij een 140 serie word de tank meter + temp meter door 1 blokje aangestuurd. Normaal als die 2 meters het niet doen is daar het probleem. soms gaat ook de rest kapot. Zoals bij mij
idd heb al niewue klemmetjes gevonden en ga ze morgen halen
Topics: 82
Als-ie op LPG loopt is het tankmetersignaal meestal ergens kwijtgemaakt omdat ze de vulling vd LPG tank belangrijker vonden. De temp sensor kan kapot zijn, of de bedrading, en de meters zelf kunnen ook stuk zijn, allez wat een gedoe.
Die linttellers zijn er nog ontstellend veel van.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969