24 April 2012, 16:07
Heb je de klepveren al bekeken?
Slechts 4 boutjes los en klepdeksel lichten...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
gerattel in een b18
|
24 April 2012, 16:07
Heb je de klepveren al bekeken?
edwin schreef:Heb je de klepveren al bekeken? Yep heeft ie al gedaan zelfs andere tuimelaar erin gehad maar het geratel bleef. Zit dus dieper in het blok. Het ontstaat als de olie op temp komt. Logisch dan wordt het dunner en zal het een minder goede vulling zijn voor speling. Ik gok op het achterste lager van de nokkenas. Dit is nl bij alle oude volvo blokken toch een zwak punt wat betreft de olie voorziening. Doet mij wel de vraag oprijzen wat nu voor de B18 en B20 blokken nu de juiste olie is. Je hoort veelal dat MILLERS OIL de olie is voor de volvo blokken, is dat zo. By the way ik heb ervaring met deze auto want volvo henk is mijn schoonpa en hij heeft mij gestrikt voor het uitnemen van het blok. Trouwens je kan de motortakel lenen van Mark, moet je wel ff met Sven bellen want hij staat bij hem in de werkplaats of zal ik Sven bellen, laat het me maar weten. Gr Rene
25 April 2012, 13:55
Ik heb nog geen problemen met nokkenaslagers in de B18 of B20 gezien, zelfs in de mishandelde en verwaarloosde blokken die ik voor onderdelen uit elkaar heb gehaald. Ook op internet kom ik geen nokkenaslagers tegen behalve deze: http://forums.swedespeed.com/showthread....ost1816488
De nokkenas draait maar de helft vd krukastoeren en doet minder werk ook nog.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 April 2012, 14:23
Marc1970 schreef:Ik heb nog geen problemen met nokkenaslagers in de B18 of B20 gezien, zelfs in de mishandelde en verwaarloosde blokken die ik voor onderdelen uit elkaar heb gehaald. Ook op internet kom ik geen nokkenaslagers tegen behalve deze: http://forums.swedespeed.com/showthread....ost1816488daar kan ik me ook nog steeds weinig in vinden.. nokkenassen uitwisselen hebben ook nooit iets negatiefs opgeleverd.. ik denk bv aan de zuigerpen of drijstang..
Een ratel in een B20 motor bleek uiteindelijk een kapotgelopen voorste nokkenaslager te zijn. Het witmetaal was nog maar gedeeltelijk op de juiste plek en de rest ervan heb ik onderin de carterpan teruggevonden. Indien dit hier ook het geval is zouden de losgelaten delen na het aftappen van de olie hierin gevonden kunnen worden (maar kunnen dan ook van andere lagerschalen komen). Ik zou het eerst de olie eens doorzeven.
13 May 2012, 00:29
Blok ligt uit elkaar en de oorzaak van het geratel is gevonden, maar de eer is aan mijn schoonvader die mag het vertellen.
13 May 2012, 10:42
sjezus wat een cliffhanger !
keb 'r nie van kunnen slapen....
13 May 2012, 23:18
Oh ik zie dat hij het nog niet verteld heeft, zal ik dan..............................................................................................................................nah moet mijn schoonpa maar doen.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|