Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
xenon
Bozzma schreef:Vergeet het dus maar.

conclusie; niet voor de 240. of bedoel je dat niet?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Uitstekend voor 240 ! Jammer voor de CAN-bus-boys.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
ik heb matige ervaring met de levensduur van xenon lampen. Bij onze lease XC70 was er een binnen 100.000 km kapot. Dan toch de andere ook laten vervangen vanwege het kleurverschil.
Tip: neem altijd een of 2 reservelampen mee. Er zijn maar 2 types die echt veel voorkomen, de D2S en D2R lampen. Zelfde fitting, alleen is het ene soort voor projector lampen (met zon lens erin), en de andere lamp is met een kleine laag erop voor gewone koplampen zoals in de volvo v70. Ondanks dat er 2 verschillende types zijn was het bijna onmogelijk voor de ANWB en 2 volvo dealers om de goede lamp voor ons te krijgen, grote onzin dus...

op ebay.de ben je voor 2 gloednieuwe osram of philips xenon lampjes ongeveer 50 euro kwijt, en voor 2 aansturingne ongeveer 50-100 euro afhankelijk van je geluk en het type.
Dan moet je nog een idee hebben om groot en klein licht te kunnen regelen, iets waar ik nog over aan het denken ben. Projectoren inbouwen kan, heb je groot en klein licht (dmv een spoel + sluisje), maar dat is echt leleijk in een 240 vrees ik.... Dus dan ben je aangewezen op een andere oplossing de lampen gewoon in de 240 reflectoren hanegn met een bedienbaar schermpje ervoor. niet echt makkelijk...
De aansturingen zijn altijd gewoon op 12 volt aan te sluiten. Van ongeveer 8 tot 15 volt geven ze (goed) licht.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
ok, helder verhaal JW240, maar er zijn toch ook ombouwkits die je er zo in friemelt? Bi-xenon?

Bijvoorbeeld; http://www.camcosystems.nl/index.php?act...uct_id=153
Antwoord
TheSaint77 schreef:ok, helder verhaal JW240, maar er zijn toch ook ombouwkits die je er zo in friemelt? Bi-xenon?

Bijvoorbeeld; http://www.camcosystems.nl/index.php?act...uct_id=153

een nette set, alleen is 250 euro best wat geld. als je voor 150 alles van ebay kunt hebben, en dan van een beter merk, dan vind ik dat net wat aantrkkelijker. Moet je wel zelf nog wat klussen. Voor mij een uitdaging, maar niet iedereen zit er op te wachten, zeker als je een baan hebt enzo, dan levert het per saldo niets op om zoiets zelf te klussen..
Ik heb wel een goed idee gekregen van de link, ze hebben een slim systeem voor het kiezen tussen groot en klein licht!
Antwoord
Jw240 schreef:Ik heb wel een goed idee gekregen van de link, ze hebben een slim systeem voor het kiezen tussen groot en klein licht!

JIP! Dat bedoel ik!!

Heb jij een set via Ebay? En zit het er ook al in dan? Ik ben benieuwd. Maar ik zou er wel €250 voor over hebben. En dan de koplampwissers met sproeiers erbij...MMWAAAHHH!! Geil op de Turbo!
Antwoord
Ik heb ronde koplampen en ik zit er aan te denken om een keer in de reflector BMW 3 serie projectorlampen te maken (dimlicht). Ik weet nog niet of ik mijn lampglas helder moet maken ivm strooilicht. Mijn Mercedes had wel helder glas. Ik heb nog een hele zooi aan Xenon-troep liggen...
Antwoord
Bozzma schreef:Ik heb ronde koplampen en ik zit er aan te denken om een keer in de reflector BMW 3 serie projectorlampen te maken (dimlicht). Ik weet nog niet of ik mijn lampglas helder moet maken ivm strooilicht. Mijn Mercedes had wel helder glas. Ik heb nog een hele zooi aan Xenon-troep liggen...

ik heb gelezen en gezien dat bij de meeste xenon ombouw-projecten met projectoren achter de normale glazen dat de glazen met water schuurpapier enzo glad gemaakt zijn.
bedoel je Bi-xenon? met een spoel die een blende/klepje bedient voor groot/klein licht?

Ik heb ook nog een boel xenon spul liggen (voorschakelapparaten en projectoren). Nu heb ik een oude xenon lamp om de boel te testen, en geen enkele sturing kan deze lamp aan krijgen. Ik weet ook niet of de sturingen nog goed zijn. de lamp knippert de even, meer niet. Een xenon lamp regelen om te testen is ook lastig. Enig idee of de sturingen nog goed zijn??
Antwoord
ik begrijp je vraag niet helemaal, maar de startprocedure van een Xenon vraagt zeer veel stroom. 15 ampere of zoiets. Heb je er wel iets op aangesloten dat dat kan leveren ?
Antwoord
Bozzma schreef:ik begrijp je vraag niet helemaal, maar de startprocedure van een Xenon vraagt zeer veel stroom. 15 ampere of zoiets. Heb je er wel iets op aangesloten dat dat kan leveren ?
ik bedoelde, als een lamp knippert en niet opstart, is dat dan de sturing of de lamp zelf. Maar je had het goed begrepen 8)
Precies, daar kwam ik ook achter. aangesloten op een grote netvoeding (25 A) of accu deed de sturing het nog niet.
Net maar even een lamp uit de lease auto gehaald en getest, en een sturing werkt nog perfect! Echt mooi spul..
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: