Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
portieren
jero schreef:Ik stuur ffbericht naar webmaster hoe dit in dit forum te realiseren.

hoe? gewoon ff wachten tot ik de bouwjaren heb gefotografeerd en er 1 Jpeg van heb gemaakt... Wink Morgen ga ik de Polar vastleggen... en zondag een zekere gele uit "86..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Geweldig, ben erg benieuwd.
Wat óók erg prettig is te merken dat de zgn volvo "gekte" aardige variaties heeft.
Hoor graag als je zo'n Jpegje (?) hebt. Zal mooie puzzel zijn; zoek de 100 verschillen.... ;D
Antwoord
even bij wat eigenaren aangeklopt met een vreemde vraag, zeker op zondagmiddag... (meteen weer een gezamenlijke kennis opgedaan.. en een hoedje.. Wink..)

tav de "verbouwingen", ik denk dat de kunst ligt in het "weglaten". Wat de deuren betreft, er zal een gat moet n worden gecreëert zoals in degene die je verwijderd. De deurvangers, als ik naar de B-/ en C-stijlen kijk, kun je voor de swap van oud naar nieuw zeer waarschijnlijk al voldoen met het verwijderen van de oude steun en daar de nieuwe deurvanger te plaatsen met daar achter de bijbehorende verstevigingsplaat, zodat de nieuwerwetse voordeur er in past en sluit. Achter is het nog makkelijker, 2 gaten in de C-post en de nw vanger er op. Iets bewerkelijker is de deur voor/achter aanpassen zodat het slotmechanisme daar in kan worden gemonteerd. De maten van dat blik zijn identiek ("66-"93) Als de carroserie mooi is heeft dit mijn voorkeur, immers een late deur heeft ook de gaten voor de onderste stootstrips, en die wil je eventueel ook dicht hebben.

de voordeuren... (voor de duidelijkheid ff op de foto's klikken..)

[Afbeelding: 2518141100102125362S600x600Q85.jpg]

de B-stijlen met deurvangers..

[Afbeelding: 2844397130102125362S600x600Q85.jpg]

de achterdeuren...

[Afbeelding: 2426452190102125362S600x600Q85.jpg]

de C-stijlen met deurvangers..

[Afbeelding: 2381106390102125362S600x600Q85.jpg]

Als ik zo naar de B-stijlen kijk, en het later verdwijnen van de montageplaat, welke vóór "70 al over het verdiepte deel in het blik valt, kun je genoegzaam aannemen dat het studiemodel van het veligheidsconcept al ver gevorderd was toen de 140 nog in de showroom moest komen... maar dus de voorziening in het blik al voerde..
Antwoord

Ik twijfel nog steeds of de linker B-stijl wel dezelfde vorm heeft als de rechter als je de bevestigingsplaat van het slot wegslijpt.

[Afbeelding: 2n04upg.jpg]
Antwoord
die dikte zal ik opmeten, maar ga er geen deuren voor verwijderen. Mijn vorige 140 kan, zit niks meer in, daar kan ik desnoods de bevestigingsplaat afboren. De verdieping die je onder de plaats van witte ziet is zo gecreëerd dat de plaat gelijk valt met het geheel. Dat extra trapje is bij de gele vervallen. De knik ad achterzijde van de stijl is ook weg, maar daar doe je verder niets mee. Gaat om de dikte vanaf de gele montageplaats en díe locatie onder de witte plaat.

Dan nog maakt dat niet uit als je de locatie van het sluitmachaniek in de deur aanpast van nieuw naar oud om een nw deur in een oudere auto te hangen, de stijl blijft dan zoals ie is...

Draai je het om, en je wilt een oudere deur in een nw auto hangen, dan zou ik eigenlijk nog steeds de deur aanpassen, nieuw sluitmechanisme in een oude deur...

Maar waneer komt dat voor..? Als je van een jonge 245 een 165 maakt en tochtruitjes wilt..?
Antwoord
Jambon schreef:Dan nog maakt dat niet uit als je de locatie van het sluitmachaniek in de deur aanpast van nieuw naar oud om een nw deur in een oudere auto te hangen, de stijl blijft dan zoals ie is...

Klopt, maar als de B-stijl identiek zou zijn dan ben je sneller klaar met het verwijderen van het slotsteunplaatje van de oude B-stijl Wink
Antwoord
jos245 schreef:Klopt, maar als de B-stijl identiek zou zijn dan ben je sneller klaar met het verwijderen van het slotsteunplaatje van de oude B-stijl Wink

mee eens, echter als je deuren gaat vervangen zul je meestal moeten spuiten ivm kleur, en aangezien je mogelijk toch de gaatjes (mocht het r zo eentje zijn..) onderin dicht moet lassen, dan zou ik daar alle tijd in stoppen. Anderzijds is het steuntje verwijderen het snelst gedaan, je moet daar wel weer de lak bijwerken...

Als r iemand id buurt van Meterik (L) een rechter sloopdeur voor van iig "86 heeft, plus deurvanger met bevestigingsmateriaal, dan kan ik dat op een later tijdstip op de 144 uitproberen...
Antwoord
Wat een mooi overzichtswerkje. Je hebt alleen twee maal de achterdeuren laten zien.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Wat een mooi overzichtswerkje. Je hebt alleen twee maal de achterdeuren laten zien.

...echt niet...
Antwoord
Oh nee, toch niet. Met de voordeuren zie ik duidelijk problemen met het slot, bij de oude 2 zit het in een busje met schroefje erop, bij de nieuwe met een houder en 2 schroeven.
Maar, voor hetzelfde geld zijn de afmetingen van de pal ín de deur (die je verdraait met het slot) exact hetzelfde.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  244 1980 portieren: reparatie of vervanging. Hoe en wat? Wimme 3 3.082 15 October 2012, 13:32
Laatste bericht: Gerald
  Zwarte randen op portieren en deurstijlen enz Bill 10 6.157 1 March 2009, 00:06
Laatste bericht: 240estate

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)