Topics: 289
DopdeDouwer schreef:Met uitzondering van de kleur is het gewoon standaard, kleur is wheelspray van motip.
Ik wilde ook graag 16" maar die zijn er alleen van de 850 en die hebben de verkeerde ET en heb je weer spacers nodig enzo.
voor je 144? das ET40 en 6 1/2 16"
Citoën C6 heeft een passende ET32, 7x17 in staal, en de C5 ET32, 7x16...
Topics: 163
(klopt maar de topic starter heeft een 242)
Topics: 289
@Dop:ik dacht dat je met de 1e de jouwe bedoelde..
Die ET 32's wijken dus maar 7mm af, da's met een spacer wel te overzien..
Topics: 38
"Wat bedoel je met overdrive?" (is geen domme vraag hoor)
Om een auto(motor) wat minder toeren te laten draaien op de snelweg heeft men vroeger vaak overdrive's toegepast.
Een overdrive is een extra tandwielkastje achterop een bestaande versnellingsbak die het toerental van de uitgaande as versneld.
Je motor maakt dan minder toeren,dus minder herrie,dus minder brandstofconsumptie.
Een overdrive herken je vaak aan het knopje op de versnelingspook waarmee je de overdrive elektrisch in/uitschakeld.
Later is men meer en meer "echte" 5 versnellingsbakken gaan toepassen en is de overdrive verdrongen.
Met overdrive-wielen bedoel ik dan wielen die door hun grotere diameter (dan standaard) per omwenteling meer afstand afleggen.
Het effect is dan net als bij een overdrive dat je motor minder toeren maakt en dat wilde ik graag.
Het nadeel is wel dat je ook minder trekkracht over houdt en daarom heb ik voor de vakantie m'n kleinere wielen er op gedaan om in de bergen met vouwcaravan en fietsen goed uit de voeten te kunnen.