Topics: 289
da's idd niet des 140's zoals we gewend zijn. Ik mis ook de spanningregelaar op het binnenscherm (die aan vervanging toe zijn..) dus heb je ergens anders zo'n potje met centrale schroef zitten die ik ook heb op de 544, en zo'n dynamo..
Maar ens wat Amazon foto's van bv "66-"67 opsnoren en zien wat daar in zit aan hrc's..
Topics: 289
in de boeken komt dit niet voor, duidelijk het origineel vervangen door 2 "potjes van de sloop"
Topics: 84
Ik heb iets toegevoegd over de dynamo in mijn vorige bericht.
Die ingang op de zijkant vd kop wordt nog wel eens gebruikt voor LPG verdampers. Hoort een plaatje op, kweenie wat dit doet met je koeling (vast weinig goeds).
Tuurlijk is-ie bijzonder, het interieur is org. rood (voorstoelen zijn nieuwer want met hoofdsteunen), en er zitten geen speakergaten in de deurpanelen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 10
De voorschermen + het voorfront + de radiator zijn niet origineel voor dit type 144 van 1967. Ik denk dat het onderdelen zijn van een type na 1971.
Ofwel heeft de volvo vroeger een aanrijding gehad en hersteld geweest met onderdelen van een later type?
Wat ik ook zie op de foto's is , dat de volvo vroeger op gas heeft gelopen.
Ik ben in het bezit van een identieke volvo 144 (als MACK )met chassis nr 1441941M020252 die nog in originele staat is met maar 125000 KM op de teller.
Ik heb al verschillende malen geprobeerd om een paar foto's van mijn volvo op volvolvo te plaatsen, maar het lukt me niet! kan iemand mij helpen ?
Op computer gebied ben ik een leek.
Topics: 84
Registreer jezelf op
http://photobucket.com/ (Don't have an account? Sign up now) Dan kan je foto's van je computer (of wat verkleinde/gewijzigde versies ervan, Paint kan dat best goed, bewaar onder een nieuwe naam anders overschrijft-ie het origineel) uploaden in een albumpje.
Daar komen dan weer links bij te hangen die je hier kunt plaatsen en dan zien we nog een 144 uit 1967!
Het zijn nogal wat stappen inderdaad.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 7
Gelukkig koelt de motor goed ;D Dat gezeur heb ik al is gehad :'(
De spanning regelaar hebben we los gehaald (om te kijken waarom de dynamo het niet deed) en licht net buiten beeld. Lees net hoe ik kan testen of de dynamo het nog doet
Ik zit nu trouwens op 222277 km
Ik kan die HRC nergens terug vinden ??? morgen neem ik hem mee naar nordicar.
Het bleek uiteindelijk de HRC van een opel te zijn maar nu heb ik weer een mooie "Volvo" HRC.
Helaas waren dit niet al me problemen >

Beide rubber rem slangen zaten dicht en dan ook echt goed dicht

Gelukkig braken er maar 2 rem leidingen aan de kant van de slang... en 2 aan de kant van de rem klauwen :
Na een paar keer geprobeerd te hebben nieuwe flensen te maken (er lag een flens apparaat in de kofferbak :o) nieuwe kopere leidingen gehaald bij autoparts. De bestaande remleidingen die van het verdeel blok kwamen hebben we met hoge druk door gespoten wat ook echt wel nodig was!!!
Resultaat: Hij remt weer als de beste en hij blijft mooi recht rijden.
Alleen jammer dat hij niet meer wou starten nadat we de motor schoon hadden gemaakt (het bleek trouwens een rode motor te zijn

) Hierdoor duurt het weer een week langer voordat er AKP op zit :-[
De bobine vervangen en mooi lopen dattie doet :o
Morge apk, verzekeren en rijden!!! (hoop ik)
Mack Trible schreef:Morge apk, verzekeren en rijden!!! (hoop ik)
HaaHaaHaaHaaHaaHaaHaaHaa
Hij rijd nog steeds niet.