24 June 2010, 15:51
ton76 schreef:Ik zat met mijn 144, naar volle tevredenheid, bij GIO. Maar dat was toen voor dagelijks gebruik en daar was de premie ook naar. Zij verzekeren idd ook oldtimers met een max aantal kilometers van 5000 of zo maar je moet er een moderne auto naast hebben. Een moderne motorfiets mag niet.
Er zijn uitzonderingen maar dan zit je bij een schimmige verzekeraar en betaal je alsnog rond de 130 euro per jaar voor een auto waar je nauwelijks mee rijdt. Dan kun je naar mijn mening beter kiezen voor GIO of Diks.
Ik wilde mijn 144 per sà als 2e auto verzekeren. Dit is voor zover ik weet bij alle verzekeringsmaatschappijen onmogelijk. Ik heb weken rondgebeld en kreeg overal nul op het request. De enige uitzondering was de KNMV maar daar was mijn motor dan weer te oud voor.
Het probleem zit hem in de motorrijders die voor een habbekrats een 25 jaar oude Suzuki kopen, deze als oldtimer verzekeren en hier in rijden als het regent of glad is. Er worden vervolgens zoveel brokken gemaakt en geclaimd dat het voor de verzekeringsmaatschappijen niet lonend meer is om deze lage premies aan te bieden. Dus een motor voor dagelijks gebruik is niet te combineren met een goedkope oldtimerverzekering. Zoals ik al zei, de goeden lijden onder de slechten.
Ja ik rij nu een motor uit 89' daar kan het idd niet mee, maar ik ga binnenkort over op een 08' motorfiets. Ik heb ook nog is het probleem dat ik onder de 24 ben, dat is soms ook een regel voor een klassieke auto.
de premie bij knmv is 70 euro geloof ik.
Je kan mij niet wijsmaken dat motorrijders (die zonder brokken motor rijden) meer dan normaal schade maken met hun (klassieke) auto. Als je niet defensief rijdt op de motor ben je gewoon binnen de kortste keer dood of gewond.
De verzekeraars hebben het liefst dat je de volle mep voor je auto betaald natuurlijk, want met een motor en een klassieker verdienen ze geen ruk aan je.
Volvo 244DL 78'<br />Yamaha XT350 89'<br />Zundapp 517 CS50 74'