Plan is drastisch aangepast.
Ten eerste door jullie commentaren, waarvoor mijn hartelijke dank, ten tweede door het helaas uitblijven van de donorauto.
Heb van AJ de toezegging gehad dat ik een deel van zijn donor kan overnemen, zodat het idee van Ticci, om alleen het rotte deel te verwijderen kan worden uitgevoerd.
Ik ga met Peter binnenkort naar AJ toe, om met een haakse slijper en een stuk of 10 dunne(1mm) slijpschijfjes, het stuk bodem van de voorzijde van de achterbank tot de drempel van de achterklep en aan de zijkanten tot de randen van de wiel-/reservewielkasten met al het balkmateriaal wat er onder tegenaan is gelast, te verwijderen. En zonodig wat AJ er verder nog af wil hebben.
Uit de Zwarte Flirt slijp ik hetzelfde stuk, maar aan alle kanten 2 centimeter krapper(voor zover mogelijk).
Hierdoor kan ik, waar bereikbaar, het nieuwe stuk bodem op het overlappende stuk van boven en van onder vastlassen en waar niet bereikbaar van bovenaf puntlassen.
Hoewel een stuk eenvoudiger als het vorige plan, denk ik hier toch zeker een paar weekjes mee zoet te zijn. :

:
De brandstoftank laat ik vervallen en daarvoor in de plaats komt de LPG-tank, dan zit die een stuk veiliger en komt de achterbak weer geheel beschikbaar voor een paar extra zitplaatsen. In de rechter reservewielbak maak ik een RVS bezinetankje van ongeveer 25 ltr voor de toch altijd weer optredende noodgevallen.
Daarna alles wegwerken met een mooi vlak vloertje, waarin kleine inspectieluikjes voor de gastank en benzinetank en het gebruikelijke grote luik weer achterin.
Snel geschreven, nu nog even doen. 8) 8)
Ik houd jullie middels postings en plaatjes op de hoogte.
Al vraag ik me wel af hoe de beunmaten het zo ruim kunnen documenteren, hebben Huib en Arjan er continue een fotograaf bijstaan :o :o :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.