@ticcie; heb jij trouwens je set toevallig bij ene Daniel gekocht ??
En wat is er mis met overstuur?? dat wil je toch juist ;D je rijd een achterwiel-aandrijver om dwars te kunnen gaan ! ;D
Topics: 17
Weet niet meer hoe ie heette, maar ze zaten onder een witte 740Turbo en hij ging voor langere tijd naar Zuid Afrika.
Overstuur is niks mis mee, maar hij heeft me nu al een paar keer verrast door zonder echt te waarschuwen te willen uitbreken - met de standaard setup had ik het wat eerder door en is wel zo prettig...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 44
Ticcie schreef:Weet niet meer hoe ie heette, maar ze zaten onder een witte 740Turbo en hij ging voor langere tijd naar Zuid Afrika.
Overstuur is niks mis mee, maar hij heeft me nu al een paar keer verrast door zonder echt te waarschuwen te willen uitbreken - met de standaard setup had ik het wat eerder door en is wel zo prettig...
precies maar ik begin de auto nu al wel wat beter te kennen
maar je kunt er nu wel ontzettend hard mee door bochten maar het blijft opletten
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 2
De set Polarissen die ik vorig jaar bij Swedenparts heb gekocht is origineel Volvo en kostte 750 Euro..... (eindelijk iets dat meer waard is geworden...)
Ticcie en Eric, lastig overstuur na montage van de 25mm stabilisatorstang achter (van IPD) heb ik vaker gehoord. De stabilisatorstangset van IPD is met name achter een stuk dikker, wat de balans wat meer naar overstuur verlegt. Misschien is het een idee om achter de originele eens terug te zetten en te kijken hoe het dan voelt?
ja dat kan maar ticcie heeft de ipd stangen niet die heeft de originele nog
maar ik hou ze er gewoon onder ik rij toch nooit tegen z'n limiet aan alleen
waar het veilig is als ik in een slip zou raken durf ik het wel :

ik probeer mijn turbo schad vrij te houden ;D
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 2
Ben bang dat het bij mij hetzelfde verhaal wordt.......steekt te veel werk in om in de buurt van die limiet te gaan rijden....
Topics: 22
cvt240turbo schreef:Ben bang dat het bij mij hetzelfde verhaal wordt.......steekt te veel werk in om in de buurt van die limiet te gaan rijden....
haha ja zeker, dat herken ik wel.
zelf heb ik de 22 mm IPD achter, 25 mm voor. dat is betere balans. met de virgo's heel goed te voelen wat ie gaat doen, alhoewel het met glad wegdek ook al enorm snel richting uitbreken gaat soms, maar dan moet je de boel echt pushen en extra gas gaan geven etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 18
Jw240 schreef:cvt240turbo schreef:Ben bang dat het bij mij hetzelfde verhaal wordt.......steekt te veel werk in om in de buurt van die limiet te gaan rijden....
haha ja zeker, dat herken ik wel.
zelf heb ik de 22 mm IPD achter, 25 mm voor. dat is betere balans. met de virgo's heel goed te voelen wat ie gaat doen, alhoewel het met glad wegdek ook al enorm snel richting uitbreken gaat soms, maar dan moet je de boel echt pushen en extra gas gaan geven etc.
Wat is nou verstandig dan, om voor mijn verlaagde 245 voor 25/22 gaan of toch de 25/25??
is maar net wat je wil maar ook bij 22 achter kan hij nog steeds gevaarlijk uitbreken
maar ik heb het ook een beetje voor de looks :o gedaan
ik vindt het wel fijn rijden en ga toch nooit superhard door de bocht maar hij helt met de 25/25 0% over
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 163
Het was even zoeken naar het topic waar werd gezocht naar Polaris velgen.
Polaris velgen 2005
Polaris velgen 2007
Ik post het maar even in dit 2009 topic:
Ik heb velgen gezien op de duitse ebay: â⬠900,- voor 4 nieuwe Polarissen.