Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen.
Dirk242 schreef:Een dak bekleed met vinyl maakt zo'n auto wel echt af, vind ik.

jij hebt toch een vreemde smaak, Dirk... ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
[Afbeelding: Rivella%20NEU.jpg]
Antwoord
nou ja, of het echt LEKKER is??? Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
[Afbeelding: yahoonc9.gif]
[Afbeelding: yahoonc9.gif][Afbeelding: yahoonc9.gif]
[Afbeelding: yahoonc9.gif]
Antwoord
Even een eerste indruk:

De carosserie is nog beter dan ik gehoopt had: perfecte achterschermranden en wielbakken,roestvrije onderkanten van de deuren, geen spatje roest rond de voorruit (wat echt zeldzaam is voor een 262).

De bodem heb ik nog niet helemaal van onder gezien maar het feit dat de randen van de bodem bij de aanhechting met de kokerbalken in prima staat zijn is al een erg goed teken.

Ik heb eigenlijk nog geen laswerk aan de auto kunnen ontdekken tot nu toe.

De roest waar de verkoper over sprak is slechts beperkt tot twee dingen: een onbeduidend plekje op de hoek van het achterraam en links wat blaasjes aan de onderkant van het dak bij het achterscherm.
Mogelijk dat daar een paar gaatjes in vallen wanneer ik het kaal schuur.
Dat is tot nu toe het enigste wat ik ontdekt heb.

De onderkant van het dak bij het rechterachterscherm is perfect.

Dit is eigenlijk de beste 262 (die niet overgespoten is geweest) die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Het warme,droge Mediterane klimaat is duidelijk mild voor de carosserie van de auto geweest met dien verstande dat de zon wel zijn verwoestende werk op de buitenzijde gedaan heeft. Big Grin
De blanke lak is nl. op veel plekken van de auto weggebrand.
De verweerde lak deert me echter niet; bij een reeds overgespoten auto moet je ook maar afwachten wat er onder de nieuwe lak verscholen zit Sad

Het interieur is op sommige plekken wat hard en/of verkleurd door de zon.
Op een klein doorgesleten plekje in een van de opgestikte veterbanden na, zijn de zetels echter nergens gescheurd. Ziet er verder van binnen op z'n Frans uit ;D dus niet erg schoon en proper.

Er ligt een carburateurmotor in en daar ben ik erg blij mee i.v.m. nog in te bouwen lpg.
De motor loopt nog niet omdat de benzinepomp het laat afweten dus over de motor kan ik nog weinig zeggen.

Wat de opties betreft is er wel het een en ander te doen.Zo zag ik dat de aircopomp mogelijk ontbreekt en misschien dat de cruise-control ook niet compleet is (alhoewel ik eigenlijk niet weet uit welke componenten een cruise-control bestaat Wink)

Ik zal morgen wat foto's proberen te maken.
Een leek zal er waarschijnlijk niet door geimponeerd zijn vanwege de verweerde lak die de auto een wat sloperig aanzien geeft,maar een kenner van de 262 carosserie zal vrolijk worden van bijv. de conditie waarin de paravan verkeert.
Antwoord
Voornamelijk goed nieuws dus, gefeliciteerd! Smile

Kun je iets vertellen over het transport naar hier en de kosten ervan, en eventueel
straks als de motor loopt hoe het invoeren bij de RDW is gegaan?
Antwoord
Mooi dat het meevalt. Natuurlijk willen wij graag foto's zien en bij ons schijnt nu de zon dus ga je gang ;D
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Stinky schreef:Voornamelijk goed nieuws dus, gefeliciteerd! Smile

Kun je iets vertellen over het transport naar hier en de kosten ervan, en eventueel
straks als de motor loopt hoe het invoeren bij de RDW is gegaan?

Het transport heb ik laten doen door een autotransporteur. Ik was 600 euro voor het transport kwijt van Montpellier naar Brabant.
Transportprijs wordt overigens niet per definitie per kilometer berekend, heb ik begrepen
Het is maar net of ze in de buurt waar een auto staat voorbij komen. Als ze er speciaal voor moeten rijden ben je erg duur uit.

Wat het invoeren bij de RDW betreft kan ik vooruit al zeggen hoe dat gaat.

Omdat het een auto uit een EU land is, MOETEN ze per definitie een typegoedkeuring eraan geven.
Ook als ze 'm niet in hun systeem kunnen vinden. In dat geval nemen ze doorgaans een typegoedkeuring van een ander type motor dat in de buurt komt.

Het is dus in feite een formaliteit. Even langs de RDW rijden met de auto.
Buitenlands inschrijvingsbewijs/kentekenbewijs van de auto inleveren en een half uurtje later sta je weer buiten en binnen een paar dagen valt je nieuwe NL kenteken in de bus. Daarna kun je platen bestellen en de auto APK laten keuren.
Antwoord
jos245 schreef:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-BER...0227385146

[Afbeelding: th_41090_P5262915_122_541lo.jpg][Afbeelding: th_41094_P5262916_122_718lo.jpg][Afbeelding: th_41101_P5262914_122_523lo.jpg][Afbeelding: th_41102_P5262921_122_202lo.jpg]
[Afbeelding: th_41114_P5262922_122_764lo.jpg][Afbeelding: th_41120_P5262923_122_39lo.jpg][Afbeelding: th_41126_P5262924_122_836lo.jpg]
[Afbeelding: th_41129_P5262925_122_154lo.jpg][Afbeelding: th_41130_P5262927_122_173lo.jpg][Afbeelding: th_41135_P5262930_122_797lo.jpg]

Dat supermooie tweelingzusje op Ebay blijft rond de 15000 dollar steken qua biedingen.
Dan zou je hem voor zo'n 15.000 Euro hier in NL op de weg hebben.

Ik vind normaal prijzen boven de 10.000 Euro gewoon te duur voor een mooie 262 maar na de foto's nog eens minutieus bekeken te hebben vind ik DEZE die 15.000 Euro toch waard. Dat ding is echt nagenoeg hagelnieuw.

Daar kan de mijne niet bij in de schaduw staan. Maar ja, die is dan ook 5 tot 6 maal goedkoper ;D

Dit juweel is van de zelfde verzamelaar als die "nieuwe" zwarte 262 van Carlo Schmidt en zijn tegelijkertijd besteld en geleverd.
Ik heb via via inmiddels gehoord dat Carlo deze gouden ook wil laten komen en hem net als de zwarte als nieuwe auto wil importeren,oftewel zou zgn nog noiit op de weg zijn geweest.

Ik ben benieuwd of hij hierheen komt.

Dat bod van $15.000,= is nog veel te laag,geloof mij deze is perfect met een uitroepteken :-*
Antwoord
Op het moment van posten, was het eindbod 21.100,-- dollars.

Dan denk ik toch dat Jos een betere deal heeft gemaakt. Voor 15000 euro kan je een hoop laten lassen, spuiten en tunen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo Even voorstellen (Beter laat dan nooit). Kees Roskam 21 18.034 25 June 2018, 15:28
Laatste bericht: Kees Roskam
  Bestickering op de 245? Dat doen wij zo: dens245polar 4 2.782 8 September 2013, 13:10
Laatste bericht: dens245polar
  " Hoop werk gedaan" , voor mijn doen Sjaakie 8 4.722 8 June 2010, 10:19
Laatste bericht: frox
  Het zijn de kleine dingen die het doen: rechter buitenspiegel en zwart wieldopje ***t_blijft_behelpen*** 3 2.973 20 May 2010, 10:07
Laatste bericht: Arjan.
  doen?? sjemmie 4 2.476 10 June 2009, 22:11
Laatste bericht: Marc1970
  Alsof ik nog niet genoeg te doen had... nico_v 26 11.692 5 November 2007, 09:52
Laatste bericht: Walter S

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)