Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
24x12x4 FMIC install
Ohja erg mooi formaat, lekker groot. Van welke daftruck komt de IC?
Antwoord
ja daar noem je zo wat bossie, de druk gaat best maar de temp. voor de ic had ik niet bij stil gestaan

toch nuttig zo'n forum

ik kan eventueel de slang tussen ic en turbo van een ander materiaal pakken

de ic komt volgens mij van een daf 65 maar daar ben ik niet zeker van want het ding lag al een tijd in de loods toen ik hem kreeg want hij kon niet meer in het ruilsysteem.
al met al was het aanpassen van de hoogte en versmallen van zijbakken nog een hele operatie, maar zo kon ik gelijk oefenen met de nieuwe MIG/MAG lasmaschine op de zaak.(zou eigenlijk dus betaald werk moeten zijn he)

Antwoord
erg mooi gemaakt!
Ik had het er met Ruben nog over dat een aangepaste vrachtwagen IC goed zou werken. leuk om te zien dat iemand anders op het forum dat ook al doet ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
dank je,

maar ik kan het eigenlijk niet aanraden,

je hebt een lasapp. nodig dat alu. kan lassen
veel tijd
e.e.a. aan alu materiaal pijp, plaat
je moet de ic afpersen voor controle lekdichtheid
je moet de ic heeeeel goed uitblazen ivm las en slijpvuil!!

als ik dan lees voor welk weinig geld de topis-starter een cpl. nwe ic kocht dan denk ik ...................

maar ik ben eigenwijs genoeg om alles zelf te ondervinden dus dat weet ik nu ook weer.

een intercoolerdouche lijkt me trouwens ook wel bruut.
niet dat ik ooit zoveel geweld aan zou moeten wenden maar toch....

Antwoord
naast het lasapparaat is ook veel ervaring nodig voor het lassen van alu, ik vind het goed moeilijk! Helaas thuis geen AC-TIG dus ik kan het ook niet verder oefenen.

Die lassen zien er goed uit, respect Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Allereerst; ziet er erg goed uit ! Smile

bossie hoe kom jij aan temperaturen van 170/180 graden ??
vind je dat zelf ook niet een klein beetje erg hoog ??

Die radiateur slang is prima hoor, ok echte siliconen slangen zijn beter maar dit zal prima voldoen.

Zijn wel mooie klemmen ! top!

Kleine tip; wil je geen olie in je IC slangen plaats dan een Catch tank! Ik heb er ook 1 tussen zitten en raad het iedereen aan, je kunt ze kopen bij JoostV6 voor een mooi bedrag!
Antwoord
Kan deze prutser met een 8v turbo soms intercooler sproeiers bestellen bij APP ? ;D
Antwoord
poe poe, ba ba, best wel veel info zeg............

bedankt voor de goede tips,ik heb mijn intercoolercircuit ook van hele dikke mooi vloeiende uitlaatpijpen gemaakt.
met dik bedoel ik de diameter 65mm en niet de wanddikte.

grappig dat het zo merkbaar is die ic douche, kan je daar nog wat meer over vertellen???
staan die sproeiers permanent aan bij vol vermogen?
schakel je ze met de hand of thermostatisch?
hoeveel liter jaag je er door aan gedemineraliseerd water?

het te vermijden turbogat zorgt dat enkel voor vertraging in oppakken of zijn er meer nadelen te verwachten?

vwb je opm over luchtverdeling;
het is wel zo dat de zijkappen van hoge intercoolers taps gevormd zijn om de lucht evenredig te verdelen over alle cores.

alvast bedankt voor je info!!!

ik heb er nog even de foto's bijgezocht die ik al in andere topics had gezet (o.a. de diesel subgroep)

[Afbeelding: PA010046.jpg]

intercoolerbuizen gemaakt van uitlaatpijp V.W. LT net zo lang met bochten/lassen/zagen gepuzzeld tot er een passend sys. ontstond

[Afbeelding: PA010047.jpg]

de buis dwars voorlangs is de intercoolerdummy, de eigenlijke i.c. ben ik nog aan het pasmaken

[Afbeelding: PA020049-1.jpg]

Antwoord
Hoe ik erbij kom, nou kijk maar eens naar de temperaturen die siliconenslangen gemaakt voor gebruik onder druk en met warmte kunnen hebben. Ik heb zelf rubberslang/koppelstukken (met een lagere temperatuurgrens dan siliconeslang) gebruikt bij iets verhoogde druk, hierbij gaat de temperatuur natuurlijk ook wat omhoog. Bij de rubberen slangen/koppelstukken die ik gebruikte was er net na de turbo enigszins sprake van vervorming.
Ik zou iedereen aanraden dat als je het geld hebt gewoon voor goed materiaal te gaan. Er is niets zo jammer als een dag aan een IC sleutelen, alles passen maken in de auto, en er dan achterkomen dat na een week of 2 de koppelstukken/slangen toch niet zo geweldig zijn.
Slangen die de druk niet houden, dat is niet zo leuk, dan is het rijden geen pretje meer...
Antwoord
Funsdaf schreef:Ook moet je er op letten dat je intercooler niet een te groot turbogat gaat creeren.

Wil je echt goed koelen. Monteer dan minimaal 2 fijn vernevelende intercoolersproeiers. Dit koelt echt als een gek.
Wel gedeminiraliseerd water gebruiken.
In de rallyauto kunnen wij precies zien als de sproeiers een keer niet gewerkt hebben, De inlaatluchttemperatuur is dan echt veel hoger. Daarbij is dan ook de koelwatertemperatuur en de olietemperatuur hoger.

heej funs, hoe bedoel je precies dat je een te groot turbogat gaat creeren? Door een te grote IC?
Hoe stuur je die intercoolersproeiers aan? Wat heb je ervoor gebruikt? Vertel eens wat meer over die setup!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)