Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het blijft uitkijken...
Volgens mij is de haakse slijper sleutel niets anders dan open of doorslijpen en de acetyleensleutel is een snijbrander? ;D Big Grin
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Een jaar of 8 geleden had ik haast en moest er snel iets gelast worden. Die kap is maar lastig dus ''doe ik mijn ogen wel dicht''. 'S-nachts pijn in mijn ogen: verbrand! Kun je een paar dagen met een zonnebril oplopen. En nu heb ik hier nog steeds last van, laagstaande zon doet mij echt enorm pijn in de ogen.

En wat dacht je van een draaibank sleutel? Even het werkstuk inspannen en dan de sleutel laten staan? Altijd goed gegaan (op de gaten in het plafond na dan!)
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
michiel schreef:Een jaar of 8 geleden had ik haast en moest er snel iets gelast worden. Die kap is maar lastig dus ''doe ik mijn ogen wel dicht''. 'S-nachts pijn in mijn ogen: verbrand! Kun je een paar dagen met een zonnebril oplopen. En nu heb ik hier nog steeds last van, laagstaande zon doet mij echt enorm pijn in de ogen.

ai dat is ook echt vervelend... Ik heb niet zo vaak erin gekeken..

Dit topic is echt handig vind ik, voor mij weer wat waarschuwingen van wat ik wel/niet moet doen....

Ik heb een linker oor dat het niet meer zo goed doet. Combinatie van het sleutelen, motorzagen, vanalles. carnaval dit jaar was de druppel... :-[ Sindsdien een beetje last van... FFS

michiel schreef:En wat dacht je van een draaibank sleutel? Even het werkstuk inspannen en dan de sleutel laten staan? Altijd goed gegaan (op de gaten in het plafond na dan!)

Laatst iemand op de draai/freescursus hier (die ik niet doe) die had dat ding ook laten zitten... best gevaarlijk :o
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Zelf sleutel is gevaarlijk dat blijkt wel. ;D

Wat te denken van ergens snel een gaatje in moeten boren, vervolgens uitschieten en de dan door je vinger heen boren. Hij moest echt is zijn achteruit om hem eruit te krijgen. Een vrouw die langs kwam en naast me kwam staan viel spontaan flauw toen ze het zag gebeuren. :o
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
Let op, voor 40 eurie is op dit moment bij de Aldi een grote haakse/sleutelslijper in de aanbieding. (3 jaar garantie van het bekende Tobmerk) 8)
Dan kan je eindelijk weer eens lekker blijven uitkijken. :Smile
Draait alleen vooruit, dus vinger eenmaal eraf blijft eraf. :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Niet gebeurd tijdens het klussen aan een auto, maar met mn fiets heel lang geleden.
Ik probeerde mijn spie uit mn trappers te halen maar die zat muurvast. Een gewone hamer hielp niet, een vuistje was te groot. Daarom met de ene hand de hamer op de spie, met de andere hand met het vuistje op de hamer beuken. Opeens sprong er een stukje van de punt hamer af, ik kon het nergens vinden. Een half jaar later vond de chirurg in het ziekenhuis het in de bovenkant van mijn hand, zat een gek bobbeltje dat ze maar eens opgen gingen snijden... Big Grin

Eigenlijk aan de auto nog geen ongelukjes gehand. Alleen bijna een ratel aan een remleiding "gelast" toen ik de accupool losdraaide... En inderdaad knokkels enzo als je uitschiet. Of je vingers tussen de waterpomptang als die ergens vanaf schiet en jij dat eigenlijk wilde voorkomen en er heel hard in aan het knijpen was.

Toch is dat sleutelen wel leuk, onder de auto werken heb ik nog niet gedaan en zal ik zeker na het lezen van het ongeval voorzichtig aanpakken.
Antwoord
Laten wij nu eerst eens met goed materiaal beginnen,

samen met mijn maatje hebben wij een complete hefbrug in ons schuurtje,werkt echt geweldig.

Van een volvodealer die zijn werkplaats ging verbouwen hebben wij ook een grote compressor met luchtgereedschap(heerlijk),hydraulische pers,bandenmontage-apparaat en een bandenbalanceerapparaat.

Inderdaad bij de Kwik-Shit komen wij ook niet meer(kwam ik toch al niet).

Neen, dit is nog steeds hobby,wij vinden dit gewoon leuk en haten klungelen onder een auto en willen alles zelf kunnen doen.
Als je dit soort gereedschap samen aanschaft is het qua kosten te doen,zeker voor gebruikt gereedschap en het werkt snel en veilig mits je weet hoe er mee om te gaan.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht dat aan blijft tijdens rijden Thijs69 1 1.272 17 February 2023, 23:45
Laatste bericht: BartJu
  Het blijft zweeds John242 15 8.868 22 May 2006, 19:13
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)