Topics: 30
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Topics: 107
Tja, da's erg triest.
Het bewijst maar weer eens hoe belangrijk het is om altijd steuntjes onder de auto zetten als je 'm opgekrikt hebt.. Op de krik alleen vertrouwen kan erg link zijn.
Topics: 38
Zelfs met steuntjes eronder kan het nog mis gaan. :'(
Dus altijd blijven nadenken waar je precies mee bezig bent :-X
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
daarom gebruik ik alleen nog de volvo krik om een band te verwisselen, nergens anders voor....
het is mij ook al eens gebeurd dat het volvo schaarkrikje gewoon dubbelklapte.....
Topics: 22
De eerste koop, na de aanschaf van m'n baksteen, was een garagehydrogeval, want als je zoiets ouds koopt lig je er toch een paar keer per maand onder te kijken wat er nou weer tikt of piept. :o
Als aanbieding werden er voor 10 eurie 2 verstelbare bokken bijgeleverd en ik lig sindsdien een stuk geruster te sleutelen. 8)
Vervelend voor de nabestaanden, maar de meeste ongevallen gebeuren nog steeds in of om het eigen huis. :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 30
Inderdaad, twee verstelbare bokken/assteunen doen al heel veel.
Voor 10 euro al in goede kwaliteit te koop bij de LIDL, ALDI etc.
Het leek mij wel een mooi onderwerp (als je daar bij zo'n triest bericht nog van kan spreken) om ook eens te behandelen.
Je moet eens weten wat er zoal fout gaat bij het klussen aan de auto.
Hand of sjaal tussen V-riem, van een krik kieperende auto's, beknellingen tijdens het sleutelen, verbrandingen door koelvloeistof of olie etc.
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
m'n pa heeft eens liggen sleutelen onder z'n auto (40 jaar geleden) toen ie van de krik afdonderde en hij de auto op z'n hand kreeg...... Toen is zijn moeder (155cm, 50kg) op het geschreeuw afgekomen en heeft in d'r eentje de auto 5 cm opgetild! Wat moederinstinct al niet kan doen!
Ik sleutel ALTIJD met krik en bokjes maar krijg het soms nog wel eens benauwd als ik met mijn hoofd klem lig onder de auto en mezelf afvraag wat er zou gebeuren als ie op dat moment toch zou gaan bewegen....
Topics: 135
moet je niet aan denken met het gewicht van onze tanks...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 27
veel zul je er niet van voelen.....
Volvo 245 GLE 1979
Topics: 17
michiel schreef:veel zul je er niet van voelen..... 
maar het is zo'n rot gezicht voor de mensen die de troep moeten opruimen