Topics: 11
Slim is om gewoon gelijk een hele pakkingsset te nemen, met alle rubberen ringetjes etc. er bij.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 17
nou alles ligt eraf eindelijk, leuk zo'n weekje hobbyen.
de boel op tijd gezet. ik zat te zoeken naar rondjes of iets dergelijks, maar het zijn meer streepjes opde plastic kap, en op de poelie, op de tandwielen van nokkenas en hulpas weer wel een stipje. maar achteraf als je het een keertje gezien hebt heel simpel en logisch.
ook het dekseltje met de keeringen van krukas en hulpas eraf gehaald, nu zitten die keerringen vast aan het dekseltje kun je die gewoon losrukken, er moeten toch nieuwe in, en klemmen die nieuwe erin of zo?
hoe maak je die zooi schoon met schuurpapiertje, want die pakkingen zitten flink aangekoekt.
moet je de nieuwe met iets insmeren, ik las een soort vaseline of zo?
kan dat ook met gewoon vettig grij of liever niet?
de waterpomp er ook afgerost dat was makkelijk, nou nog weer erop.
meteen even radiateur en slangen weggehaald werkt wel zo handig.
Ben nu batterijen aan het opladen van de camera want ik wil jullie natuurlijk wat plaatjes laten zien.
Vanmiddag even langs de huisdealert geweest alle pakkingen en zooi wat ik moest hebben gehaald, morgen nog 2 dingetjes ophalen en dan is de boel weer gereed voor in elkaar zetten, kijken hoe dat gaat haha
Vitara
nou het gaat aardig vanmiddag de waterpomp teruggeplaatst, was inderdaad beetje kloten met de bovenste pakking je moet de pomp omhoog drukken en tegelijk de boutjes erin jassen. maar met een flinke klauwhamer kun je aardig wrikken.
![[Afbeelding: p1010101ca4.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/2144/p1010101ca4.jpg)
leek mij mooi zo nou hopen dat ie lekvrij zit.
ook heb ik de krukaskeering en hulpaskeering en het kapje met pakking weer gemonteerd
![[Afbeelding: p1010103ln5.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/5163/p1010103ln5.jpg)
nu zit alleen met een klein vraagje op de krukas zit een tandwiel en ik heb nog 2 ijzeren plaatjes, moeten die aan weerzijde van dit tandwiel?
Vitara
niemand een idee of die plaatjes bij het tandwiel goed zitten????
Vitara
maar dat met die missende boutjes is in ieder geval opgelost. die ene was voor revisie bedrijven en die andere was van een bout van de waterpomp en daar hoorde er dus wel een boutje in.
Vitara
Topics: 32
Jouw volvo is van een eerder bouwjaar en daarom kan het iets anders zitten.
Bij mijn 93ers zit de "uitstulping" op de tandriempoelie aan de voorkant. Deze valt dan weer in een inkeping van de krukaspoelie het plaatje zit hier dan tussen.
Ik denk dus dat je ze zo goed hebt zitten.
Bij de montage van de poelie opletten dat hij goed in de inkeping valt.
Voor de timing: Vaak staan er streepjes op de tandriem die corresponderen met de merktekens op de poelies. Handig om wat meer vertrouwen in de juiste timing te krijgen.
Alle drie poelies moeten natuurlijk ook in lijn staan met de merktekens op de kapjes.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
klopt dat is bij mij ook zo. alleen het achterste plaatje heeft ook een inkeping en die haakt nergens in en dat leek mij dus niet logisch.
Vitara
de boel toch maar in elkaar gezet en alles afgemonteerd.
en, ?? hij loopt weer
vooralsnog nergens lekkage ziet er goed uit en loopt mooi.
ga morgen denk ik een stukje blazen kijken of ie t houd maar ik ben wel blij dat ik dit zo zelf even bij mekaar gepuzzeld heb, iedereen hier heel erg bedankt voor steun en info
Vitara
Topics: 38
Holowkregel schreef:ga morgen denk ik een stukje blazen
Kom dan gezellig naar Alphen aan de Rijn 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986