Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
missende boutjes?
nu heb ik de fan eraf en de snaren eraf en bovenste deel kap distributieriem. dit om te onderzoeken waar mijn auto olie lekt.
ik heb 2 vreemde gaatjes ontdekt ze zien eruit alsof er boutjes missen wie weet of dit zo is?
[Afbeelding: p1010073im7.jpg]
net op/naast de waterpomp en
[Afbeelding: p1010072ig0.jpg]
bij beugel van de dynamo.
het lijken mij echt gaten voor boutjes maar die zijn er dus niet kan ie daar ook olie uit lekken en waar anders te kijken?
Vitara
Antwoord
Zit de carterventilatie niet verstopt ? Het lijkt erop dat de olie overal langs gedrukt wordt.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
het was heel erg vettig ja het meeste is al weg. ik kan ook niet 1 plek vinden waar het nu echt vandaan komt. dat was ik dus eigenlijk aan het zoeken, en bijkomstig uitzoeken hoe alles zit ik heb zelf die boel nog nooit losgehaald, wel leerzaam trouwens.
Vitara
Antwoord
nu heb ik die zwarte box ertussenuit gefriemeld en dat flitertje in het slangetje eruit gevist maar wat is verstopt het is alleen een beetje vettig overal maar nergens dik vuil of zo, ook niet in het filtertje lijkt mij goed, of niet???
Vitara
Antwoord
nee ik denk ook dat het niet uit die gaatjes komt, het is langzaam erger geworden dus ik vermoede die keeringen vandaar dat ik die boel losgemaakt heb.
ik ga dat warm worden maar eens proberen lijkt mij het handigste.
eerst dat zwarte boxje met die slangetjes er morgen weer tussen zien te frutten, wat een gepiel was dat om het eruit te krijgen zal wel net zo makkelijk terug gaan vermoed ik, of zijn daar nog tips of "wist u datjes" daarvoor.

die keeringen zijn die moeilijk te vervangen trouwens? of zijn dat gewoon iets van afdichtringen die ertussen zitten?
Vitara
Antwoord
lijkt mij ook de meest complete oplossing zo, mooi lijstje dank voor je reactie. nou kijken of ik dat zelf aandurf zo ja dan zal ik een fotootje maken.
Vitara
Antwoord
ik zou zeggen, spuit eerst je motor eens goed schoon met hogedruk
rij een stukje en dan kan je zien waar het vandaan komt...
voordat je van alles gaat vervangen

Idea
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
heb ik al gedaan en dan komt t onder uit de kap van de distributieriem dus een van de keeringen en bovenin is weinig lek te ziendus waarschijnlijk de krukaskeering en als die los moet kun je dan toch ,, beter alles meteen meepakken je hebt dan nagenoeg alles los, zo begreep ik het.
Vitara
Antwoord
Tja, daar zit wat in.

maar zo kan je wel even door gaan nog, als je toch bezig bent vervang dan dit en dat ook maar. :twisted:

dat gaat soms toch wel in de papieren lopen, vind ik, voor je het weet heb je een perfecte motor in een roestig kastje, :oops:

nou dan doe ik dat ook nog wel, ben toch bezig.............. :roll: :roll: :roll:

:wink: :wink:
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
vanmiddag na een eeuwigheid kloten de krukaspoelie losgekregen hiep hoi. ik had al zitten rotzooien met een ketting erom met schroevendraaier erin en meer van die ongein. toen toch maar iets van een hulpstukje gemaakt van een stuk ijzer en een uitlaatklem. dit paste precies in de gaten in de poelie, lange pijp erop en op de bout ook een sleutel en een lange pijp en hoppa, wat een geklooi zeg.

maaar, nou valt me de oliebende daar wel mee, maar goed het is nu los dus vervangen dacht ik zo toch? de distributie/ spanrol/ en de keeringen van krukas en hulpas en pakking voor waar ze in zitten. of vergeet ik nu iets?
nou zag ik dat ook bij de waterpomp aan de kant van distributiekap de boel lekt, kan ik de waterpomp eenvoudig eraf halen en met nieuwe pakking terugplaatsen of is dit nog erg moeilijk, en zijn er nog meer handigheidjes???
oooh ja bij de distributie moet je alles op tijd zetten toch ik zie wel stippen op de nokkenastandwiel en hulpkrukas maar niet op krukas? en waar moet ik ze dan mee gelijk zetten?
Vitara
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: