Topics: 23
Ik denk dat ze je die dingen best per stuk verkopen....
Alleen....
De verzendkosten zijn best hoog dus ik denk dat ze dan wel duur zijn.
Topics: 20
Tis nog veel meer, E 140 per 2 25mm elk:
http://cgi.ebay.de/Volvo-704-765-Spur-Ac...dZViewItem
En jij had er 2 voor E 140 of 4 ?
Deze is leuk maar maar 10 mm per as dus 5 mm elk, bij 30mm/as gaan ze van 40 naar 90
http://cgi.ebay.de/H-R-Spurverbreitung-V...dZViewItem
[img][/img]
Ik ga binnenkort met toch wel dikke spacers rijden vooraan. 27 mm.
Behalve dat de lagers sneller slijten (hoeveel sneller?), de auto waarschijnlijk meer overstuur heeft, zitten er verder nog grote nadelen aan?
Meer overstuur is niet zo'n ramp, en het sneller slijten van de lagers (indien niet te extreem) zijn volgens mij dingen waar prima mee te leven is.
Want pegasus velgen hebben rondom ook spacers nodig om ze plaatsen las ik op Tbricks, 28 mm voor & 32 mm achter.
Maar correct me if i'm wrong.
Dus er zullen vast wel meer mensen zijn die met behoorlijke spacers rondrijden vooraan.
mn auto moet eind februari voor de apk, en over 2 weken krijgt ie een grote beurt, dus zal gelijk informeren over wat wel & niet mag.
Als je een lijn trekt van het bovenste draaipunt van de veerpoot, door het onderste draaipunt van de veerpoot (fussee) en je trekt deze lijn door tot op het wegdek, dan zie je dat deze ongeveer in het midden van de band uitkomt. Citrioen liet ze echt in het midden uitkomen.
Nu, als je er vanuit gaat dat de lijn in het midden uitkomt en we rijden door een ondergrond waar de band een weerstand ondervind, dan is het koppel op het wiel 0. Het wiel drukt links en rechts even hard op het draaipunt. Dit is niet wenselijk in de huidige beleving van autorijden. De auto geeft dan slecht door welke omstandigheden er zijn onder de wielen. De Citroen's reden ongestoord met 2 wielen door de berm zonder dat de chauffeur het opmerkte....
De fabrikant heeft deze lijn bewust een klein beetje uit het midden geplaatst om zo feedback te krijgen. Normaal gesproken komt de lijn aan de buitenzeide van de band te liggen waardoor de auto trekt naar de kant waar de meeste weerstand zit.
Plaats je nu de wielen naar buiten dan zal de lijn aan de binnenkant van de wielen op het wegdek terecht komen en dus meer koppel willen geven aan de stuurinrichting. Zo lang dit links en rechts gelijk is: geen probleem, anders dan dat stuurkogels en stuurhuis zwaarder belast zal worden. Verder zal de auto veel zwaarder kunnen gaan sturen en gevoelig gaan worden voor spoorvorming, verschil in wegdek links-rechts e.d. Enkel testen zal uitwijzen of het effect niet ongewenst wordt. Maar 27mm is erg veel.
Ik zal verslag uitbrengen van mijn bevindingen.
Onder mijn BMW 318 zitten 7J velgen met 195/50/15. Een beetje belachelijk breed en volgens mij staan de velgen ook wat ver naar buiten. Wat je merkt is dat de auto nogal gevoelig voor spoorvorming is geworden. Bovendien is ze niet echt koersvast. Altijd opletten dus !