Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wheelspacers 25 / 30 mm
#1
Hallo !

Vandaag deze er onder geschroefd.

[Afbeelding: Spacer.JPG]

Als volgt:

[Afbeelding: SVdeel1.JPG]

[Afbeelding: SVdeel2.JPG]

[Afbeelding: SVdeel3.JPG]

[Afbeelding: SVdeel4.JPG]

[Afbeelding: SVcompare.JPG]

[Afbeelding: SVcompare2.JPG]

[Afbeelding: SVbreedte.JPG]

[Afbeelding: SVwielopzijnplek.JPG]
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#2
Kosten:

140 euro

bouwtijd:

15 minuten

Resultaat:

Stoer !

Toegestaan bij APK:

Twijfelachtig.

Sterkte:

Een bout in Aluminium moet 1,5 maal de dikte van de bout in het voorwerp geschroeft zijn en dan heeft het dezelfde treksterkte als een stalen spacer (staal: 1 maal de dikte van de bout). Deze construktie voldoet daaraan. Ik raad wel iedereen aan ruim met vet te werken.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#3
Raken je banden je wielkasten niet als je over een drempel rijdt?
Staat wel een stuk beter trouwens.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
#4
:roll:

Weet ik nog niet.. Want mijn auto rijd nog niet. Maar het ziet er naar uit dat er nog voldoende ruimte is want juist daar waar het wiel ruimte nodig heeft loopt de wielkast stevig naar buiten. Ik heb trouwens spacers van 30mm. Er zijn er ook van 25mm.

De dubbele spatbordrand is wel erg overbemeten en zou nog een klopje kunnen krijgen.

Voor de vooras heb ik een andere oplossing. Daar kan je niet te veel met spacers gaan werken om de wielgeometrie en de wiellagers niet te ontzetten. Wat kan je dan anders doen dan een wiel-spacer ?

De gehele voorwielophanging naar buiten brengen door langere fusse's toe te passen.

[Afbeelding: taxifusse.JPG]

Spacers zijn trouwens wel goedkoper en effectiever... :twisted:
Maar ja.. Die nadelen hà?

Over wiellagers gesproken.. De achteras bevat ook lagers. Heeft die dan geen last van de extra belasting uit het midden van het lager ?

Nee. Het lager niet. De steekas is aan het uiteinde gelagerd maar ook in het differentieel. Er heerst dus geen enorm moment op het lager zoals bij de voorwielen het geval zou zijn. De steekas wordt wel iets meer belast op doorbuigen, maar die is meer dan stevig genoeg.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#5
Ik vind m mooi! Maar volgens mij is het niet toegestaan. Wat ik er van weet.

En inderdaad, aluminium op staal vastmaken; gaat nooit meer los waarschijnlijk als je geen vet gebruikt. Maar of dat vet het lang vol houdt weet ik niet.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#6
Ai....

Verkeerde groep...

Kan je deze naar wielophanging verplaatsen ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#7
DONE!

Big Grin
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
mooi spul.
met kopervet gaat het perfect... staal en aluminium.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#9
Ik heb gewoon kogellagervet gebruikt. Ik had even geen kopervet voorhanden. (verdikkie.. dat was ik vergeten bij de automaterialenboer...)

Kogellagervet werkt ook prima maar het kan er tussenuit lopen als de boel heel erg heet wordt.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#10
Erg mooi ! ziet er veel stoerder uit zeg ! ik vond het altijd al wat vreemd dat de achterwielen meer 'binnen' zitten dan de voorwielen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)