Topics: 49
De Estate bij Thom de Jong is idd een hele mooie.
De sedan is ook echt iets speciaals. Geweest van een Nederlander die bij Volvo Zweden ging werken. Zijn auto is vervolgens in Zweden gejat en compleet gestript terug gevonden. Vervolgens heeft ie 'm met bloed zweet en tranen weer opgebouwd. Volgens mij zit ie nu weer in het buitenland en zodoende heeft Thom dat ding al een flinke poos in de verkoop. Wel duur maar niet TE duur denk ik. Want voor dat geld krijg je mooi WEL de velgen waar Divadi en Kaassie harde plassers van krijgen............. :lol: :lol: :lol: .................of dat een gunstig iets is of niet, moet ieder maar voor zich uitmaken...... :wink:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 14
Die 244 turp is idd de mooiste die ik ooit gezien heb...
Topics: 135
foto! link!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Nog maar een keer dan :roll: :
Ik wilde in ieder geval perse een 245 ipv een 244 turbo - kwestie van smaak. sedans zijn wel makkelijker aan te komen overigens en hebben minder roest???
Daarbij koop je voor plm 6000 euro misschien een in basis goede, maar zeker niet perfecte auto: koppeling, remmen, turbo, schokbrekers etc zul je tzt ook moeten doen. En dan beginnen de meeste auto's toch ook roest te vertonen - of je moet misschien een italiaanse hebben, maar dan heb je weer geen origineel nederlands kenteken en is de lak vaak niet 100%.
Dan heb ik nog mijn eigen wensenlijstje qua verlaging, leer, airco, el.ramen, schuifkanteldak, intercooler, rvs uitlaat die m'n auto moet hebben....
Dus toen leek het me 't beste om maar zelf aan de gang te gaan met een turbo die een aantal goede punten had (niet teveel km, geen (ex) schade, niet aan gerommeld) om die naar eigen inzicht en wensen op te knappen. En uiteraard vind ik het ook leuk om te doen, want anders moet je er ZEKER niet aan beginnen!!! Maar de totale kosten vallen me toch wat tegen - terwijl ik veel zelf doe en alles zo goed en voordelig mogelijk.
Die Polaris velgen van de foto hierboven staan trouwens ook nog op mijn wensenlijstje! Maar hebben een wat lagere prioriteit gezien alle kosten - staat nu een mooi setje op marktplaats voor E750. HEBBENHEBBENHEBBENHEBBEN!!
Als je het zoals de meesten hier hobbymatig doet is jouw aanpak helemaal niet zo verkeerd en kun je de kosten lekker spreiden. Bovendien weet je straks echt precies wat je hebt, wat je bij een auto die je compleet 'in goede staat' koopt (bijna) nooit weet; de hierboven afgebeelde 244 is echt 100%, van die 245 die ze hebben staan weet ik dat 'ie goed is, maar niet of 'ie 100% is...
Ga je dat verslag nog plaatsen; mooi naslagwerk!?
Enneh, 244's rotten net zo hard :evil: ; die hierboven is alleen nieuw opgebouwd...
Topics: 49
Als ik nou mijn 240 en 264 inruil op die Turbo.............
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 26
Jammer alleen van die velgen,...
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Sander van Buiten schreef:Als ik nou mijn 240 en 264 inruil op die Turbo............. 
Als je 'm dan vervolgens heel goed bij houdt heb je echt wat aparts!
Topics: 135
Filip schreef:Jammer alleen van die velgen,...
niet alles hoeft 'nostalgies' te zijn Flip! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"