Topics: 17
pieterveenstra schreef:Ach, misschien ben ik wel een rare kerel, maar dit hoort toch bij het hele hobby verhaal? Ja, ik kan ook gewoon een kant en klare 240 turbo kopen voor waarschijnlijk net zo veel geld als ik in mijn project heb gestoken, maar alles zelf doen is toch veel leuker.
Precies mijn gedachten. Ik heb die Volvo gekocht met het doel om er van te leren. Lassen, plaatwerken, een motor pas maken, een andere achteras plaatsen, etc.
Topics: 289
frox schreef:Jambon kennende zal dat wel meevallen.
Ik vind het ook wel geinig gemaakt. Heb die dingen wel op andere restauratie projecten zien zitten maar nooit geweten waar het voor was of hoe het werkte, nu wel. handig.
..niet onbelangrijk is het spleetje tussen de 2 delen.. (ja echt..!!!) om er op en tussen te lassen..
Ik ben vandaag even aan het photoshoppen gegaan om een beetje een idee te krijgen van wat ik wil maken.
De zij- en achterkant wil ik aardig origineel houden.
De voorkant moet ik nog photoshoppen, maar zal ook niet heel gek zijn. Een klein rond gat in de motorkap voor de wastegate uitlaat en een handgemaakte airdam (IPD stijl) zoals op de auto van
Edward Marius.
Topics: 289
Barracuda_82 schreef:Ik ben vandaag even aan het photoshoppen gegaan om een beetje een idee te krijgen van wat ik wil maken.
De zij- en achterkant wil ik aardig origineel houden.
De voorkant moet ik nog photoshoppen, maar zal ook niet heel gek zijn. Een klein rond gat in de motorkap voor de wastegate uitlaat en een handgemaakte airdam (IPD stijl) zoals op de auto van Edward Marius.
..en wat dacht je van een gat (ja is de zijkant..) door het rechter scherm met een fraai custom rooster..? Voor de velgen kun je ook nog kiezen voor staal van een V-serie in 16-17", of Peugeot 607 etc. in 17".. originele dopjes er weet in en het smoelt net als dit..
Topics: 39
RAL 7022? Ziet er goed uit. Veel te mooi om mee te gaan driften natuurlijk. Indien mogelijk zou ik het mooi vinden als je de tankvuldop wegsaneert. Ik neem aan dat je er sowieso een fuel cell in gaat gooien....
Ik had nog niet naar RAL kleuren gekeken, maar als ik het zo zie lijkt 7022 wel op wat ik in gedachte heb.
En er moet inderdaad een fuel cell in komen. Vooral om hem verder naar binnen te kunnen zetten. Lijkt me niet tof om de achterkant in een muur te parkeren met de tank op de originele plek...
En die tankdop vind ik juist Ã
Ã
n van de mooiste elementen aan een 142 en gezien het een takkewerk is om die weg te werken denk ik dat ik die mooi laat zitten
Topics: 139
![[Afbeelding: 054181ee60033d812e98fa3131a8160b.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160221/054181ee60033d812e98fa3131a8160b.jpg)
De 17 inch Renault wielen
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Daar krijg je die wieldoppen nooit op. Daarvoor horen er drie verdikkingen in het midden te zitten waar je die dingen op vast duwt.
Om die look te krijgen zoals op mijn voorbeeld moet ik de originele velgen laten verbreden en lichtgrijs spuiten.
Topics: 47
Die wieldoppen op je voorbeeld zitten vast met 1 centrale schroef in het center.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Nu je het zegt... Ik dacht dat het dezelfde doppen waren als ik op mijn 142 heb. Maar goed, ik denk dat een grotere diameter belangrijker is dan die doppen. Die maak ik wel op een andere manier weer passend (bijvoorbeeld met een bout in het midden).
Belangrijk is wel dat de wielen verbreed worden om een flinke lip te krijgen. Da's essentieel voor de look.