Twee en een half jaar later is er een en ander (lees: veel) veranderd:
Door avondstudie en baanwisseling stonden de Volvo's even op een laag pitje.
Tussendoor een V40 diesel uit 2002 gereden voor woon/werk, en toen die op was met 380K km, een V40 diesel uit 2004 voor woon/werk. Die hebben we nog steeds, gekoxht bij 200K, momenteel 230K.
V.w.b. de oranje 244:
We hebben ondertussen gespaard voor de restauratie en afgelopen zomer hebben we hem van de stalling naar een plaatwerk restaurateur gebracht voor inschatting van het laswerk. Daarna door naar een APK garage voor de overige werkzaamheden.
En dat ging niet pijnloos, wat heb ik er slecht van geslapen...pfff..
Lang verhaal kort: er zat zoveel uur aan te komen (ik kan zelf niet lassen), dat we besloten hebben hem te verkopen. Het was voor ons niet rendabel.
Doordat hij bij de APK garage een weekje voor de deur stond, kwamen daar al 2 geïntegreerde langs.
En toen was het vrij snel rond. Ik heb die particulieren gebeld en inmiddels is hij opgehaald!
Op een gegeven moment is het blijkbaar toch goed zo... Einde van een tijdperk.
Ik vind sleutelen leuk maar zo'n grote restauratie is mij icm de rest van mijn leven te ingrijpend. We willen ook rijden en dat konden we al niet meer sinds 2016.
Dus het spaargeld geïnvesteerd in een keiharde, origineel in Joegoslavië geleverde, 244. Geen knalkleur maar creme/beige; wel lekker periodecorrect
143k gelopen, alle boekjes erbij van 0 t/m 130.000km. In 2017 is de riem vervangen.
Binnenkort even wat foto's van de oranje en zijn aftocht, en de beige.
<B>@mod:</b> wil een van jullie topic titel aanpassen naar "Volvo 244 uit 1976 - de crème Kroaat"
(best catchy toch:?
Het actielijstje:
- rembekrachtiger vervangen ivm rammel
- fluid film behandeling
- voet ventilatie klepjes plaatsen
- voorbumper rubber RV vervangen
- accupool klem/master switch plaatsen
- radio werkend maken
- rolgordel afdekkappen plaatsen
- gordels voorzijde vervangen (rafelig)
- nettere achterlichten plaatsen
- ....
Je leest het al, niet echt schokkende zaken, en daar ben ik heul blij mee.
Groeten, Boaz
Volvo 244 DL B21A BW55 1975
Volvo V40 1.9D 2004