Bedankt Frans!!
Het was weer een gepland klusweekend:
1) middendemper en voorpijp vervangen
2) waar verder nog tijd voor was.
Uiteraard met een berg foto's, zoals jullie inmiddels gewend zijn
Ik was uiterlijk blij met mijn middendemper à € 5 van de Nordicar-sale vorig jaar. Gideon en ik waren overtuigd dat het een 244 demper was. Een pijp was wat langer, maar ik dacht dat te kunnen oplossen door de voorpijp in te korten. Er zijn tenslotte ook voorpijpen met een flens, dus ik had gewoon bedacht dat er meerdere types waren.
Omdat ik me altijd stoor aan de roestgevoeligheid van uitlaatsystemen (en ik geen geld (over) heb voor RVS, tenzij ik alles van voor tot achter nieuw zou doen), dacht ik eens een pilot te draaien door alles in de hittebestendige lak te zetten.
Dus demper opgeschuurd, schoongemaakt, gespoten.
Mijn oude voorpijp had een deuk, dus ik wilde de oude van Lukie (nog bedankt kerel!) ook maar eens meenemen.
Alles losgehaald (dat viel gelukkig mee). Hier de schade van de huidige uitlaat. Dat mag wel vervangen worden toch? V.w.b. die deuken: ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan maar als ie continu over stoepen heeft gereden!
Maar toen heb ik ze naast elkaar gelegd. Kijk en huiver:
Dussss.. alle gaten maar weer dichtgemaakt met uitlaatcement en alles teruggehangen. De oude voorpijp zat zo vastgerot aan de middendemper, dat ik hem niet durfde te verwijderen zonder de middendemper te beschadigen (en dan heb ik helemaal niets!) De voorpijp van Lukie heb ik inmiddels helemaal gespoten (ik dacht dat er een stuk af moest).
Toen maar de radio vervangen. De oude is volgens mij overleden en de rechterspeaker deed niets meer (snoer bleek tussen het raam-tandrand te hebben gezeten).
En gelijk de boxen afgewerkt: ze zagen er al 2 jaar zo uit:
En nu zo:
En terwijl ik met mijn hoofd naast de downpipe lag, zag ik dat de band RV een ei aan de binnenkant had. Tweede keer in een jaar.. shitzooi.
Flink geluk dus dat deze niet plots naast mijn hoofd leegliep (doof en een bult op de kop vd schrik!!) en dat het niet op de snelweg is gebeurd.
Net dus weer 2 nieuwe banden besteld en nu maar zoeken naar nieuwe uitlaatdelen.