Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oranje 244 DL '75
Trunk lock ben ik alleen niet blij mee. Het past niet op een vroege 244-scharnier (daar zitten geen gaten in geboord) en ik had het wel zo fair gevonden als hij dat had vermeld.

Het zou goed kunnen dat de latere klepscharnieren op je auto passen.
Antwoord
Arn02 schreef:Volgende keer als "gift" laten versturen en een waarde van zeg $20,- opgeven bij dit kleine spul. Dan ben je ook van die asociale EUR 13,- inklaringskosten af.
Ja, Dave vond dat ik dat tegen hem had moeten zeggen.. ik had het fijn gevonden als hij me had geinformeerd... Maar ja, de laatste keer dat ik douanekosten had was 10 jaar geleden dus daar had ik totaal niet meer aan gedacht.
Pech...
inklaring kost inmiddels 13,75:frown:

jos245 schreef:Trunk lock ben ik alleen niet blij mee. Het past niet op een vroege 244-scharnier (daar zitten geen gaten in geboord) en ik had het wel zo fair gevonden als hij dat had vermeld.

Het zou goed kunnen dat de latere klepscharnieren op je auto passen.
Is ook een idee ja.. huidige zit toch wat speling op.

Heeft iemand anders wel eens scharnieren uitgewisseld, of een losse set (zonder speling) te leen om te passen?
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Vandaag vanaf werk op weg naar huis, laat ik m uitrollen in de N. Plop, motor uit. Alle stekkers gecontroleerd & ga uit van geen vonk. Geen corossie oid te zien maar start niet. Bougiekabels losgehad maar zijn vrij nieuwe BERU dus geen issue.
ANWB gebeld, zoek ondertussen nog verder: stekker vd verdamper losgeschoten: starten/lopen dus ANWB afgebeld.

Onderweg naar huis hapert ie soms. Soort misfire.

Net alles weer losgehaald: breekt de stekker van de nieuwe bobinekabel af! Kwaliteit valt me dus tegen, of ik hem een maandagochtend kabel te pakken.
Maar je moet toch rijden, dus kabel gestript en de stekker van een oude kabel erop gekneld. Zit goed vast en hij loopt weer.
Vanaf heden naast o.a. v-snaar ook een reserve bougie/bobinekabel in de kofferbak. De partij spare parts groeit! Smile
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
Antwoord
ZOAB schreef:[Afbeelding: IMG-20120904-WA0001.jpg]

Fantastisch interieur, helemaal mooi.
Groeten van Frans
Antwoord
Bedankt Frans!!

Het was weer een gepland klusweekend:
1) middendemper en voorpijp vervangen
2) waar verder nog tijd voor was.
Uiteraard met een berg foto's, zoals jullie inmiddels gewend zijn Cool

Ik was uiterlijk blij met mijn middendemper à € 5 van de Nordicar-sale vorig jaar. Gideon en ik waren overtuigd dat het een 244 demper was. Een pijp was wat langer, maar ik dacht dat te kunnen oplossen door de voorpijp in te korten. Er zijn tenslotte ook voorpijpen met een flens, dus ik had gewoon bedacht dat er meerdere types waren.
Omdat ik me altijd stoor aan de roestgevoeligheid van uitlaatsystemen (en ik geen geld (over) heb voor RVS, tenzij ik alles van voor tot achter nieuw zou doen), dacht ik eens een pilot te draaien door alles in de hittebestendige lak te zetten.
Dus demper opgeschuurd, schoongemaakt, gespoten.
Mijn oude voorpijp had een deuk, dus ik wilde de oude van Lukie (nog bedankt kerel!) ook maar eens meenemen.

[Afbeelding: IMAG2834_zpsgfpjt3e2.jpg]

[Afbeelding: IMAG2835_zpsrqaqaz6p.jpg]

[Afbeelding: IMAG2838_zpstqmpnzws.jpg]

Alles losgehaald (dat viel gelukkig mee). Hier de schade van de huidige uitlaat. Dat mag wel vervangen worden toch? V.w.b. die deuken: ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan maar als ie continu over stoepen heeft gereden!

[Afbeelding: IMAG2840_zpszylxmk0y.jpg]

[Afbeelding: IMAG2841_zpscobqggjp.jpg]

[Afbeelding: IMAG2839_zpsqsf4iw0d.jpg]

Maar toen heb ik ze naast elkaar gelegd. Kijk en huiver:

[Afbeelding: IMAG2843_zpszpwmsdek.jpg]

[Afbeelding: IMAG2844_zpshtd4ttg8.jpg]

[Afbeelding: IMAG2845_zpsywqssnrs.jpg]

[Afbeelding: homer-doh.jpg]

Dussss.. alle gaten maar weer dichtgemaakt met uitlaatcement en alles teruggehangen. De oude voorpijp zat zo vastgerot aan de middendemper, dat ik hem niet durfde te verwijderen zonder de middendemper te beschadigen (en dan heb ik helemaal niets!) De voorpijp van Lukie heb ik inmiddels helemaal gespoten (ik dacht dat er een stuk af moest).

Toen maar de radio vervangen. De oude is volgens mij overleden en de rechterspeaker deed niets meer (snoer bleek tussen het raam-tandrand te hebben gezeten).
En gelijk de boxen afgewerkt: ze zagen er al 2 jaar zo uit:

[Afbeelding: IMAG0344_zps78c8b1b6.jpg]

En nu zo:

[Afbeelding: IMAG2849_zps8rdwnejz.jpg]

[Afbeelding: IMAG2848_zpslrt4z7rg.jpg]

En terwijl ik met mijn hoofd naast de downpipe lag, zag ik dat de band RV een ei aan de binnenkant had. Tweede keer in een jaar.. shitzooi.
Flink geluk dus dat deze niet plots naast mijn hoofd leegliep (doof en een bult op de kop vd schrik!!) en dat het niet op de snelweg is gebeurd.

Net dus weer 2 nieuwe banden besteld en nu maar zoeken naar nieuwe uitlaatdelen.
Antwoord
Balen. Ik moet ook nog eens mijn voorpijp fixen of er een andere onder hangen.
Ziet er iig weet goed uit.
Antwoord
Vorige week uitlaat binnegekregen van Skandix. Veel lagen met hittebestendinge lak aangebracht en de boel gemonteerd. Ik ben benieuwd hoeveel levensduur extra die lak oplevert.
Voor als er discussie volgt: Wink Cool Als ie ooit compleet nieuw moet, overweeg ik rvs, maar zolang het telkens een paar losse delen zijn, niet.

[Afbeelding: IMAG2862_zpsy02src4y.jpg]
[Afbeelding: IMAG2858_zpst0tkx9rj.jpg]
[Afbeelding: IMAG2859_zpsfkyqodk6.jpg]
[Afbeelding: IMAG2860_zpsxi27s5at.jpg]
[Afbeelding: IMAG2861_zps6xtud14b.jpg]

Aangezien de benzinetank zweet als een gek (na 12 maanden, 3/4 leeg) ben ik begonnen met de "nieuwe" te ontroesten en vrij te maken van tectyl (verfafbrander met krabber en plamuurmes). Snapte men toen niet dat tectyl geen roest tegenhoud? Zo'n dunne laklaag & zo'n dikke laag tectyl, heel suf.

[Afbeelding: IMAG2882_zpshytvshyh.jpg]
[Afbeelding: IMAG2883_zpsxqfmxgb8.jpg]
[Afbeelding: IMAG2881_zpsfmstsuzk.jpg]

Ik wilde m voor de klusdag in Gemert afhebben maar dat red ik niet. Tectyl krabben is saai dus ik doe het mooi in delen. Smile
Nu eerst de Vespa ciao een beurtje geven Cool
Antwoord
ZOAB schreef:Veel lagen met hittebestendinge lak aangebracht en de boel gemonteerd. Ik ben benieuwd hoeveel levensduur extra die lak oplevert.

Dat hangt er waarschijnlijk vooral vanaf of uitlaten vooral van binnenuit of van buitenaf doorroesten...
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Helaas, de BW55 bak schakelt uit zichzelf terug van de 3 naar de 2. Niet echt grappig bij 100 km/u.

Ondertussen hebben we een V40 erbij gekocht voor woon/werk, die er weer uit gaat zodra ik mijn reserver B21A opnieuw heb opgebouwd en het probleem met de bak het hersteld.

De V40 is een 1.9D Dynamic uit 2002, kleur zwart, met nieuwe LUK koppeling, verse APK en de distributieriem kan nog 90.000km mee. Alles werkt verder zoals het hoort (ramen, airco, cruise control). De huidige planning is dat we ermee rijden totdat de oranje weer klaar voor gebruik is.

[Afbeelding: IMAG2929_zpsckdmdj6w.jpg]
[Afbeelding: IMAG2935_zpsgv7wqyc7.jpg]

Het rijdt heel anders dan de 244 (uiteraard), tis een prima wagen hoor, maar het is mij allemaal wat te nieuw, met teveel snufjes en afkappen. En ik rijd minder relaxed (wel het idee dat alles heel blijft, in de 244 niet altijd) maar ik rijd wat vlotter omdat de V40 dat toelaat. Kwestie van smaak Wink

De ongemakken tot op heden:
- Veer LA was gebroken, dus die heb ik vanmorgen vervangen. Veer tbv RA ligt al op de plank, maar die doe ik een andere keer wel. Moest ook nog boodschappen doen vandaag;
- Handrem was bij aanschaf afgesteld maar nu zit er bij de eerste 10 cm aanhalen niets (geen druk, ook geen dashlampje), en daarna tikt de handrem pas en brandt het lampje ook pas. Ik heb er nog niet naar kunnen kijken. Heb wel i.c.m. de veer LA alles ff ingespoten wat het wellicht gangbaar maakt;
- Er rammelt wat in het onderstel. Sinds de veer LA is het meeste weg, maar ik vind het niet heel schokkend voor 350.000 op de teller.

Verwacht hier niet teveel updates van de V40 :redface:
Antwoord
V40/s40 blijft toch ook een mooie auto, mooie lijnen in de koets. Ik had een anthraciete s40 uit 2001 destijds als lease-auto, was een fijne auto - nodigde ook zeker niet uit om te scheuren. Hij rijdt nog rond, kom m af en toe tegen hier in de buurt, grappig.
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 1.815 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Het oranje monster. En ik wesleyscheggetman 125 84.842 6 January 2017, 23:49
Laatste bericht: Marc1970
  de oranje 244 sam244 26 16.997 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)