Hij is thuis!!!!!!
Een 164 van 1969. Met automaat aan het stuur, leder, servo en schuifdak.
Deze heeft nog langer stilgestaan dan de 142. Staat waarschijnlijk al stil sinds 1982. Een restauratieproject dus. De lak is dof en heeft veel krassen dus gaan we zeker laten herspuiten. Het interieur is netjes maar heeft een goede schoonmaakbeurt nodig. De motor is een B30A met een dubbele carburateur erop. De bodem is hard en achteraan is bijna geen roest te vinden. Vooraan onder de motorkap is wel het een en ander weg aan het rotten. De deuren hebben onderaan beginnend roest maar dat is een kwestie van schuren en spuiten. Al bij al een heleboel meer werk dan de gele. Maar de prijs was er dan ook naar.
Zaterdag zijn we er maar direct ingevlogen. Bij de aankoop wist ik dat de motor los was. Dus dat was al een goed begin. We zijn dus maar begonnen met het kleppendeksel te lichten om te zien hoe alles daar zat. Bougies losgemaakt. En dan een bus of twee WD40 verspoten over de kop en in de bougie gaten om alles los te weken en te smeren.
De eerste tegenslag werd meteen zichtbaar na het verdraaien van de krukas. Er zit een klep vast in de kop. We zijn dan maar verder gedaan en we hebben de kop verwijderd.
De klepgeleider van de klep die vast zit lijkt verschoven. Aangezien ik mogelijk een ander blok op de kop kan tikken wacht ik hier nog even verder af.
We zijn dan maar begonnen met de demontage van het plaatwerk van de neus aangezien daar nogal veel roest verzameld zat. De motorklep eraf gehaald want aan de scharnieren was alles doorgeroest. De zijvleugels zijn nog goed. Het neusdeel zelf is iets minder. Waarschijnlijk ga ik op zoek naar een roestvrije neus. De klepscharnierpunten kan je nog nieuw bestellen dus dat word lassen! Een kofferdeksel moet ik ook nog zien te scoren want dat heeft schade opgelopen op een of ander manier.
Volgende stap is dus roestige delen verwijderen en opschuren en nieuw plaatwerk zoeken.
En nog even een interieurfoto om jullie een ideetje te geven.