Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vochtprobleem
hou uit, schei op..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Wow! haha, dat ziet er nait best uit.

De auto tot 2 weken geleden 16 jaar binnen gestaan, dus ik verwacht dat het wel mee valt.

Vochtvreter staat in de wagen dus dat wordt wel weer droog lijkt me. Morgen laat ik bij de garage de raamomlijsting vervangen.
Antwoord
Raamomlijsting is slechts voor de sier en windgeruis.. ( en een beetje om de meeste zooi weg te houden). Het probleem zit m in de kit waarmee de ruit erin geplakt is. De netste oplossing is (helaas) de ruit eruit halen, sponning goed schoonmaken, herstellen en antiroest behandelen en opnieuw (professioneel) terug erin plakken/kitten.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Weet niet of je het gaat redden met vochtvreter. Die schuimrubber matten onder je vloerbedekking nemen heel veel water op. Ik heb gewoon alle vloerbekleding verwijderd (half uurtje werk, stoelen zitten met in totaal 8 moeren en drie stekkertjes vast) en buiten de auto gedroogd. Nadat je een weekje zonder vloerbedekking hebt rondgereden zul je je verbazen over hoe stil een 240 kan zijn als de vloerbedekking weer terug ligt.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Van Schellen schreef:Wow! haha, dat ziet er nait best uit.

De auto tot 2 weken geleden 16 jaar binnen gestaan, dus ik verwacht dat het wel mee valt.

Vochtvreter staat in de wagen dus dat wordt wel weer droog lijkt me...
euh.. nee dat wordt het niet.. er ligt een vilten mat onder de vloerbedekking.. en da's net een spons..
Antwoord
Arjan. schreef:Weet niet of je het gaat redden met vochtvreter. Die schuimrubber matten onder je vloerbedekking nemen heel veel water op. Ik heb gewoon alle vloerbekleding verwijderd (half uurtje werk, stoelen zitten met in totaal 8 moeren en drie stekkertjes vast) en buiten de auto gedroogd. Nadat je een weekje zonder vloerbedekking hebt rondgereden zul je je verbazen over hoe stil een 240 kan zijn als de vloerbedekking weer terug ligt.
da's nou precies waarom er bij mij 2 van die ondervloerbedekingen in liggen.. :wink:
Antwoord
Been there, done that.
herken helaas alle hierboven vermelde verhalen.

Droog krijg je hem niet, en al helemaal niet met dit weer; doe zoals Arjan zegt, alles eruit (ook een mooie kans om een keer je vloerbedekking Ãcht schoon te krijgen).
Roest op de bodem behandelen (als die er is natuurlijk).
Fluid film in de dorpels/bodem spuiten nu je toch zo makkelijk bij alle doppen kunt.
Lijst eraf, ruit eruit, sponning behandelen, ruit terugplakken en lijst weer terug.

Klinkt makkelijk, maar een redelijke bak werk, maar absoluut de moeite waard (en ook eigenlijk de enige manier; elke andere oplossing is een lapmiddel)
Succes!

Jammergenoeg zit het weer niet mee; dit zijn prima klusjes voor een mooie zomerdag
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Vandaag bij volvo kiers in groningen geweest voor de voorruit. Ruit is er uit gehaald, oude kit verwijdert. Nieuwe kit en klipkes er in etc. Ziet er weer strak uit! Nu nog droog krijgen...
Antwoord
Van Schellen schreef:Vandaag bij volvo kiers in groningen geweest voor de voorruit. Ruit is er uit gehaald, oude kit verwijdert. Nieuwe kit en klipkes er in etc. Ziet er weer strak uit! Nu nog droog krijgen...
da's weer mazzel, geen narigheid daar dus.. uitkleden en drogen maar..
Antwoord
de vloerbedekking weggehaald en de rubberen matten met spons ook. Zeiknat. Voorin bij de bestuurder zit ook nog een mooi bakje waar de bedrading door heen loopt, daar zat ook mooi een liter water verstopt. Een vochtvreter heeft inderdaad geen zin. Of je moet een heeeele grote vreter er in zetten.
Dank voor de hulp, hij is nu weer mooi droog.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: