Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat merk jij echt van de crisis!!!!!
Daar had ik een tijd terug ook iets over gelezen of gezien (meen documentaire ergens op tv): doordat we in Europa alles zo cheap mogelijk willen doen en veel productie etc uitbesteden aan Aziatische landen kan het daar groeien als kool en hebben we ondertussen onszelf in de voet geschoten. Daar groeit de economie, maar ook het aantal mensen (met name India) en dus ook het aantal hoger opgeleiden die het zo weten te spelen dat Europa en wellicht de VS in de toekomst nauwelijks meer nodig zijn. De conclusie was toen ook: het zou zomaar kunnen dat Europa "over datum" is en gewoon op weg is naar een soort 3e wereld te worden.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartWillem schreef:Daar had ik een tijd terug ook iets over gelezen of gezien (meen documentaire ergens op tv): doordat we in Europa alles zo cheap mogelijk willen doen en veel productie etc uitbesteden aan Aziatische landen kan het daar groeien als kool en hebben we ondertussen onszelf in de voet geschoten. Daar groeit de economie, maar ook het aantal mensen (met name India) en dus ook het aantal hoger opgeleiden die het zo weten te spelen dat Europa en wellicht de VS in de toekomst nauwelijks meer nodig zijn. De conclusie was toen ook: het zou zomaar kunnen dat Europa "over datum" is en gewoon op weg is naar een soort 3e wereld te worden.
Lijkt me toch wel allemaal wat kort door de bocht. we zitten momenteel in een dip en we komen der wel uit. Zie eens naar het verleden hoe diep we toen soms zaten, wereldoorlogen, jaren 30, jaren 70 na de oliecrisis en uiteindelijk is het leven toch altijd mooi verder gegaan. wat wel zeker is is dat we de rijkdom met meer mensen zullen moeten verdelen!
Antwoord
Belg schreef:Lijkt me toch wel allemaal wat kort door de bocht. we zitten momenteel in een dip en we komen der wel uit. Zie eens naar het verleden hoe diep we toen soms zaten, wereldoorlogen, jaren 30, jaren 70 na de oliecrisis en uiteindelijk is het leven toch altijd mooi verder gegaan. wat wel zeker is is dat we de rijkdom met meer mensen zullen moeten verdelen!
..1 verschil is wel dat bv tijdens de wederopbouw, we hier hebben geproduceerd en geconsumeerd.. dat hebben we eigenhandig vanaf medio 2000 (?) langzaamaan naar de goedkopere landen verhuisd.. en dat kunnen (kwestie van willen ook uiteraard..) zomaar niet terugdraaien..

Destijds werkte ik bij een staalbedrijf waar we frames in Tsjechië lieten lassen. Ondanks fouten en het langdurige proces bleef het goedkoper..

De 'smid' in ons dorp vertelde me vorig jaar dat ie een opdracht aan z'n neus voorbij zag gaan, een compleet skelet voor een nieuwbouw huis lassen, kwam uiteindelijk compleet en inclusief materiaal en transploft uit Polen.. er ging wat fout, werd hersteld, ook vanuit wederom Polen.. valt niet tegenop te werken.. lees te betalen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Balans is idd zoek.

Maar als de huidige lagelonenlanden meer welvaart gaan kennen, dan gaan ook daar de kosten omhoog.

En hier, tja lonen stagneren misschien ook wel als er meer werkzoekenden dan banen zijn...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Jambon schreef:..1 verschil is wel dat bv tijdens de wederopbouw, we hier hebben geproduceerd en geconsumeerd.. dat hebben we eigenhandig vanaf medio 2000 (?) langzaamaan naar de goedkopere landen verhuisd.. en dat kunnen (kwestie van willen ook uiteraard..) zomaar niet terugdraaien..

Destijds werkte ik bij een staalbedrijf waar we frames in Tsjechië lieten lassen. Ondanks fouten en het langdurige proces bleef het goedkoper..

De 'smid' in ons dorp vertelde me vorig jaar dat ie een opdracht aan z'n neus voorbij zag gaan, een compleet skelet voor een nieuwbouw huis lassen, kwam uiteindelijk compleet en inclusief materiaal en transploft uit Polen.. er ging wat fout, werd hersteld, ook vanuit wederom Polen.. valt niet tegenop te werken.. lees te betalen..
Klopt idd, hier in Belgie is het niet anders. Vraag is hoe lang die mensen nog aan lage lonen gaan werken. Ook zij willen vooruit in't leven en uiteindelijk zal alles langzaam naar elkaar toegroeien. Althans dat zou toch zo moeten zijn, hoop ik.....
Antwoord
Belg schreef:Lijkt me toch wel allemaal wat kort door de bocht. we zitten momenteel in een dip en we komen der wel uit. Zie eens naar het verleden hoe diep we toen soms zaten, wereldoorlogen, jaren 30, jaren 70 na de oliecrisis en uiteindelijk is het leven toch altijd mooi verder gegaan. wat wel zeker is is dat we de rijkdom met meer mensen zullen moeten verdelen!
Je vergeet 1 ding: waar België en Duitsland nog "echte" productielanden zijn, is dat bij de rest van Europa een stuk minder. Ook in Nederland maakt men geld van achter een bureautje. Op kantoor hangen is leuk en aardig, maar in crisistijd blijkt wel weer dat het veel minder toevoegt dan daadwerkelijk Ãchte productie te draaien.

Antwoord
Ken niet de getallen, maar NL exporteert ook een hoop. En importeert ook een hoop. Ik weet niet hoe die balans ligt.

Probleem is ook dat voor iedere euro waarde je toevoegt er 21 cent BTW bijkomt. En dat boven je loon ook nog allemaal premies meewegen als loonkosten. En dat allemaal samen maar dat je wrs meer dan 2 euro waarde moet toevoegen om 1 euro bruto te verdienen. En dan weer 42% belasting eraf.

Dat zijn de dingen die ze in een hoop landen nog niet zo doorontwikkeld hebben: WW, AOW, WAO, ..
Of een verplichte zorgverzekering voor iedereen, om eens een echt en actueel derde wereldland issue e noemen...
Al kun je ook de (pensioen)premies van je personeel achterhouden. (en je publiekelijk sterk maken voor een stevig pensioen).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Bij export/import heb je dat BTW-issue niet. Wink NL is wel een grote speler in Europa qua uitvoer/invoer (leve de R'dams haven, al verliest het de laatste paar jaar wel heel veel terrein aan Antwerpen, door invoerbelastingen die hier hoger liggen).

Dat van Krol is inderdaad een giller. Smile

Antwoord
Belg schreef:Klopt idd, hier in Belgie is het niet anders. Vraag is hoe lang die mensen nog aan lage lonen gaan werken. Ook zij willen vooruit in't leven en uiteindelijk zal alles langzaam naar elkaar toegroeien. Althans dat zou toch zo moeten zijn, hoop ik.....
en daar zit oa het probleem, iedereen wil(de) meer en meer, daardoor laten blijken dat men meer wil betalen voor van alles, prijzen omhoog want het kon toch, en nu hebben we daar de zure vruchten van.. (aalbessen bv..) alles blijft duur en kunnen/willen het niet meer neertellen..

Mensen moeten ens leren tevreden zijn..
Antwoord
BartJu schreef:Balans is idd zoek.

Maar als de huidige lagelonenlanden meer welvaart gaan kennen, dan gaan ook daar de kosten omhoog.

En hier, tja lonen stagneren misschien ook wel als er meer werkzoekenden dan banen zijn...
tijdje terug zag ik op de BBC een docu van een stoelkussenfabrikant, draaide in de UK weer als en tierelier omdat inmiddels de Chinese kussens te duur waren geworden..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Autoweek 35; fantastisch artikel over ons merk dutchpolar 1 2.203 1 September 2011, 08:54
Laatste bericht: Ben
  Wat is de ultieme Volvo voor het echt zware werk? Jed 10 7.823 25 June 2011, 18:25
Laatste bericht: Ziko
  Worden onze volvo's echt veel waard? Harry 53 33.371 17 October 2007, 10:37
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Welk merk en inbouwer LPG voor de B21ET 245polarsuper91 3 2.937 31 August 2006, 16:29
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)