Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat merk jij echt van de crisis!!!!!
5 jaar geroepen dat de crisis aan ons grotendeels voorbij gaat.
Nu slaat hij toe.
Kreeg afgelopen dinsdag te horen dat ik ontslagen zou worden per 1 oktober.
Om problemen te voorkomen direct actie ondernomen.
De enige echte besparing die direct veel oplevert was een van de 2 wagens eruit.
Gekozen voor mijn V70 van 2003 met een dagwaarde van 5 a 6000 Euro verkocht voor maar liefst....... €2250,- snik snik GGGRRRRRRRR!!!!!!!!
De 244DL met een taxatiewaarde van €8000 gehouden en ter vervanging van de V70 een scootertje aangeschaft.

Is nog even afwachten wat het voordeligst gaat zijn m.b.t. de veranderende belastingmaatregelen.
Gas blijven rijden of benzine.
Zal je zien dat er een nieuw besluit komt.
b.v. Als naast de oldtimer een wagen wordt gereden waar belasting over betaald wordt blijft de oldtimer belastingvrij.
En dan ben je weer de sjaak.

Ben benieuwd hoe jullie het vergaat.
Antwoord
Ik zit pas 3,5 jaar zonder baan.. kans er 1tje te vinden voorlopig nihil.. kans binnen een jaar alles kwijt te raken waar ik vanaf m'n 16e voor gewerkt heb erg groot.. ook mijn auto's zijn een luxe probleem en al helemaal als ik straks in de rij moet staan voor brood zonder dak boven m'n hoofd maar wel de restschuld van dat dak..

..tja, wat is crisis..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
ik ben recent weg bezuingd...wel rechtop een ww gelukkig maar leuk is anders
Antwoord
Ik ben sinds vorig jaar volledig afgekeurd en heb nu dus een WIA-uitkering. Dat komt natuurlijk niet door de crisis maar helaas heeft door de crisis de regering wel veel geld nodig waardoor ik volgend jaar de volle mep "LPG-belasting" mag gaan betalen. En daar ben ik nou niet echt blij mee.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Antwoord
Als zelfstandige ervaar ik dat mijn opdrachten bijna volledig zijn opgedroogd. En ook ik ben als het doorgaat volgend jaar slachtoffer van de volledige "LPG-belasting", zoals Kees het hierboven noemde. Daar had ik niet op gerekend toen ik in 2010 mijn auto volledig heb laten restaureren en een LPG-installatie heb laten inbouwen...
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Antwoord
Als zelfstandig timmerman/meubelmaker merk ik dat ik mijn uurtarief al jaren niet meer kan verhogen; eerder verlagen. De laatste meubelklus die ik gedaan heb was zomer 2012 want meubelstukken zijn luxe dus Ikea. Ik ben gelukkig breed onderbouwd dus ik kom met o.a. electra- en tegelwerk op zijn tijd nog wel rond. Verder vooral als bouwtimmerman. Maar alles staat onder druk, offertes worden steeds verder uitgekleed, concurrentie is moordend en achterbaks aan het worden en er wordt (nog steeds) niks gedaan aan oostblokvrienden die alle tarieven uithollen. De overheid wil de zelfstandigenaftrek gaan afschaffen wat op een extra kostenpost van 150,- tot 300,- per maand kan leiden, heb ik begrepen.

Ik zag laatst dat ze de ABN-Amro willen verkopen. Volgens kenners gaat dit de nederlandse overheid en dus de belastingbetaler, een schadepost bezorgen van minstens 6 miljard euro en misschien wel 10 miljard euro verlies. Laten we met z'n allen nou net 6 miljard extra moeten bezuinigen. Ik heb geen hypotheek, geen schulden en geen leningen, maar ik krijg toch heel sterk het gevoel dat ik voor die falende bank mag opdraaien. Affijn, ik probeer mezelf niet gek te laten maken door populisme...
Antwoord
Citaat:Als zelfstandige ervaar ik dat mijn opdrachten bijna volledig zijn opgedroogd

Copy, paste. Hiero hetzelfde. Zelfstandige in de IT.
Ook mijn V70 D5 weg moeten doen, 245D6 staat op de nominatie om weg te gaan.
'82-er 244LPG weet ik nog niet precies wat ik er mee doe; hou 'm wel, maar weet nog niet of ik LPG uit ga bouwen, denk het wel.......
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Arn02 schreef:Ik zag laatst dat ze de ABN-Amro willen verkopen. Volgens kenners gaat dit de nederlandse overheid en dus de belastingbetaler, een schadepost bezorgen van minstens 6 miljard euro en misschien wel 10 miljard euro verlies. Laten we met z'n allen nou net 6 miljard extra moeten bezuinigen. Ik heb geen hypotheek, geen schulden en geen leningen, maar ik krijg toch heel sterk het gevoel dat ik voor die falende bank mag opdraaien. Affijn, ik probeer mezelf niet gek te laten maken door populisme...

De politiek zegt dat de belastingbetaler niet meer moet betalen voor de fouten van banken maar de staat is tegelijkertijd bereid om 7 miljard euro verlies te nemen op een bank die momenteel al winstgevend is.
ABNAMRO is nu staatseigendom en er is geen enkele noodzaak om nu in een slechte markt voor banken verlies te nemen. Als de economie weer opkrabbelt kan de bank met een leuke winst worden verkocht die dan weer aan de belastingbetaler uitgekeerd kan worden.Althans zo zou het moeten zijn.
Een stelletje dombo's zijn het daar in Den Haag.
Antwoord
jos245 schreef:ABNAMRO is nu staatseigendom en er is geen enkele noodzaak om nu in een slechte markt voor banken verlies te nemen. Als de economie weer opkrabbelt kan de bank met een leuke winst worden verkocht die dan weer aan de belastingbetaler uitgekeerd kan worden. Althans zo zou het moeten zijn.

Zo zou het moeten zijn, maar de realiteit is waarschijnlijk dat ze NU geld nodig hebben. Korte termijn gaat vermoedelijk weer boven lange termijn.

Sterkte overigens, aan allle mensen hierboven. Hopen maar op betere tijden, en met elkaar plezier en troost zoeken in onze auto hobby.
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Antwoord
bijzonder dat je 3e wereldland aanhaalt, een jaar of 15 (20?) geleden kwam een hoogleraar op tv met het verhaal dat west europa een modern 3e wereldland zal worden, we hebben alles maar hebben niets meer.. vooruitziende blik wel.. geen idee waarop toen de ideëen gestoeld zijn..

Allemaal heel surrealistisch..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Autoweek 35; fantastisch artikel over ons merk dutchpolar 1 2.083 1 September 2011, 08:54
Laatste bericht: Ben
  Wat is de ultieme Volvo voor het echt zware werk? Jed 10 7.681 25 June 2011, 18:25
Laatste bericht: Ziko
  Worden onze volvo's echt veel waard? Harry 53 31.972 17 October 2007, 10:37
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Welk merk en inbouwer LPG voor de B21ET 245polarsuper91 3 2.837 31 August 2006, 16:29
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)