Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
242dl van kaj
jos schreef:
Robbert242DL schreef:B21A is vanaf 1977 meen ik, daarvoor was inderdaad de B20A de standaard motor.

Mijn van origine Belgische 244 van 1975 heeft een (originele) B21A motor...

De mijne is van november 1976 en ... jawel een B21A motor. 8)

Enne.... mooie auto Kaj
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
wow bedankt voor de gave reacties Big Grin
De kleur ben ik ook erg blij mee.
Er zat oorsprokelijk een b20 motor in en een vierbak. De dl versie heeft nogal lang de b20 gehouden dacht ik terwijl de gl versie al snel met een b21 uitvoering kwam.
Ondanks dat de auto niet echt veel km had gemaakt, 150000... Was het blok niet meer zo goed. Enorme onderdruk, en olie verbruik waar ik niet blij van werd. Toen heb ik toch maar besloten om er een b21 in te leggen, aangezien ik begreep dat die toch onderhouds vriendelijker zijn en veel betrouwbaarder als het om veel km maken gaat. Plus ik had enorm geluk dat ik er ook nog een complete overdrive bak bij heb kunnen vinden. En mensen, dat is echt een super aanwinst Idea
Op de snel weg lekker rond de 120 cruisen, en rustig dat die is... itt het vorige bolk in combinatie met de vierbak die al ging loeien bij de 110.

Helaas heb ik geen sleutel plek hier in den haag. daarvoor moet ik mijn familie in brabant altijd lief aankijken :wink:

ps de stoelen zijn trouwens bruin...
Er moet nog een hoop gebeuren aan mijn 242, maar de totale staat van de auto was en is toch nog erg goed voor zijn leeftijd.
Ik hoop op een lange en gelukkige relatie met mijn volvo, het is afglopen jaar beetje hektisch geweest met de investeringen (ook nog gas ingebouwd). Van de zomer zal ik ook nog de nodige dagen moeten investeren in preventieve roest behandeling, maar tot nu toe is dit de eerste auto die ik heb waarbij ik het ook met liefde doe.
oranje volvo 242 GL 1975
Antwoord
Mooie bak!

Rustig doorklussen, dan komt ie (ooit) wel een keer af! :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
kaj schreef:Helaas heb ik geen sleutel plek hier in den haag. daarvoor moet ik mijn familie in brabant altijd lief aankijken :wink:

ps de stoelen zijn trouwens bruin...
Er moet nog een hoop gebeuren aan mijn 242, maar de totale staat van de auto was en is toch nog erg goed voor zijn leeftijd.

Makkelijk he Brabant Big Grin Big Grin

Bruin, beige whatever, ik zoek me er suf naar.... :roll:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Rood---rood---rood :!: moeten ze zijn!

en dan mij bellen. :lol: :lol:
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
John242 schreef:Rood---rood---rood :!: moeten ze zijn!

Die van jouw staat in de verkoop.... beetje jammer, gaat onze vakantie naar Zweden/USA om stoelen (athans de jouwe dan Big Grin Big Grin )
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Robbert242DL schreef:
John242 schreef:Rood---rood---rood :!: moeten ze zijn!

Die van jouw staat in de verkoop.... beetje jammer, gaat onze vakantie naar Zweden/USA om stoelen (athans de jouwe dan Big Grin Big Grin )

ssstt..... [size=9px]hij staat in de sluimerstand.....[/size] [size=7px]klanten wegjagen..[/size]
Antwoord
Cool man....die versies met ronde koplampen zijn echt het gaafst.
Have fun!

Gerben
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Antwoord
kaj schreef:Helaas heb ik geen sleutel plek hier in den haag. daarvoor moet ik mijn familie in brabant altijd lief aankijken :wink:

Misschien eens een keertje van gedachten wisselen om te kijken of het zinvol is samen wat te regelen? We wonen toch niet zo gek ver uit de buurt. Misschien zijn er nog meer mensen hier in de buurt die mee willen doen. (max 3 personen lijkt mij wel wat) en dan eens op speurtocht gaan?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
klinkt als een goed voorstel.
Heb zelf wel eens lopen "brainstormen" maar de meeste dingen voor mij alleen worden snel prijzig.
oranje volvo 242 GL 1975
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn 242DL Laurens Zondag 420 228.804 6 January 2016, 15:13
Laatste bericht: Jerry
  Restauratie Volvo 242DL van 1977 pim0175 66 37.407 24 April 2012, 20:28
Laatste bericht: Laurens Zondag

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)