wow bedankt voor de gave reacties
De kleur ben ik ook erg blij mee.
Er zat oorsprokelijk een b20 motor in en een vierbak. De dl versie heeft nogal lang de b20 gehouden dacht ik terwijl de gl versie al snel met een b21 uitvoering kwam.
Ondanks dat de auto niet echt veel km had gemaakt, 150000... Was het blok niet meer zo goed. Enorme onderdruk, en olie verbruik waar ik niet blij van werd. Toen heb ik toch maar besloten om er een b21 in te leggen, aangezien ik begreep dat die toch onderhouds vriendelijker zijn en veel betrouwbaarder als het om veel km maken gaat. Plus ik had enorm geluk dat ik er ook nog een complete overdrive bak bij heb kunnen vinden. En mensen, dat is echt een super aanwinst
Op de snel weg lekker rond de 120 cruisen, en rustig dat die is... itt het vorige bolk in combinatie met de vierbak die al ging loeien bij de 110.
Helaas heb ik geen sleutel plek hier in den haag. daarvoor moet ik mijn familie in brabant altijd lief aankijken :wink:
ps de stoelen zijn trouwens bruin...
Er moet nog een hoop gebeuren aan mijn 242, maar de totale staat van de auto was en is toch nog erg goed voor zijn leeftijd.
Ik hoop op een lange en gelukkige relatie met mijn volvo, het is afglopen jaar beetje hektisch geweest met de investeringen (ook nog gas ingebouwd). Van de zomer zal ik ook nog de nodige dagen moeten investeren in preventieve roest behandeling, maar tot nu toe is dit de eerste auto die ik heb waarbij ik het ook met liefde doe.