Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lekke koppakking en uitgesteld. En nu?
Geen idee maar als je het zo te voorschijn haalt zal het wel origineel zijn. Zeker als alles goed werkte tot zover zou ik het laten. Ik had me altijd voorgesteld dat het water door het spruitstuk stroomt maar misschien is het genoeg als er 1 verbinding open is.

Bij de B230F is zijn de wateraansluitingen ongebruikt, er zit dacht ik een stop in de achterste gedraaid.

Carterventilatie is wel nodig, zonder blaast de motor olie uit alle kieren en pakkingen. Ik denk dat het via de olievuldop het best te regelen is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Als het low budget moet zijn, kun je ook de klepstelen iets afslijpen.
Kleppen even nummeren, losnemen, 1mm eraf, en je kunt weer dikke plaatjes plaatsen.
Antwoord
[Afbeelding: sensor1g.jpg]Lijkt me toch een aardige klus, dat afslijpen!
Heb inmiddels de andere kop binnen... moest nog gedemonteerd worden van het blok. Gelukkig met distributiekap!N
u is de vraag> nokkenas overzetten? Of gewoon die van de B230F? Is dit dan later nog te merken tijdens rijden?
Ook weet dat het beter is om de kop te vlakken maar probeer eerst ff met een rei. Het lijkt er op dat ik maar 1 bout hoef los te maken voor het koelwater!? De rest lijkt het zelfde!
Waar is dit stekkertje van?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
weer eens kunnen sleutelen! Alles in elkaar gezet en nu wil ie niet meer starten...
staat ontsteking nu niet goed? soms lijkt het dat ie wilt aanslaan...
Wat kan ik nu het beste doen?
Antwoord
distributiesnaar is losgeweest; zit die goed?
De ontsteking kan hierbij ook veranderd zijn.

En natuurlijk de bougiekabels, kan je ook verwisseld hebben als ze niet genummerd waren.
Daar zou ik mee beginnen.
Antwoord
Distributiesnaar lijkt goed te zitten maar had de markering op het oude tandwiel staan.

Ook de b.kabels had ik genummerd. was ff geleden dus de twijfel is er nu wel. zal ze eens omdraaien.

als de ontsteking veranderd is, hoe krijg ik deze dan weer goed?
Antwoord
In grote lijnen verklaart de ontsteking natuurlijk zichzelf. De rotor moet naar bougiekabel 1 wijzen als de kleppen van cilinder 1 dicht zijn en de zuiger bovenin staat (dat is als beide nokken omhoog staan en het krukaspoelietandwiel met z'n streepjes bij de 0 staat).

Het is wel essentieel voor al deze zaken dat de riem goed zit. Een tandje of 2 ernaast mag ook nog wel, levert wel een draaiende motor maar geen prettige.

Ik zou de nokkenas van de B21 nemen, dit is een A as en die draait lekker op alle toeren, waar de M as vd B230F wat futloos wordt bij hogere rpm's. Letter staat achterop de as.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Krijg hem niet aan de praat....
Heb de andere (A) nokkenas gemonteerd. is het niet zo dat dan miss de kleppen open blijven? lijkt nl op te weinig compressie
Antwoord
Als je klepspeling klopt dan zijn je kleppen dicht. Mits de kop goed is dan natuurlijk.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Kleppen wel (goed) gesteld?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)