Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Hallo,
De klus toch maar aangepakt... verloor zoveel water.
Maar nu? Wat is wijsheid?
De meeste plaatjes zit op 3 mm. Dus dat is einde verhaal:frown:
Ben bij revisiebedrijf geweest 450/500.- ex
Incl kleppenstellen, pfieuw!
Ruilkop hoor ik wel eens iets over maar waar of wie?
Zijn koppen van andere motortypes uitwisselbaar?
B230 bv? (1000530Typenr kop) zo ja moet er dan veel aangepast worden?
Ik weet het ff niet meer:loco:
Alle tips zijn welkom!!
Groet
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
31 August 2012, 16:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 August 2012, 16:56 door Marc1970.)
Ja de 1000530 past er zo op, 2 koelwateraansluitingen aanpassen en ws. moet je dan een nieuwe stijl distributiedeksel erop zetten. Hier een (iets te dure) kop van een B200K, met de watergaten al kant en klaar:
http://link.marktplaats.nl/589835905
Ik heb voor hetzelfde probleem de hele motor vervangen, was goedkoper als een 2ehands kop + koppakkingset.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
die deksel lijkt mij niet zo'n probleem maar wateraansluitingen aanpassen? en dit wss ook?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Is die prijs incl in en uitbouwen? Nieuwe kleppen en klepgeleiders? Zittingen zoiezo dan lijkt me. Als incl alles is et nog geen slechte prijs. Maar zoals Marc zegt, ruilmotoren zijn goedkoper. Als de compressiemeting daarvan goed is en plaatjes dik genoeg... Een goede dag werk, mooie garage uitrusting misschien een halve dag.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Het oude stijl grijze kleppendeksel past niet meer op de nieuwe stijl kop jammer. Dit veranderde met de overgang naar de 'low friction' motor, bv. van B23 naar B230.
Wateraansluitingen zijn een kwestie van een vriesplug eruit trekken en een dikke bout losdraaien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Marc1970 schreef:met de watergaten al kant en klaar: http://link.marktplaats.nl/589835905
Kun je dat zien op de foto dan? Ik zie nl wel een wateraansluiting(pijpje) die er bij de mijne ook zit..
Om mijn kleppendeksel zit toch ook nog een ontluchting naar luchtfilter? hoeft dat niet aan gepast te worden?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
![[Afbeelding: pakking.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/10/pakking.jpg)
was best nodig.... denk dat ik toch maar een andere kop neem...
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
1 September 2012, 16:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 September 2012, 16:13 door volvo fan.)
[quote=Volvo 142 B23]Is die prijs incl in en uitbouwen? Nieuwe kleppen en klepgeleiders? Zittingen zoiezo dan lijkt me. Als incl alles is et nog geen slechte prijs.[/QUOTE ]
Niet incl inbouwen van kop en BTW maar de rest wel. tis mij wss toch te duur..
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
1 September 2012, 17:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 September 2012, 17:56 door Marc1970.)
Ah ja de oude carterontluchting, die ben je wel kwijt. Er is vast wel iemand die dat opgelost heeft, misschien met een gat door de olievuldop, zoals in de B20's. Een B20 dop past in elk geval op alle B21 en B230 kleppendeksels.
Ik denk ook wel dat er mensen zijn die de laatste nokkenashouder op de nieuwe kop zetten zodat het oude deksel er weer op past. Maar da's niet de officiele weg, de nokkenashouders horen bij de kop.
De oude koppen zijn ook nog wel te vinden, evt. K jet injectorgaten kan je afdichten. Hier 1
http://link.marktplaats.nl/587191503
Kzie trouwens op jouw foto's dat de koelwaterkanalen naar het spruitstuk afgedopt zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Marc1970 schreef:Kzie trouwens op jouw foto's dat de koelwaterkanalen naar het spruitstuk afgedopt zijn.
Goed gezien zeg! was me niet opgevallen. zie dat het alleen gaat om degene bij de thermostaat!? De andere bij schutbord is open...:confused:
Is dus zo te horen niet origineel? Wat zou hiervoor de reden kunnen zijn?
Ga wss ma. een kop halen van een b230F altijd op benzine gelopen...
Snap alleen nog niet helemaal wat ik moet aanpassen aan de wateraansluitingen... maar miss wel als ik het zie...? Weet nu iig weer wat een vriesplug is

mile:
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998