Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Landelijke Nachtrit 17 en 18 maart 2012
Wat een prachtige nachtrit was dit!
Voor mij was het de eerste keer. Samen met twee vrienden zijn we met de Combi naar Maartensdijk gereden waar we rond 2115 startte. Het eerste deel was goed te doen, in de omgeving van Loosdrecht. Mijn vrienden hadden 0 ervaring, dit resulteerde al dat we na 4km terug moesten rijden, na een half uur zat de samenwerking er een stuk beter in.
Lekker touren was er absoluut niet bij, er waren ontzettend veel vragen! Erg leuk. Zo was er een vraag hoe de eigenaar heet van het Woonschip 'T Baken. Na lang gezocht te hebben naar een woonboot, kwamen we er achter dat het een bordje/tegel in een muur bij een huis was.
Rond 00:30 kwamen we weer terug bij Larry Peters, daar een heerlijke kop soep genuttigd met een broodje. Nog even wat gepraat. Henny Spruijt heeft nog even de Visgraat methode en de Barricaden methode uitgelegd, en we zijn weer vertrokken voor het lange gedeelte!

Na bijna de snelweg opgereden te zijn, kwam een maat erachter dat hij de vragenlijst nog op de tafel had laten liggen bij Larry Peters..... Weer terug dus! Vervolgens eerst een snelheid/afstandmeting tussen Maartensdijk en Odijk, waarna we weer het platteland op gingen. Hard rijden schoot hier niet op, dan miste je weer teveel letters.

In de buurt van Wijk bij Duurstede ook nog even fout gereden, de vermoeidheid begon een beetje toe te slaan. Na even een RedBull gedronken te hebben, en mijn maat een peuk gerookt had, konden we weer verder.
Ik begon me een beetje zorgen te maken over mijn LPG meter, ik reed de hele rit flink door en er stond reeds 170km op de dagteller. Nadat we aangekomen waren in Rhenen, en de zoveelste pomp geen LPG verkocht om 3:30uur 's nachts Wink zijn we eerst naar de A15 gereden, daar bij de snelweg getankt, en de weg weer teruggezocht. Bleek dat tijdens de eerste 200km, ik er 31liter LPG opgestookt had. Komt vast door de vele malen stoppen/achteruit rijden.

Vervolgens de weg weer opgezocht naar Kesteren, waar we de Betuwe in reden. Ook hier waren weer diverse leuke vragen. Het Barricaden systeem ging vervolgens in werking. Mijn maat, de navigator, had er niet zo veel vertrouwen in. Iedere aanwijzing volgde met de woorden: 'Denk ik' 'Volgens mij' 'Als het goed is' 'Ongeveer hier.'

Toch gelukt, na nog flink wat letters tegengekomen te zijn, reden we rond 5:40uur bij Beesd de snelweg op terug naar Larry Peters in Maartensdijk. Tot 6:00 was de zaak open, omstreeks 5:57 kwamen we binnen, al heb ik op de A2 nog wel iets harder gereden. (zie de motionx linkjes onderaan.)
[Afbeelding: a2a36773.jpg]

Omstreeks 6:45 stapte ik mijn bed in. Moe maar voldaan. Volgende keer weer!!

Tijdens de rit heb ik mijn telefoon laten tracken met Motion X GPS. Bijgevoegde linkjes laten de route zien. Let niet op de spikes, dat zijn de stukken waar wij fout gereden zijn. Ik ben benieuwd hoeveel kilometer de overige deelnemers hebben gereden. Vast stukken minder dan dat ik gedaan heb.

Nachtrit Deel 1
Nachtrit Deel 2

Organisatie, hartelijk dank! De rit was zeer duidelijk, goede aankondingen en pico bello verzorgd!
Groeten, Boele
Antwoord
Jullie zijn iig verder gekomen dan wij. In Amerongen 3 x langs die Andries kerk (stond op klappen van al die energydrinks dus nog wel even de boel onder gezeken daar) maar we kwamen er maar niet achter wat we fout deden. Toen maar richting Rheden op gegaan, zoeken naar een molen. @#$%&* was een bushalte die zo heet, wat een gek*t. Volg de hoofdroute tot aan de kruising (vrachtwagen 700)....gewoon er langs gereden weg wÃÃr kwijt, terug, en zo ging het maar door. ook nog tig vragen gemist. Terug naar Maartensdijk inleveren en wegwezen, 7.00 uur thuis net op tijd voor de start van de F1. Saaaaaai en in slaap gevallen. Was weer een bijzondere rit (met visgraat en barricade) en ik had het erg druk als navigator, volgend jaar maar een man extra!!
Volgende is farvard.
Groeten van Frans
Antwoord
..Andries kerk was leuk, twee jongens op een bankje,

Ik draai mn raam open met de intentie om te vragen hoe de kerk heette, Dus ik roep 'Hey Jongens, mag ik wat vragen?' Riepen ze terug, 'Andries kerk!'

Ik was het op het eind ook wel zat moet ik eerlijk bekennen. Dus toen was het het met 140/150 naar Maartensdijk om de papieren in te leveren.
Groeten, Boele
Antwoord
Jaa die gassies waren aardig lam. Zaten met een krat bier zich lekker vol te gooien en waar kan je dat beter doen dan op een tochtige hoek bij een kerk, de heer waakt!!
Varfard bedoel ik.
Groeten van Frans
Antwoord
Ook wij hebben genoten van deze nachtrit, beetje late reactie maar nog geen kans gezien om bericht hier op te zetten.
Boele, ik zal ook eens Motion X GPS gaan proberen de volgende keer, lijkt me leuk om terug te zien hoe we precies gereden zijn.
Wij hebben beide delen gereden en waren om 5:00 terug in Maartensdijk.

Voor de navigator is het een hoop geblader steeds, maar voor de rest ging het prima, enige dat ik nog weet dat we gemist hebben is de tekst onder een 'bier-bord' in Loosdrecht. Leuk vond ik ook de tijd zetten vanaf afslag Maartensdijk op de A27 met 95 km/uur gemiddeld t/m afslag Bunnik/Odijk op de A12.

Als het kan zijn we er volgend jaar weer bij, nu eerst de Varfard 2012 Smile

mvg Filip
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Filip schreef:Leuk vond ik ook de tijd zetten vanaf afslag Maartensdijk op de A27 met 95 km/uur gemiddeld t/m afslag Bunnik/Odijk op de A12.

Als het kan zijn we er volgend jaar weer bij, nu eerst de Varfard 2012 Smile

mvg Filip

Tja, ik heb alleen de afstand bijgehouden, iets van 16km uit mijn hoofd, toen de tijd uitgerekend ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Tja, ik heb alleen de afstand bijgehouden, iets van 16km uit mijn hoofd, toen de tijd uitgerekend ;-)

haha, ja wij willen de extra punten voor de uitvoer van deze vraag Smile
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Gisterenavond de uitslag binnen gekregen, 7e geworden (gedeelde plaats) van de 43 deelnemers,.. niet slecht toch?
Antwoord
Filip schreef:Gisterenavond de uitslag binnen gekregen, 7e geworden (gedeelde plaats) van de 43 deelnemers,.. niet slecht toch?

Haha ik ben 35e geworden ;-)
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nachtrit 2018 laptoprob 0 2.638 27 December 2017, 19:04
Laatste bericht: laptoprob
  Nachtrit 2017 18/19 maart laptoprob 5 7.934 13 February 2017, 20:47
  Nachtrit 19/20 maart laptoprob 33 37.278 20 March 2016, 13:48
Laatste bericht: wesleyscheggetman
  nachtrit 2015 Laurens Zondag 11 16.202 29 March 2015, 22:26
  Volvo Klassieker Beurs 2012 Dopski 150 97.905 2 September 2013, 10:03
Laatste bericht: Dopski
  Scandcar Wintertrial 2012 ScandcarVolvo 144 72.231 1 April 2013, 22:41
Laatste bericht: PieterL
  28 oktober 2012 - Herfsttoertocht Volvo 240-260 + Volvo Bertone Registers ZOAB 4 4.792 3 November 2012, 12:49
Laatste bericht: Kogelman
  Volsa Singelrit Enschede 30-09-2012 Brandslang 2 3.357 19 September 2012, 12:49
Laatste bericht: Yellow240
  Volvolvo Brabant meeting 2012 Yellow240 11 9.635 7 August 2012, 19:44
Laatste bericht: Yellow240
  Achterhoekmeeting zondag 3 juni 2012 antraciet 13 10.408 4 June 2012, 19:15
Laatste bericht: antraciet

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)