Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weber 32 DIR op B20?
Rijd jij niet op LPG dan Felix?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Yellow240 schreef:Rijd jij niet op LPG dan Felix?

nee... (nog niet)

Jambon schreef:ga dan wel voor HIF6 versies, liefst met aluminium inlaatspruitstukje (heb je wel een apart uitlaatdeel nodig..). Losse spullen ook even op Ebay UK kijken, kan allemaal een stuk voordeliger..

Zo'n aluminium spruitstukje heb ik ook nog liggen is dat zoveel beter?
Antwoord
frox schreef:nee... (nog niet)

Zo'n aluminium spruitstukje heb ik ook nog liggen is dat zoveel beter?

Jezus, met 1:6 zou ik daar echt niet vrolijk van worden. Hoewel ik zelf op gewone peut ook maar 1:8 deed.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Jezus was er nog niet in 1:6
Citaat:En God zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren; en dat make scheiding tussen wateren en wateren!

Wink

Frox z'n mobiel doet gelukkig ook geen 1:6, wil met die van hem of mijne naar zweden en noorwegen van de zomer.
Antwoord
frox schreef:Zo'n aluminium spruitstukje heb ik ook nog liggen is dat zoveel beter?
minder warmte opname dan gietijzer, en zit niet ad uitlaat vast, nog minder warmte opname.. heb je wel een ander uiltlaat spruitstuk nodig..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik zou mijn weber 32-36 niet meer willen wisselen voor strombergs of su carburatoren. Ik vraag me nog altijd af waarom volvo deze niet origineel op hun volvo,s monteerden. Geen gedoe meer met afstelling van c,o voor de autokeuring. Het verbruik bij normale rijstijl is ÃÃn op 10 ,wat ik vroeger met de su's niet haalde (1 op 8.5)
Antwoord
Volvo heeft toch wel zoiets verkocht voor de B20 motoren?!

Jambon, nu kijk ik jou virtueel even aan... heb jij geen plaatjes van de GT kit? Was dat een Weber carburateur?

In zo'n Weber setup hoef je natuurlijk niet te synchroniseren...
Antwoord
De GT kit had, net als de nog snellere kits, een Solex carb. Die hadden wel hetzelfde design als de Weber DGV carbs die je tegenwoordig in de Redline kits kunt kopen.
Antwoord
keter schreef:De GT kit had, net als de nog snellere kits, een Solex carb. Die hadden wel hetzelfde design als de Weber DGV carbs die je tegenwoordig in de Redline kits kunt kopen.
precies.. de valstroom Webers is van latere datum, ik kocht het mijne in "90 of zo.., is voor zover ik weet wel onder R-Sport ook geleverd maar dan heb je het over dezelfde tijd, iets eerder, universeel zat daar een kunststof kopie van een origineel Volvo geleverd filter bij (was een blikken exemplaar..) Hoe dan ook niets meer met GT te maken, dat was al over..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Of dubbele strombergs!?
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  weber carburator johan laveyne 4 5.409 18 June 2010, 11:19
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)