Topics: 13
Vanavond alles uit de kofferklep gehaald. Conclusie is dat je eigenlijk niet aan een systeem zonder cv een cv-motor kunt aansluiten. Althans, ik zou niet weten hoe.
Is er nu niemand op dit forum met een laatse serie 240 sedan met cv in de kofferbak die wat fotootjes kan maken? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Vriendelijke groet,
Rik
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Topics: 52
Klasse, dit maakt het al wat duidelijker. Het cv-motortje is dus op ÃÃn of andere wijze verbonden met het slotje zelf. Hoe kan ik op deze foto langs de onderdeelnummers naar beneden scrollen? De lijst stopt nu bij nr. 21.
Topics: 17
Bij modeljaar 86 en verder is er ook een verschil kwa slot zelf, de knop waarmee je de achterbak opent dus...
Deze moet zijn voorbereid op centrale vergrendeling. Je kunt dit testen met de sleutel, er is een namelijk een stand waarmee je via de sleutel de CV kunt uitschakelen, dit heeft te maken met het dubbele sleutelsysteem van Volvo (vaak past de reserve sleutel niet op dashbordkastje en kofferklep)
Ik heb dit ondervonden na het bestellen van een nieuw slot na poging tot inbraak ik heb nu een CV voorbereid slot zonder CV.
De originele motortjes voor de deuren passen trouwens niet in de sedan kofferklep in tegenstelling tot de estate, er is hiervoor een speciale kleinere uitvoering.
Topics: 69
Er staat een VOLVO 240 TAILGATE SOLENOID op eBay, is dat wat?
Zie
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?View...0505507945
Startbod (0 biedingen): 5 GBP
Topics: 52
de solenoid op ebay is voor een estate
Erg attent van je. Het gaat mij echter met name om het slotgedeelte zelf. Als ik alle gegevens en afbeeldingen bekijk, dat zit de afwijking tov een slot zonder vergrendeling in de drukknop en het slot vanaf my 1986. Ik zou dan ook heel graag dat gedeelte overnemen, of er een foto van willen krijgen waarop te zien valt of een standaard slot is aan te passen.
vriendelijke groet,
Rik Tuin
Ingebouwd is het helaas niet fatsoenlijk te fotograferen. Misschien op de plaatselijke sloperij eens spieken in een 7-serie het slot voor het kofferdeksel is gelijk aan die van de 2-serie.
Succes!
Kijk, dat biedt perspectief, ik wist namelijk niet dat beide sloten gelijk zijn. Er zijn heel wat meer 7 series met cv dan 2 series met cv. Dank.