Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krekel in het dashboard
Nogmaals dank voor het meedenken.

- boomblad kan het niet zijn, gezien het geluid er ook is als de fan uit is.

- airco heb ik niet (helaas :-)

- voorruit rubber lijkt me haast sterk gezien het begint als ik veel gas geef vanaf ca 40 k/u Wel is geluid als de auto koud is er niet, maar zodra hij warmer wordt is het steeds regelmatiger aanwezig.

Is er een manier om geluid te posten?? Misschien kan ik het opnemen morgen en posten. Maar goed ik heb echt het idee dat het in de middenconsole zit.

Als er makkelijk bij te komen is ben ik geneigd om het overdrive relay te vervangen, heb een soort van onderbuikgevoel dat deze wel eens de boosdoener kan zijn. Iemand een idee hoe een overactief of kapot relay klinkt>

Thanks

Antwoord
Een relais of stekker doet wel eens zachtjes krrrrrrt als het contact niet optimaal is. Maar dat heeft niks te maken met snelheid en bij 100+ zou je dat niet meer horen denk ik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:Is er een manier om geluid te posten?? Misschien kan ik het opnemen morgen en posten.
FF een filmpje opnemen met geluid en op youtube zetten en dan de link in het forum posten[Afbeelding: toppie.gif]
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
loskoppelen dan! zit achter de linker kap van de middenconsole meestal weggestopt achter de vloerbedekking
Antwoord
ik heb die krekel ook!! lijkt mij meer het geluid van de wind die op een natuurlijke wijze door de kachel ventilator blaast bij hoge snelheid meer wind=meer geluid. mijn auto doet het al sinds ik hem heb.
volvo 245 polar bj 1992 B230F
Antwoord
Jeroen V schreef:- voorruit rubber lijkt me haast sterk gezien het begint als ik veel gas geef vanaf ca 40 k/u Wel is geluid als de auto koud is er niet, maar zodra hij warmer wordt is het steeds regelmatiger aanwezig.

Ik heb het ook. Alleen wanneer de auto een kilometer of 10 heeft gereden wordt het minder en gaat het uiteindelijk over. Ik verdenk de tellerkabel. Het is namelijk snelheidsafhankelijk en niet toerenafhankelijk.
En hoe kouder buiten hoe harder het geluid.
Succes.
Antwoord
Weet niet wat je krekel doet, maar ik heb een teller met km kabel. En bij geringe snelheden hoor ik daar een getik, dat bij bepaalde snelheden voor krekel uitgemaakt zou kunen worden. Is nagenoeg zeker de tellerkabel, of een tandwieltje, je ziet het wijzertje gewoon meewiebelen in de maat...

Bij 100 kmh hoor ik et niet. Te veel bijgeluiden, maar wrs gaat t ook te snel om nog te tikken (geen tijd meer voor terugval of hapering).

Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Bedankt weer voor het meedenken. Ik denk niet dat het de kilometerteller is, deze tikt idd ook een ietwat maar is een andere tik dan de "krekel". Jammer dat ik geen tijd heb op het moment om er naar te kijken.

Het geluid is trouwens niet snelheidsafhankelijk, bedoel dat de krekel wel harder gaat klinken maar de frequentie (zullen we maar zeggen) blijft gelijk.

Als de krekel gevonden is laat ik dit natuurlijk weten, maar ben bang dat dit pas volgend weekend wordt. Ach wie weet is de temperatuur buiten dan ook wat aangenamer om te klussen..

Antwoord
Zo problem solved en wel helemaal vanzelf ;D ;D Had het plan om morgen op speurtocht te gaan maar de laatste paar dagen het geluid niet meer gehoord. Misschien toch een echte krekel geweest.

Bedankt voor het meedenken iig.

Maar goed het blijft een volvo (geldt niet voor iedere volvo maar vooral voor de mijne Sad Sad )dus het volgende potentiele probleem dient zich alweer aan maar hier open ik een nieuw topic over.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 4.118 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: