Topics: 116
Er komt een soort krekel-geluid uit mijn dashboard. Ik dacht eerst dat het de blower was maar als ik deze uitzet blijft het geluid.
Het is wel gekoppeld aan snelheid/gasgeven. Bij optrekken vanaf ongeveer 50km/u begint het zacht en als ik 100+ rij (ja het is tegenwoordig mogelijk met mijn volvo :-) is het vrij luid en gaat pas over als ik het gaspedaal loslaat en de de snelheid onder de 100 komt.
Iemand een idee?
Specs in onderschrift.
Thanks
Topics: 5
Dus het loopt op volgens je snelheid, niet volgens je toeren hè?
Dan moet het iets zijn dat wind vangt, of iets met je onderstel. Kun je het geluid wat beter omschrijven?
(Ik gok op een lager)
plsvolvoprojects.blogspot.com
Topics: 84
Teller met kabel? Dan zou je de kabel een duwtje kunnen geven, ze lopen wel eens aan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 125
Als jouw krekel een neefje is van mijn krekel, dan lijkt het alsof ie ergens ontstaat tegen het schutbord bij de stuurkolom. Met motorklep open kan ik 'm over het geraas van de motor heen horen "rekelen".
Ook snelheid afhankelijk, soms houd ie zich stil, om dan plotseling weer te beginnen....
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te beweren dat mijn krekel bestaat uit een tandwieltje in mijn kilometerteller. De km-teller doet het probleemloos, maar de dagteller en de totaalstand-teller haperen, doen het dan weer niet en dan weer wel...
Misschien heb je er wat aan, ben benieuwd.
Topics: 5
Dammit
Ik moet me dringend verdiepen in de 240-kwaaltjes
plsvolvoprojects.blogspot.com
Topics: 116
Dank voor de reakties. Maar het geluid komt uit de buurt van de middelste luchtroosters, die boven de knoppen in de middenconsole zeg maar. Zie net in de Haynes dat daar in de buurt het eea aan relays zit, zou het een relay kunnen zijn?
Topics: 35
Een verdroogd boomblad in het luchtrooster?
De blower eens in verschillende standen hard en zacht laten blazen en ondertussen de roostertjes bewegen, om het in beweging te brengen.
Topics: 33
als je een kachel met airco hebt kan het een vacuumlek zijn
Topics: 13
Voorruitrubber?
`88 245, B230K, M47
Topics: 33
Martin245 schreef:Voorruitrubber?
elke 2/7/9 die ik had met een suizend rubber begon pas bij 100-110 te piepen