Topics: 12
Ha ha lol :-) Heb er sinds een paar dagen een ! D24 zonder tic en tik. Even gloeien en in een klap mooi rond vanochtend. Even de bak met knikkers vvoor 1 minuut. Super auto. Eigenlijk auto om blok heen gekocht, ben die VW LT's van vroeger gewend, waar dit blok uit komt, oorspronkelijk.
Topics: 288
Topics: 288
is zo'n oudere diesel om te bouwen naar een huidig systeem? zal wel wat kop-aanpassingen betekenen maar levert ook nog wat meer vermogen..
Topics: 41
De mijne start eigenlijk best lekker
ik doe als het koud is wel ff 2 keer gloeien
maar hij start eigenlijk erg goed
rookt en knikkert een beetje maar valt me helemaal niet tegen voor 459k
Topics: 0
Mijn 940 td startte altijd prima in de winter ; ff voor gloeien en starten. Geen probleem...........maarehhh die herrie en rook werd niet door een ieder als prettig ervaren .
Ciao Eric
Topics: 5
Dat vond ik ook zo leuk aan de 740 van m'n broer toen die thuis stond
In de winter es tot leven wekken en een ritje mee gaan maken 'zodat die ook nog es gedraaid heeft hè' ;D
Gelukkig woon ik op het platteland
plsvolvoprojects.blogspot.com
Topics: 10
Hier idem, heb een 760 DTIC uit 1983 en een 945 DTIC uit 1993, beide even 2x voorgloeien bij -11 graden en op de eerste klap meteen mooi lopen op alle 6. Geweldig dat geluid wat ze maken als ze koud zijn, heerlijke blokken zijn met nog een echte 'knikker' erin. De 7 rookt wel wat harder als de 9 maar mag de pret absoluut al niet drukken
Buren vinden het wat minder om 5 uur 's morgens en hadden liever dat ik met de 850 weg ging, mooi niet dus
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Topics: 51
Ik heb geen ervaring noch affiniteit met diesels, maar moest toch even kwijt dat ik uw metaforisch taalgebruik betreffende de startprocedure meer dan treffend vind. Buren moeten niet mopperen, er is niets charmanter dan een auto met een "ochtendhumeur" die "wakker gemaakt moet worden". Mijn auto startte overigens wel aanzienlijk vlotter met nieuwe rotor/kabels/bougies (hoewel u natuurlijk geen bougies hebt). Daarnaast is een accu met meer dan genoeg stroom ook bevorderlijk uiteraard.
Topics: 4
Ach 4 vd 6 gloeibougies vervangen.....Voor de achterste 2 was het te koud :-) Die doen we in de zomer wel........zeg ik nu, maar dan start ze toch wel snel....
En startte weer als nieuw bij -8