Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorpakking set B20
vwb het verwijderen van het toplager, weetr niet of ik het hier ergens gelezen heb (anders wordt het een dejavu in groepsverband..) WC papier in olie, doordrenkt in het gat proppen, een passend stukje rondijzer (net kleiner dan het gat) in het gat, hamertje, door de druk komt het lager naar voren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:vwb het verwijderen van het toplager, weetr niet of ik het hier ergens gelezen heb (anders wordt het een dejavu in groepsverband..) WC papier in olie, doordrenkt in het gat proppen, een passend stukje rondijzer (net kleiner dan het gat) in het gat, hamertje, door de druk komt het lager naar voren..

Dit gaan we zeker proberen. Klinkt leuk ;D

Ik hoop vanavond de b20 uit elkaar te halen en morge bij nordicar een setje te halen. Mischien dat hij morge al weer loopt dan. Maar dat zien jullie dan wel weer op youtube Wink

ps:http://www.youtube.com/watch?v=uQqn8GB0mmk
Antwoord
Heel persoonlijk zou ik de vilt ring vervangen, misschien een beetje lagervet in het toplager duwen (als het nu geen herrie maakt is het gewoon goed) en klaar. Het is een geweldig gevoel om een dag werk te hebben aan het vervangen van een onderdeel van 5 euro.

Bij Scandcar is-ie maar 2,25!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Top lagertje is eruit. Ging echt super met een beetje wc papier en wat olie Wink beste idee van Nederland!!!

Wat ik alleen in me motortje aan trof was niet echt leuk:

2 kapotte zuiger veren
3 olie schraap veren die vast zaten
alle 4 de zuigers zijn in erbarmelijke staat
in de eerste cilinder zie ik iets dat op een scheur in de cilinder wand lijkt (een horizontale zwarte streep aan de de voorkant van de motor)
in op de kop leek de eerste cilinder veel olie gesleurpt te hebben
Ik krijg het idee dat iemand brok ellende heb gekocht.
En we twijfelen of er wel een gaskop op zit (stond wel in de advertentie)

Ik weet in ieder geval wel dat ik morge nog geen pakking set ga halen.

Ik heb nog een paar foto's maar die komen morge wel.

Koen.
Antwoord
En dat heb je allemaal kunnen zien achterlangs de krukas?

Dat blok kan je natuurlijk gewoon weggooien, al die kapotte veren hebben krassen gemaakt op de cilinderwand, en er zit ws. ook een stootrand in om U tegen te zeggen. Ik denk niet dat iemand je bewust zijn ellende verkocht heeft, er zijn heel veel B18/20's in die staat zonder dat hun eigenaren het weten.

Toch de B18 maar houden dus. Prima motortje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
We hebben gister (binnen een uur ;D) de hele motor uit elkaar gehaald.
Ik moet zeggen dat de krassen gelukkig mee vallen en er is "geen" stoot rand. Ik maak me alleen zorgen over die scheur en of het een scheur is.

Als het onder blok te redden is dan ga ik dat doen, want verder is het blok in een goeie staat (lager schalen zijn ook nog okÃ) en ander ga ik kijken voor een ander onder blok. Ik kan gelukkig voor minder onderdelen uit Zweden laten komen.

Koen
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)