Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lijm
dan wordt het meer een artistiek geheel vrees ik.. Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Mijn school is helaas afgebrand, daar hadden een apparaat dat een plastic plaat eerst verwarmde vervolgens kon je het door flink vacuum zuigen over een mal trekken. Wellicht een andere technische school/universiteit eens bellen of je gebruik mag maken van zon apparaat. Dan kan je gedeelten namaken of misschien zelf het geheel.
Antwoord
Jambon schreef:De optie van aluminium heb ik ook in gedachte, maar dan maak ik um helemaal na en wordt ook bekleed..

Ik denk dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd, ik bedoel dat je de tunnel met aluminium plaatjes gaat versterken, alu met kit.
Glasvezel met epoxy of polyester zou ik niet aan beginnen, geen goede hechting en geknoei.
Antwoord
ArjanV schreef:
Jambon schreef:De optie van aluminium heb ik ook in gedachte, maar dan maak ik um helemaal na en wordt ook bekleed..

Ik denk dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd, ik bedoel dat je de tunnel met aluminium plaatjes gaat versterken, alu met kit.
Glasvezel met epoxy of polyester zou ik niet aan beginnen, geen goede hechting en geknoei.

jawel hoor, duidelijk, proefondervindelijk vasrgesteld weet ik dat polyester helemaal niet hecht, dus idd een goed hechtende lijm er op en versterken met plaat van wat dan ook, ik heb dan toevallig zwarte kunststof staan of glasvezel matjes daar in drukken op de ronde hoekjes, . Met een beetje geduld kan ik daar ook de gaten mee opvullen..

DopdeDouwer schreef:Mijn school is helaas afgebrand, daar hadden een apparaat dat een plastic plaat eerst verwarmde vervolgens kon je het door flink vacuum zuigen over een mal trekken. Wellicht een andere technische school/universiteit eens bellen of je gebruik mag maken van zon apparaat. Dan kan je gedeelten namaken of misschien zelf het geheel.

is ook een optie, en dan indien mogelijk een minder broos en zwart kunststof gebruiken, maar eerst die mal, en dan eerst herstellen..
Antwoord
Gaatjes dichtplakken met tape, op zn kop zetten volgooien met gips en je hebt een mooie mal. Hoppa!
(wel even de tape afdrukjes schuren in de goeie vorm)

Misschien kan je gebruik maken van zo'n vacuümvormer gebruiken bij een orthese/prothese maker, die hebben er meestal wel een staan. (Livit othopedie bijv.)
Antwoord
Even zonder gekheid, heb je al een schoenmaker gevraagd? Die lijm die ze hebben zijn ook wel heftig en flexibel.
Antwoord
Kijk eens bij innotec op de site, en dan bij adheseal.
De kleur is zwart en het plakt en lijmt nagenoeg alles.
We gebruiken het op het werk om stalen blokjes aan elkaar te lijmen.
Het is, eenmaal uitgehard, heel taai en veerkrachtig.

succes
Antwoord
thanks, maandag ens bellen..
Antwoord
frox schreef:Even zonder gekheid, heb je al een schoenmaker gevraagd? Die lijm die ze hebben zijn ook wel heftig en flexibel.
Voor zover ik weet gebruikt een schoenmaker contactlijm, dit lijkt mij voor deze toepassing niet minder geschikt.
Dat spul van Innotec lijkt mij wel geschikt, wij gebruiken een zelfde soort kit voor een van onze producten.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)