Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roestbehandeling
T vliegt je om de oren maar als je het met beleid doet vreet dit schuurspul zich overal doorheen.

T is in wezen een grof soort flexibele kunstof pannenspons wat in een eveneens flexende lijmlaag met carborundum korrels is gedoopt
hetzelfde slijpmateriaal wat bijvoorbeeld op schuurpapier en slijpschijven zit met een ander vast bindmiddel.

K ben er ooit mee begonnen toen ik een legervoertuig kaal wou hebben, die was regelmatig geschilderd, daaroverheen plamuur,
wat laagjes verf, weer plamuur etc .. Dat totdat het op behaalde punten in totaal 24 lagen waren .. ;D
Dat hele pakket "frees" je dus zo weg met zo'n schijf ..

Ten aanzien van bitac en aanverwante zaken daar zijn vele soorten van, in de meeste gevallen zijn ze ook na jaren enigzinds thermoplastisch
en is dus het enige wat je niet moet doen er teveel hitte inbrengen, dan wordt t een plakzooitje, gebeurt ook met stralen in wezen.

Met dit soort schijven en beleid breng je zoals eerder gezegd weinig hitte in je materiaal, en ze zijn behoorlijk open van structuur
waardoor ze dus goed lossen en niet vollopen, ook niet bij die teerachtige underbodymeuk. t toerental moet dan wel voldoende zijn.
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
HA! de schijven gevonden...
[Afbeelding: 21052010912.jpg]

zo ga ik het doen:

Alle roest weghalen, en dus alle laklagen ook, met de Scotch Brite clean&strip schijven, tot op het kale metaal. Het metaal moet weer glimmon.
Voor het resterend te schuren deel gebruik je schuurpapier grofte p80 en als je alles geschuurd hebt pak grofte p120 of p150.

DAn een zinkfosfaatprimer erop, tegen de roest, dus roestwerend
Evt nog een laag en dan weer opbouwen in een nieuw systeem.

Hammerite kan niet, dat is obv xyleen en lost je voorgaande laag op..

ZFprimertje komt er aan in blauw ! (leuk he)
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)