Topics: 5
Sudge and sledge.'k heb er 'n oliekoeler ingezet, koeling pistons etc,langere levevensduur olie.Kappa zou goed moeten zijn.Die diesels kunnen hun warmte niet kwijt(lange bergop,autobahn...)15/40 .Nullast staat ook hoger.
Topics: 18
Allemaal juiste informatie en veel dank voor alle reacties

. Helaas alleen geen nieuwe info voor mij

.
Dunnere olie (10W40 oid) gebruiken, ben ik ook wel eens tegengekomen. Er wordt een hoop geprobeerd en gedocumenteerd maar echt uitsluitsel vind ik niet. Oliekoeler is ook zeker een goede (helemaal als je van de zomer volbepakt en aangehangen richting het zuiden en of bergen gaat!). Thanks to volvodiesel heb ik een oliekoeler klaarliggen. Als de andere werkzaamheden klaar zijn, komt´ie er zeker in.
Nieuwsgierig als ik ben naar nog meer info _ tips, laat ik het topic nog ff open. ;D
Bvb dank voor jullie input!
V70 D5 Summum '12, 240 GLT Estate aut. '90, Citroen BX GTi '89 en ook nog een Peugeot 404 berline '64!
Topics: 107
Ik vermoed dat "domblondje" geen dom blondje is

maar een Frans-talig lid die een online vertaalsite gebruikt.
Dat zou de soms wat vreemde woorden/zinnen verklaren.
Topics: 3
ah... owke... nou ja dan gooi ik het maar weer in de online vertaalmachine naar het frans..
245 DL 1990<br />2CV6 1985<br />2CV6 1986<br />Traction Avant 11BL 1954 (gestolen)<br />LowRider 2004 (fiets)