Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoesje of geen hoesje.
Ik zou oppassen met een hoes met buitengebruik: zand etc komt ook op je auto terecht en weet zijn weg te vinden via de wind onder de hoes door. Gevolg: bij een beetje wind loopt die hoes lekker over je lak heen te schuren. Sad

Niet doen dus, kan je beter je carport uitbreiden!
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
@Henqui
Gebruik jij deze wagen dan tussendoor, of staat hij voor langere tijd stil.

Mijn overweging was vooral door het gebruik van een hoes te voorkomen dat er water blijft staan in de raamgoten.
Na het autowassen rijd ik deze namelijk altijd eerst droog. Er blijft anders lang vocht in staan.
Antwoord
Ik gebruik een hoes op mijn 244 turbo, die al jaren voor de deur staat. Gebruik hem amper eigenlijk, wel ieder jaar apk. Moet nog van alles aan gebeuren...
Ik bind hem meestal nog met twee extra touwen vast om te voorkomen dat hij gaat verschuiven door de wind.
Als het mooi weer is rij ik hem af en toe eens goed warm, pomp ik wat lucht in de bandjes en zo hou ik de remmen hopelijk los.
Je hebt ook hoesjes die kleiner zijn en alleen de cabine bedekken. Misschien is dat iets voor je?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Nee , ik ga toch voor een grotere hoes van goeie kwaliteit.
Aangezien de wagen toch wekelijks regelmatig gebruikt wordt, wordt hij ook droog gereden.
Ik hoop vooral vuiligheid en nattigheid van bovenaf tegen te houden.
Antwoord
Bij Halfords hadden ze vroeger een erg goede hoes. Vorig jaar zijn die eruit gegaan. Ik kon toen nog net aan een oud exemplaar komen. Hoe de nieuwe zijn weet ik niet.

Het is trouwens wel een beetje gedoe hoor, hoes erop, hoes eraf.... zeker als je de auto vaker gebruikt :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Citaat:Het is trouwens wel een beetje gedoe hoor, hoes erop, hoes eraf.... zeker als je de auto vaker gebruikt
Daar had ik ook wel al een vermoeden van.
Maar beter dat dan een vroegtijdig overlijden van mijn Volvo.
Antwoord
Nou sinds vandaag staat de 244 onder een hoes.
Eerst flink gepoetst daarna in de Sonax was, en toen de hoes erover.
Lang gezocht naar een hoes die groot genoeg was om het slagschip eronder te krijgen.
Ik heb er uiteindelijk een gevonden die groot genoeg was. Maar de pasvorm blijft te wensen over.
Kijken hoe de hoes zich houdt gedurende de te verwachten sneeuwperiode.
Antwoord
Ik had dat never nooit gedaan als de auto buiten stond, maar goed.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
de mijne staat gwoon in weer en wind. niks aan het handje
Antwoord
Lukie5704 schreef:Nou sinds vandaag staat de 244 onder een hoes.
Eerst flink gepoetst daarna in de Sonax was, en toen de hoes erover.
Lang gezocht naar een hoes die groot genoeg was om het slagschip eronder te krijgen.
Ik heb er uiteindelijk een gevonden die groot genoeg was. Maar de pasvorm blijft te wensen over.
Kijken hoe de hoes zich houdt gedurende de te verwachten sneeuwperiode.

verstandig!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  GLE geen stuurbekrachtiging?? Floen 3 2.789 11 May 2011, 14:57
Laatste bericht: ruuds70
  Waarom is er geen subgroep Amazon? Amazonturbo 5 1.108 24 June 2008, 07:53
Laatste bericht: edwin
  Wel geen Volvo, maar toch..Amsterdam-Dakar Challenge!! Hans Nicolai 0 1.964 21 December 2006, 22:32
Laatste bericht: Hans Nicolai

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)