Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
?%volvo240=volvolvo
Natuurlijk was de 700/900 de opvolger van de 200, maar omdat Volvo nou eenmaal auto's maakt voor het meer behoudende deel van de menschheid hebben ze een jarenlange traditie van oude modellen doorbouwen. De Katterug werd gebouwd tijdens de Amazon, de Duett werd geleverd met de Amazon ÃÂn de 140, de Amazon met de 140, de overgang 100 naar 200 lijkt abrupt maar alleen de voorste helft vd auto veranderde.
De gepensioneerde huisartsen, antiekhandelaren en voetbalteamrijdende moeders bleven er maar om die ouwe karren zeuren bij de dealers.

Mijn Volvo's zijn trouwens gebouwd in Zweden, ik had altijd de indruk dat de meeste in Gent gebouwde Volvo's naar de VS gingen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Natuurlijk was de 700/900 de opvolger van de 200, maar omdat Volvo nou eenmaal auto's maakt voor het meer behoudende deel van de menschheid hebben ze een jarenlange traditie van oude modellen doorbouwen. De Katterug werd gebouwd tijdens de Amazon, de Duett werd geleverd met de Amazon ÃÂn de 140, de Amazon met de 140, de overgang 100 naar 200 lijkt abrupt maar alleen de voorste helft vd auto veranderde.
De gepensioneerde huisartsen, antiekhandelaren en voetbalteamrijdende moeders bleven er maar om die ouwe karren zeuren bij de dealers.

Mijn Volvo's zijn trouwens gebouwd in Zweden, ik had altijd de indruk dat de meeste in Gent gebouwde Volvo's naar de VS gingen.
Dat was dan toch maar een gevoel hoor. De Gentse fabriek is er in hoofdzaak gekomen om in de toenmalige EEG, nu de Europese gemeenschap te kunnen werken en alzo te kunnen wedijveren met merken van de gemeenschap. Zweden had toen nog minder banden met Europa dan nu.
Wat Zweden maakte is de overgrote meerderheid in Scandinavie gebleven en naar Noord Amerika uitgevoerd en prijs je gelukkig want qua kwaliteit stond en staat Gent mijlenver boven Zweden.
Antwoord
Nieuwsgierig als altijd vond ik na enig zoeken de volgende cijfers op het internet: Op http://www.vlvworld.com/indexframe.html?production.html kan je optellen dat er tussen 1974 en 1984 in totaal 1,8 miljoen (best veel) 242, 244, en 245's gemaakt zijn. Na die tijd hebben ze het rustig aangedaan en er nog een miljoentje bijgebouwd, of er nog niet genoeg waren.

Over Volvo Gent staat een stukje op http://www.volvo200.org/volvo/gent.htm, daar werden in dezelfde periode 428.371 Volvo 240 juweeltjes gemaakt. Ook best veel, maar geen 95% van 1.800.000.

Na 1984 werden alle 240's in Zweden gebouwd en de 740 in Gent, maar dat wordt niet helemaal duidelijk uit het stukje.
Antwoord
Wat Zweden maakte is de overgrote meerderheid in Scandinavie gebleven en naar Noord Amerika uitgevoerd en prijs je gelukkig want qua kwaliteit stond en staat Gent mijlenver boven Zweden.
[/quote]

Hmm, al meerdere keren te horen gekregen dat in zweden gefabriceerde volvo's stukken beter waren en dat ze in Belgie inferieur staal gebruikte waarbij vuil zat ingekapseld en dus van binnenuit ging roesten!?
Antwoord
Mijn 240 uit 1992 is in Zweden gemaakt en roest ook.
Antwoord
Het staal komt uit Zweden. In Gent werden geperste plaatdelen aan elkaar gelast en verder afgebouwd.
Antwoord
Marc1970 schreef:Het staal komt uit Zweden. In Gent werden geperste plaatdelen aan elkaar gelast en verder afgebouwd.
Dat is zo, alleen was de afwerkingsgraad in Gent een pak hoger dan in Zweden.
Antwoord
Ik vind het wel mooi al die mythes en fabels, feiten en meningen verzameld in ÃÂÃÂn topic.
Antwoord
Belg schreef:
Jelmar schreef:
Belg schreef:Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.

tis dat je een domme belg bent..
Jelmar, jongen je moet vriendelijk blijven en geen domme uitspraken doen ...Maar ja das dan jou probleem. Trouwens niet vergeten dat 95% van de wagens op dit forum door domme Belgen gemaakt is. Wat betreft de 740, hij is gecreerd als opvolger van de 240, spijtig genoeg voor volvo heeft hij nooit de verkoopscijfers behaald die ze beoogd hadden. twas niet direct een groot succes. Das trouwens de reden dat de 240 langer in productie is gebleven dan de 740.

'Domme Belg' zal hoogstwaarschijnlijk niet serieus bedoeld zijn. Immers komen inderdaad de meeste Volvo's uit de (betere) Gentse fabriek.

Daarnaast zijn 240's OF 740's beide Volvo's die BEIDEN (incl. baasjes) welkom zijn dus een discussie over een mislukt ontwerp wat betreft een 740 is niet op zn plaats hier. Die mening deelt het forum Volvolvo.nl niet want beide zijn achterwiel aangedreven auto's die veel techniek delen met elkaar.

Voor Jelmar: Let een beetje op wat je schrijft aangezien niet iedereen de humor ziet, tussen de regels door. Ik snap dat jij het niet verkeerd bedoeld, maar snapt de persoon waaraan jij het richt ook? Ze kennen jou vaak alleen als 'tekst' hier.

Voor Belg: probeer op een forum ook niet te letterlijk te nemen wat men zegt. Maar het is lastig als je de non-verbale uitdrukkingen er niet bij ziet, ben ik met je eens. Ga er in eerste instantie van uit dat men het niet persoonlijk bedoeld aangezien contact via internet ook niet persoonlijk is (non-verbale communicatie ontbreekt, plus je kent elkaar enkel van schrijven)

GRAAG on-topic hierna.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:
Belg schreef:
Jelmar schreef:
Belg schreef:Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.

tis dat je een domme belg bent..
Jelmar, jongen je moet vriendelijk blijven en geen domme uitspraken doen ...Maar ja das dan jou probleem. Trouwens niet vergeten dat 95% van de wagens op dit forum door domme Belgen gemaakt is. Wat betreft de 740, hij is gecreerd als opvolger van de 240, spijtig genoeg voor volvo heeft hij nooit de verkoopscijfers behaald die ze beoogd hadden. twas niet direct een groot succes. Das trouwens de reden dat de 240 langer in productie is gebleven dan de 740.

'Domme Belg' zal hoogstwaarschijnlijk niet serieus bedoeld zijn. Immers komen inderdaad de meeste Volvo's uit de (betere) Gentse fabriek.

Daarnaast zijn 240's OF 740's beide Volvo's die BEIDEN (incl. baasjes) welkom zijn dus een discussie over een mislukt ontwerp wat betreft een 740 is niet op zn plaats hier. Die mening deelt het forum Volvolvo.nl niet want beide zijn achterwiel aangedreven auto's die veel techniek delen met elkaar.

Voor Jelmar: Let een beetje op wat je schrijft aangezien niet iedereen de humor ziet, tussen de regels door. Ik snap dat jij het niet verkeerd bedoeld, maar snapt de persoon waaraan jij het richt ook? Ze kennen jou vaak alleen als 'tekst' hier.

Voor Belg: probeer op een forum ook niet te letterlijk te nemen wat men zegt. Maar het is lastig als je de non-verbale uitdrukkingen er niet bij ziet, ben ik met je eens. Ga er in eerste instantie van uit dat men het niet persoonlijk bedoeld aangezien contact via internet ook niet persoonlijk is (non-verbale communicatie ontbreekt, plus je kent elkaar enkel van schrijven)

GRAAG on-topic hierna.
Ach , zo erg is het niet. ben tenslotte een Nederlander die 15 jaar geleden ontdekt heeft dat het leven over de grens best te pruimen valt. Zoals zovele mede Nederlanders ondertussen hier ten Noorden van Vlaanderen ontdekt hebben. Misschien ben ik ondertussen wel een beetje teveel (neder) Belg geworden.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo doorgeef distributie netwerk Jambon 224 175.939 3 January 2020, 23:37
Laatste bericht: Drk
  Firefox weigert Volvolvo edwin 4 4.432 12 February 2019, 22:46
Laatste bericht: edwin
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 14.793 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  VERPLAATST: Merchandise Volvolvo.nl TheSaint77 0 1.928 28 May 2011, 15:31
Laatste bericht: TheSaint77
  Volvolvo Sleutelhangers Zwarte Flirt 86 49.599 3 February 2011, 22:25
Laatste bericht: Karinsky
  Samenwerking Volvolvo en 240 Register Eric Q 125 56.709 1 February 2011, 22:26
Laatste bericht: Vlood 51
  Slogan Volvolvo.nl; bedenk er een! TheSaint77 30 17.704 20 January 2011, 18:26
Laatste bericht: Ben
  VOLVOLVO HYVES! TheSaint77 48 30.331 23 June 2009, 12:39
Laatste bericht: v700r
  ik en mijn volvolvo shirt eric vermeer 37 24.179 16 March 2009, 23:36
Laatste bericht: Dirk242
  Knutselen alla Volvolvo Postma 245 GL 3 3.607 20 January 2008, 11:17
Laatste bericht: Bert N

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)