Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Vaak vraag ik mij af als ik een 240 zie of de eigenaar misschien ook hier rondzwerft.
Of hij / zij zo wie zo wel afweet van VOLVOLVO.
Hoeveel 240's er nog rondrijden in ons landje.
Hoeveel % daarvan een dieselmotor heeft.(was ooit de snelste productie-diesel-personenauto ter wereld
)
Hoeveel procent nog dealeronderhouden wordt.
Of je een 240 ook per ongeluk kunt kopen , zo van ik zocht een auto en liep tegen deze aan.....maar het net zo goed een ander merk kunnen zijn.
Omdat ik er zelf zo gek van ben denk ik dat ook vaak van ander 240drivers maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Veel vragen waarvan er maar enkele met zekerheid beantwoord kunnen worden.
Weet er misschien iemand getallen?
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Geen idee eigenlijk.
Ik denk dat een groot deel van de 240 rijders toch wel liefhebbers zijn. Je ziet het meestal wel aan de staat van de auto waar ze in rijden. Roest zegt je niks. Maar een liefhebber zal z'n auto meestal mooi doen glimmen.
En ook aan wat er in ligt kan je wel veel afleiden. Een volgestouwde station met werkmateriaal wil meestal zeggen dat het een werkpaard is waar nog echt gebruik van gemaakt word. Maar ook dan kan het een liefhebber zijn. Heel moeilijk soms.
Ik denk dat je het vooral ziet aan de reactie van de persoon van de wagen als hij jou tegenkomt. Ik kijk altijd met veel plezier als ik er nog eens eentje tegenkom. En als de persoon van de andere wagen ook glunderend achter z'n stuur zit wil dat al veel zeggen. ;D
Hier in Belgie is 1 op de 4 240's die je tegenkomt een diesel denk ik. Draai meestal snel men raampje wat open als ik er eentje zie. Weet je direct of het een diesel is. Dat geluid haal je er nog op 100 verschillende auto's zo tussenuit. Er zijn nergens zoveel diesels van de 240 verkocht als in Belgie denk ik. (ook 740 diesel is hier populair).
De mijne worden niet dealer onderhouden. Ik knutsel er veel liever zelf aan en komt dan ook een stuk goedkoper uit. Maar ik weet zeker dat er nog zijn die naar de dealer worden gebracht voor onderhoud.
Eigenlijk weet je het nooit zeker tot je er iemand over aanspreekt. Dan weet je het na 1 minuut al zeker of hij een liefhebber is of een gewone gebruiker.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Op de site van de Bovag staat dat er per 01-01-2008 nog 6569 stuks van de Volvo 240 serie actief geregistreerd staan,let wel dit is het total aan geregistreerde Volvo's van de 200 serie zowel benzine,lpg als diesel varianten en ook de 260 meegeteld(waarschijnlijk te verwaarlozen in absolute aantallen
)
Kijk hier maar eens:
http://www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfer..._2008.html
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Beduidend minder 740's dan 240's nog in bezit, dat verbaast me erg.
De 740 is tenslotte een jongere serie en daar zijn er toendertijd nieuw ook zat van verkocht toch.
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
jos245 schreef:Beduidend minder 740's dan 240's nog in bezit, dat verbaast me erg.
De 740 is tenslotte een jongere serie en daar zijn er toendertijd nieuw ook zat van verkocht toch.
Jonger zijn ze niet echt.De productie begon al in 1985 (de 760 zelfs al in 1982 als ik me niet vergis) De 740 heeft niet eens zo lang gelopen als de 240. Nieuwer dat wel.
Mijn 240 is jonger dan de 2 740's die ik staan heb.
Belg schreef:Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.
Mislukt zou ik niet zeggen hoor. Het zijn echt schitterende wagens. Maar ze hebben inderdaad niet de zelfde uitstraling als een 240. De 2 serie is de echte volvo voor iedereen. De 7 serie is de hoekige tank die niemand mooi vind. Maar het comfort in zo'n 7 reeks is 2 keer beter dan een 2 serie. En veel meer standaard ingebouwd ook.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Jelmar schreef:Belg schreef:Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.
tis dat je een domme belg bent..
Oei. Wat zijn we lekker vriendelijk vandaag. "Onwetende Belg" zou toch mooier zijn.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Belg schreef:Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.
Wie is hier nou mislukt?
Groeten van Frans
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Belg schreef:v700r schreef:Belg schreef:Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.
Wie is hier nou mislukt?
Jelmar, jongen je moet vriendelijk blijven en geen domme uitspraken doen ...Maar ja das dan jou probleem. Trouwens niet vergeten dat 95% van de wagens op dit forum door domme Belgen gemaakt is. Wat betreft de 740, hij is gecreerd als opvolger van de 240, spijtig genoeg voor volvo heeft hij nooit de verkoopscijfers behaald die ze beoogd hadden. twas niet direct een groot succes. Das trouwens de reden dat de 240 langer in productie is gebleven dan de 740.
???Jelmar?
Groeten van Frans
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Jelmar schreef:Belg schreef:Een 740 heeft dan ook nooit het niveau van een 240 geevenaard. Een beetje een mislukte opvolger.
tis dat je een domme belg bent..
Jelmar, jongen je moet vriendelijk blijven en geen domme uitspraken doen ...Maar ja das dan jou probleem. Trouwens niet vergeten dat 95% van de wagens op dit forum door domme Belgen gemaakt is. Wat betreft de 740, hij is gecreerd als opvolger van de 240, spijtig genoeg voor volvo heeft hij nooit de verkoopscijfers behaald die ze beoogd hadden. twas niet direct een groot succes. Das trouwens de reden dat de 240 langer in productie is gebleven dan de 740.