Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kmteller is gestopt
veel stekkers zijn dat niet, eentje achterop de speedo, een dikke ronde, een half maantje, en nog een apart ficheke.
Niemand interesse in een tellerunit die 'forever young' blijft ;D
Antwoord
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij werden de km's ook niet geteld, snelheid werkte prima.

Diverse dingen onderzocht, uiteindelijk bij de sloop een werkende km teller gekocht. Alleen met veel meer km's. Ik heb de printplaat gewisseld, probleem opgelost.
Wel een probleempje, de snelheidsafwijking is groter geworden. Voorheen reed ik 125, werkelijke snelheid 120. Nu 135 en werkelijke snelheid 120. Dat is wel lastig. Ik vermoed dat ik het mechanisme van de aanwijsnaald anders ingesteld heb. Aan de printplaat kan het volgens mij niet liggen. Met een andere printplaat van weer een andere teller heb ik hetzelfde probleem. En de printplaten zien er volledig hetzelfde uit.

Mijn tip, leg de km teller zo neer dat de naald niet belast word.

Iemand enig idee hoe mijn probleem opgelost kan worden?

Succes!
Antwoord
Verschil van snelheidsaanduiding kan betekenen dat je nu een teller hebt met een andr afdraaital :-\ ofzo.

Afhankelijk van de versnellingsbak, neem ik aan, heb je een ander staartstuk met daarin een wormwieltje die de tellerkabel aandrijft, deze zal moeten coresponderen met die in de teller.. Ik heb inmiddels zo'n 4 verschillende VDO teller van hetzelfde model (qua inbouw) in de handen gehad met een ander afdraaital. Uit mijn hoofd kan ik me nog herinneren, de r0,605 en de r0,585 dit getal staat met kleine cijfers onder de km-teller aanduiding.

of het verwisselen van het staartstuk of wormwieltje daarin welk op de bak zit mogelijk is weet ik nog niet.. Anders moet je op zoek gaan naar de teller met het juiste r getal welke bij jou motor/bak hoort. Smile
Antwoord
phofstede schreef:Ik had hetzelfde probleem. Bij mij werden de km's ook niet geteld, snelheid werkte prima.

Diverse dingen onderzocht, uiteindelijk bij de sloop een werkende km teller gekocht. Alleen met veel meer km's. Ik heb de printplaat gewisseld, probleem opgelost.
Wel een probleempje, de snelheidsafwijking is groter geworden. Voorheen reed ik 125, werkelijke snelheid 120. Nu 135 en werkelijke snelheid 120. Dat is wel lastig. Ik vermoed dat ik het mechanisme van de aanwijsnaald anders ingesteld heb. Aan de printplaat kan het volgens mij niet liggen. Met een andere printplaat van weer een andere teller heb ik hetzelfde probleem. En de printplaten zien er volledig hetzelfde uit.

Mijn tip, leg de km teller zo neer dat de naald niet belast word.

Iemand enig idee hoe mijn probleem opgelost kan worden?

Succes!

Wat voor modeljaar is jouw 240?
Even letten op het K-nummer bijv. K24364, K6291, K6091 enz. Die moet dan wel overeenkomen met de km-teller die er eerder in zat.
Voor de oudere km-tellers: zie reply van ZoZo
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Dank voor de reacties. Ik heb de tellerunit vervangen door eenzelfde type. K24364.
De auto is van bouwjaar 1992.

Hier kan het probleem dus niet in zitten.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)