Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tomtom mechanisatie
Gaaf gemaakt. Heb je ook een foto hoe het er in je auto ingebouwd uitziet? ???
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
luikje ben ik inderdaad mee bezig geweest, ik heb wat modelletjes gemaakt van stevig papier maar die zijn om verschillende redenen afgevallen.
Misschien maak ik de camo wel mechanisch zo van TT down,zakdoekjes/zeem up....... ;D
Maar grappig dat jij ook in die richting denkt.

Ik heb nog geen ingebouwd-foto, moet morgen werken en zo misschien doe ik zondag even wat uploaden.

Antwoord
Leuk de achtergrond van je knutselproject te zien. Live zag het er vooral grappig uit. Kan je met deze aansturing trouwens voorkomen dat het opklappen vastloopt door in de weg liggende spullen?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Hoi landloper, heb je al vracht vervoerd met je dakbak?

Wat dat beveiligen betreft van opklappen terwijl er nog spullen tussen liggen;
Je kunt met een eenvoudige stroommeting de microcomputer laten bepalen dat de motor teveel stroom trekt en dan de beweging stoppen of de TT in beginstand terugbrengen.
Die stroommeting is gebaseerd op spanningsval over een lage weerstand in combinatie met een optocoupler.
Denk nu niet dat ik zelf zo slim ben........alle credits liggen bij Frits en z'n toffe website.
De reden dat ik die optie (nog) niet geïntegreerd heb is de beperking in programmaregels van de gratis probeersoftware.
Samen met de andere regels overschreid ik de limiet en wil de software niet meer verder.

Aankomende winter overweeg ik aanschaf van de software (ong.190 euro) en kan ik me suf programmeren.

Antwoord
Zo'n programmeerbare schakeling biedt toch wel meer dan mijn geknutsel met vaste IC's.

De dakbak heeft dienst gedaan als platform om te fotograferen. Het echte werk moet nog komen. Je hebt hem trouwens fraai verbouwd! Wat is jouw ervaring met brandstofverbruik? Ik had het idee dat mijn tuf met moeite 130 haalde toen ik vanuit jouw domein naar het mijne reed.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Ik heb vanaf m'n 25e tot m'n 42e geprobeerd elektronica-ontwerpen te maken maar het bleek bij ieder project weer heel lastig de boel goed te ontwerpen of beter gezegd, ontwerpen van anderen net zo lang samen te voegen of te wijzigen tot ik er iets mee kon.
Met de PIC's is het een stuk eenvoudiger wensen te verwezelijken en vooral later iets uit te breiden / aan te passen.

Wat het brandstofverbruik betreft ben ik niet zo'n rekenaar, maar de diesel loopt door elkaar genomen 1;14-15.
Ik heb het verschil in gebruik niet opgemerkt met / zonder dakbak.
Wel dat de bochtenstabiliteit afneemt (voorzover je het überhaupt stabiliteit zou mogen noemen bij de 245 ;D)
Met de vouwwagen(paradiso) er achter merkte ik meer verschil trouwens, wilde niet harder meer dan 120KM met de D24.
De D24TIC heeft er geen problemen meer mee, bij 150KM ben ik maar niet verder gegaan. Big Grin

Maarre ik ben blij dat je tevreden bent met de bak en de repatatie!
Antwoord
Om een oud mooi project weer terug naar boven te halen.

Ik speel ook met de gedachte om een pop-up motor te maken. Ik wil het dan doen met een arduino. Alleen ik weet niet goed wat voor electromotor ik dien te gebruiken (kracht). Welke (of waarvan) electromotor heb jij hier gebruikt?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)