Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tomtom mechanisatie
Filmpje;

KLIK HIER VOOR HET FILMPJE (weet (nog)niet hoe dat miniatuurtje werkt van youtube)

[Afbeelding: P1140002.jpg]

[Afbeelding: P1140001.jpg]

[Afbeelding: P1170003.jpg]

[Afbeelding: P1170004.jpg]

[Afbeelding: P1170006.jpg]

Mijn zoon heeft mij verrast met een geweldig mooie TOMTOM breedbeeldnavigatie.
Daar zit een echt goed uitgedachte klikhouder bij voor op het raam.
Maar waarom makkelijk doen als het ook heel moeilijk kan?

Via zijn website heb ik de cursus PICBASIC gedaan van Frits Kieftebelt.
Die kennis heb ik gebruikt om een motortje aan te sturen dat de TT omhoog moet brengen vanuit ligende positie naar navigatiestand.
Het motortje begint op normale snelheid en bouwt dan in toeren af om de TT uiteindlijk zachtjes tegen de eindschakelaar te parkeren.
Op het filmpje gaat het nog snel op en neer want daar zit de regeling er nog niet tussen.
De foto's tonen de print met het kastje.Op de sub-D stekker past de laptop waarmee ik het gedrag van de schakeling kan beïnvloeden.
(harder zachter eindschakelaars etc.)
Binnenkort zal ik nog een filmpje uploaden waarin je het vanuit de bestuurdersstoel ziet.

Het rijden met de TT zo verwerkt in het dashboard is supergaaf, amper spiegeling en mooi geïntegreert in de dashb.
Heb alleen even de slijptol een rondleiding gegeven onder het dashboard om wat staal te verwijderen voor betere GPS ontvangst....... ;D

//mod edit.
Heb geprobeerd het miniatuurtje toe te voegen van youtube, maar forum software accepteerd geen html, wel even de link opgeschoond Wink
Antwoord
Leuk gemaakt, lijkt met ook nog wel eens tof om als pop-up uit hat dash te laten komen. Zoals de S80 dat volgens mij heeft.
Antwoord
Dank je, heb ook met die gedachte gespeeld en zie niet op tegen wat snijden en slijpen maar vind het gewoon niet mooi zo recht omhoog.
Was voor mij wel beter geweest voor de ontvangst Big Grin
Antwoord
super !! ;D

Komt er ook nog iets voor het grote gapende gat als de tomtom in ruststand is ?
Antwoord
leuk gemaakt, maar voor welk type volvo is dat gemaakt?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ik gok dat het voor de 245 d24tic gemaakt is Wink
Antwoord
leuk crea-bea project...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
een extra GPS ontvanger doet ook wonderen, zeker als het Bluetooth is; geen draden ;D
maar idd, mooi werk!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Goed geraden Jelmar ;D ("handel" met voorkennis) t'is inderdaad voor een '78 245 met '91 dashboard.
Het gapende gat wordt nonchalant gevuld met rommel (zeem,zakdoekjes) om iedere gedachte aan inbraak te vermijden Wink
Voor deze TT bestaat geen externe antenne helaas (XL europe 22) wel heb ik een systeem overwogen dat GPS opvangt en uitzend met een antenne die je bij je TT plaatst, maar voorlopig lijkt dit goed te werken.Deze TT heeft ook geen bleu tooth.
Ik zal wel een foto maken van de GPS sterkte grafiek.
Antwoord
Zomaar een ideetje voor een volgend project: Laat de TT zitten en laat er een luikje PIC-gestuurd voor zakken. Dat neemt in je dashboard minder ruimte in en je hoeft geen camouflageacties te doen. (Idee komt niet uit de lucht, ik ben al even aan het vrzinnen hoe ik mijn oude Palm met nav. en externe GPS-antenne het beste permanent in m'n dashboard kan zetten. Jouw idee heeft me nu wel een richting gegeven, waarvoor dank! Wink )
`88 245, B230K, M47
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)