Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
invoeren auto
Zelf heb ik 1 keer een auto ingevoerd, een Reliant Scimitar 1800ti vanuit Duitsland in 2000. Zelf naar huis gereden op NL verzekering en Duitse registratie (5 dagen optie) op naam van de oude eigenaar.
Sindsdien zijn er wel wat regels veranderd, meestal ten nadele voor invoeren.

Het is niet mogelijk om een NL importkenteken te krijgen (export kenteken kan weer wel...)

In de meeste landen is het wel mogelijk om een export kenteken te krijgen.

Het is niet mogelijk een een buitenlands geregistreerde auto in Nederland te verzekeren. Ook niet op chassisnummer.
Vroeger (< 2002) kon dat nog wel, maar elke NL verzekeraar is nu verplicht gekoppeld aan het RDW bestand en de verzekerde auto moet in het RDW register staan Sad

De beste optie is die van PP (afgezien van MOT/ APK en dergelijke). Op buitenlands kenteken op naam van de vorige eigenaar en zijn/haar verzekering. Dan loop je alleen een risico binnen Nederland als je betrapt wordt, want je mag als NL staatsburger niet binne NL grenzen rijden met een buitenlands geregistreerde wagen. Daar zijn trouwens uitzonderingen op, zoals huurauto's, zakenritten, aanwezighied van de eigenaar in de wagen(!). Maar de wagen is dan wel verzekerd! En dat is het belangrijkste.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
2x een auto ge?mporteerd: 1x gehaald met een ambulance uit Belgi?; 1x laten brengen vanuit de UK.
Lekker simpel en legaal...
Antwoord
Met zo'n ding als die Jag (neem tenminste aan dat je die bedoelt) zou ik ook geen enkel risico willen lopen. Stel je voor dat er iets mee gebeurt....doodzonde! Hoe is het BTW met haar??
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Ze is in winterslaap, maar maakt het verder prima (al is er een startonderbreker in gekomen op last van de verzekering :evil: )...
Antwoord
Beetje zonde misschien, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Oom van een vriendinnetje probeerde eens zijn Harley verzekerd te krijgen. DAT is pas een drama! :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
je hebt ook soort startonderbrekers die je tussen accu en contactslot zet( soort zekering) en netjes wegwerken onder dash oid, stond vroeger in AMK-klassiek Tongue
en wat Dick zei: "in aanwezigheid v/d eigenaar"..dat ben je toch zelf??
ik ben geregistreerd eigenaar, maar verzekering loopt via Gillian.
ken trouwens een verhaal van Jaap in de Betouw , LandRoverkoning, wiens vrouw 2 jaar in Nederland gewoon dagelijks met Engelse platen heeft gereden. :lol: :lol:
gewoon doen, want hoe groot is de kans.... Big Grin ( verzekering is WEL belangrijk!!)

BTW, Erik, moet ik nog iets meenemen uit Engeland??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
scimitar schreef:De beste optie is die van PP
Maar...ik denk niet dat iedere verkoper in het buitenland zoiets doet want als je schade maakt, zitten zij met de problemen (afhandeling ervan, meer premie gaan betalen). Heb jij daar afspraken over gemaakt PP?
Stuur je de platen en de verzekeringspapieren/kentekenbewijs aangetekend terug of zo?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
nee, platen horen bij de auto, net zoals in Frankrijk en Nederland.
papieren gaan wel terug, maar is eigenlijk net zoiets als iemand je auto uitlenen.
ik betaal gewoon extra, en zij sluit de verzekering af.
jij kunt het ook zelf doen, mits je hun adres kunt gebruiken Tongue
kwestie van vertrouwen, maar dat is ook het persoonlijke gevoel wat je iemand geeft(of juist niet)
ach, het gaat maar om 105 km in Engeland, en 80 in Nederland, met max 80 km/u.
rustig aan, en gelukkig is deze kolos 1600+ kg dus iedereen kijkt ook wel voor jou uit Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:je hebt ook soort startonderbrekers die je tussen accu en contactslot zet( soort zekering) en netjes wegwerken onder dash oid, stond vroeger in AMK-klassiek Tongue ?
Het moest een klasse I gecertificeerd systeem zijn en hebben we dus keurig in laten bouwen, maar er zit wel zo'n smerig knipperlampje in nu (wel enigszins verstopt overigens)...
Antwoord
Ik heb pas geleden mijn GT ingevoerd.

RDW gebeld voor een eendagskenteken. Deze kreeg ik per ommegaande opgestuurd. Vervolgens kan je 's ochtends langs komen zonder afspraak, maar dan moet je er wel op rekenen dat je er dan ook de hele ochtend zit. Niet dat ze het zo druk hebben... Maar het blijven ambtenaren he ?

Daar controleerden ze de gegevens met de typegoedkeur uit de databank, de wielbasis en spoorbreedte en chassisnummer. Naar de staat van de auto wordt niet gekeken.

Vervolgens krijg je met een paar dagen het kenteken opgestuurd per post en kan je kentekenplaten laten drukken en de auto aanbieden bij het plaatselijke APK keuringsstation (gewone garage dus).

De verzekering heb ik gewoon op het eendagskenteken geregeld. Er zitten wel wat haken en ogen aan want een niet APK gekeurde auto is niet verzekerd behalve als er die dag een keuring plaatsvind. En dan is de auto enkel van en naar het keuringsstation verzekerd. Bovendien kan de auto niet bij de RDW aangemeld worden als verzekerd dus dien je voor iedere dag appart de verzekering te bellen om te vertellen dat je naar de keuring gaat. Verklap niet dat je enkel voor een nummercontrole naar de RDW gaat, want dan gaat de vlieger niet op.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  auto van mijn naam afhalen koert4 14 24.892 30 April 2016, 13:12
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)