Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
invoeren auto
regels zijn "versoepeld"
Citaat:--------------------------------------------------------------------------------

Bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een ge?mporteerde auto zal de RDW vanaf 1 december 2005 niet meer automatisch een APK-keuring mogen uitvoeren. Jaarlijks worden ongeveer 40.000 personenauto?s ge?mporteerd.

De Europese Commissie vindt dat de huidige Nederlandse invoerprocedure voor voertuigen handelsbelemmerend is. Immers, binnenlandse overschrijving van een kenteken gaat sneller en eenvoudiger dan overschrijving vanuit een ander Europees land.
Daarom is het vanaf 1 december 2005 niet langer per definitie de RDW die bij ingevoerde personenauto?s van 3 jaar en ouder de APK uitvoert als onderdeel van de invoerprocedure en afgifte van het kenteken deel 1A en 1B. Wel blijft de RDW verantwoordelijk voor de rest van het zogenoemde kentekenonderzoek: conformeren van de auto en het buitenlands kenteken, verifi?ren van typegoedkeuring en controle via Eucaris op diefstal of vermissing.

Vanaf 1 december kan degene die een auto importeert een keuze maken: een APK-keuring laten uitvoeren door de RDW of achteraf door een autobedrijf. ?Ondernemers die zelf importeren kunnen er voor kiezen om het voertuig pas te keuren nadat een koper is gevonden, zodat de klant een fris APK-keuringsbewijs voor 12 maanden meekrijgt?, aldus Boudewijn Hamel, hoofd after salesdienst BOVAG. ?De nieuwe regeling zorgt voor meer flexibiliteit en een reductie van de externe kosten voor de branche.?

Bron: http://www.bovagkrant.nl
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Bedankt PP! Interessant artikel!

Ik vraag me af wat de RDW straks voor het kentekenonderzoek en afgifte van een nieuw kenteken gaat rekenen als je ervoor kiest om de auto elders APK te laten keuren.
Sad
Antwoord
Wie van jullie heeft er wel eens een auto ge?mporteerd? Ik denk er sterk over om zelf een 245 uit Denemarken of Zweden te halen (eentje >25jr) en hierheen te rijden (ik heb er eentje op het oog!)

Hoe gaat dat met de overschrijving?
Is WA verzekering mogelijk op een auto met buitenlands kenteken?
Moet de auto (MOT/T?V/APK?ect) gekeurd zijn?
Mag je met een buitenlands kenteken rijden?

Alle adviezen zijn welkom!

Hendrik
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Hi HJ, ga land Rover de 14-de halen, zonder MOT( Tongue :roll: ) wat niet mag, maar wel op Engels kenteken.
verkoopster wil 'm tijdelijk( 2/3 dagen) uit haar naam verzekeren, Nederlandse verzekeraars willen dat op de een of andere manier niet, terwijl het in het buitenland geen enkel probleem is, ook tijdelijke exportplaten kunnen, alleen niet vanuit Nederland.
invoer is niets, BTW staat in Europeese landen gelijk, dus niets, BPM hoeft niet omdat ze 25> is Big Grin
in het buitenland mag je met buitenlandse platen rijden, in Nederland weer niet, maar hoe groot is de kans om aangehouden te worden op buitenlandse platen??Traileren mag uiteraard weer wel :lol:
daarna naar de RDW( zit ook in A'dam) voor typekeuring, kijken of ze niet gejat is ed. en evt. APK, MAAR, als ze niet APK f?hig is mag je dat ook weer ergens anders laten doen.
krijg je tijdelijke platen mee.
laat het je na de 15-de wel allemaal weten Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
dank je pp! Gefeliciteerd nog trouwens met de aankoop!
Je bedoelt tijdelijke exportplaten vanuit het land van herkomst? Misschien is dat mogelijk, dan zou de persoon van wie je hem koopt dat moeten regelen als hij dat wil :-)
Ik kan een 245 uit 1980 kopen uit Denemarken (wel wat roest maar niet veel) voor ongeveer 1000 euro. De apk daar is in februari afgelopen...
Ik zal mijn verzekringsagent vandaag even bellen...

Tot zondag!

HJ
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
sommige verzekeraars verzekeren ook op chassisnr. mijne helaas niet
heb ooit een Giulia in Itali? gekocht, en kreeg vanuit Itali? tijdelijke exportplaten, welke tevens verzekering was voor een 2-3 tal dagen.zorg er ook voor dat je ANWB oid hebt( wij hebben KNAC oldtimerpolis) en komen zelfs met de 43-jaar oude 44 vanuit Frankrijk oid ALTIJD thuis, met vervangend vervoer, en auto op ambulance,
kunt ook doen wat we in mijn studententijd deden:
sluit een reis/kredietbrief af( of ANWB iets) en zorg dat je auto echt niet te repareren is Big Grin Big Grin Big Grin
jij krijgt vervangend vervoer( nieuwe Opel oid :evil: ) en zij zorgen dat je auto in Nederland komt Big Grin Big Grin Big Grin
Antwoord
Pas wel goed op met dit soort grappen! In de gewone R&K-brf van de ANWB staat een bepaling dat ze je auto mogen achterlaten als de (transport)kosten hoger zijn dan de waarde van de auto. Bij R&K-plus garanderen ze repatriering. Ook even opletten als je elders een (reis)verzekering afsluit.

Groeten,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
vandaar ook het KNAC lidmaatschap Big Grin Big Grin Big Grin
Citaat:Het Classic Car pakket ? 114,50,- per jaar

Speciaal voor de autoliefhebber die naast zijn "gewone" auto ook een of meer classic cars bezit.

Het historische, zwaar metalen, Classic Car autoschild
20% korting op de al scherp geprijsde classic car verzekering
Gegarandeerde repatri?ring bij calamiteiten in het buitenland van de classic car
Ook hulpverlening bij FIVA/FEHAC en NRF Rally?s
De hulpverlening in dit pakket geldt ook voor de "gewone" auto.
http://www.knac.nl/index_lidmaatschap_blue.html
Antwoord
PP schreef:Het historische, zwaar metalen, Classic Car autoschild

Geef maar toe, daar heb je het allemaal voor gedaan! :lol: :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Uhuh, Tongue Tongue Tongue
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  auto van mijn naam afhalen koert4 14 24.088 30 April 2016, 13:12
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)