Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
roest rondom de voorruit
TheSaint77 schreef:Mijn type 240 heeft een oud type sierlijst, maar is wel in de ruitenkit gelegd. Dus ik vat jou gedachtengang even niet.

Origineel is de ruit ingelegd met een band die je in de sponning legt. Het lijkt op ruitenkit maar is wat plakkerig als je er op drukt.
Antwoord
Vanavond de voorruit eruit gesneden. Simpele klus achteraf met de draad die ik bij Brezan voor €12,50 gekocht had (20meter, beetje een overkill maargoed dat was het rolletje) Superdraad maar WEL zeer stevige handschoenen gebruiken!

Binnen niet al te lange tijd lag de ruit er dus uit. OVerigens is de ruit nog in zeer goede conditie, blauw getint met blauwe band van het merk Volvo!

De roest eronder viel me hardstikke mee! Ook met de schroevedraaiers flink gekrast op de blaasjes enz. Het metaal is nog dik zat en als alles straks goed schoongeschuurd is dan kan het in de caprotech/RXweetikwat en dan plamuren. Geen laswerk dus!!!!!! ;D DIKKE Meevaller vind ik persoonlijk! Ik zag er nogal tegenop namelijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Heb je foto's hoe het eruit zag voordat je begon? Dan kan je mooi vergelijken.
Antwoord
niks geen caprotech rx ferpox achtige rommel!

goed alle roest wegschuren, en zinkspray dr over! tip heb ik gekregen van een ervaren plaatwerker Wink

TheSaint77 schreef:Vanavond de voorruit eruit gesneden. Simpele klus achteraf met de draad die ik bij Brezan voor €12,50 gekocht had (20meter, beetje een overkill maargoed dat was het rolletje) Superdraad maar WEL zeer stevige handschoenen gebruiken!

Binnen niet al te lange tijd lag de ruit er dus uit. OVerigens is de ruit nog in zeer goede conditie, blauw getint met blauwe band van het merk Volvo!

De roest eronder viel me hardstikke mee! Ook met de schroevedraaiers flink gekrast op de blaasjes enz. Het metaal is nog dik zat en als alles straks goed schoongeschuurd is dan kan het in de caprotech/RXweetikwat en dan plamuren. Geen laswerk dus!!!!!! ;D DIKKE Meevaller vind ik persoonlijk! Ik zag er nogal tegenop namelijk.
Antwoord
Kwestie van Èn Èn;
1 flink schuren,
2 fertan voor de miniscule plekjes die je niet kan bereiken en om het roesten te stoppen,
3 zinkspray of willekeurige andere chemische bende die voor verf doorgaat
Antwoord
vriendje van me zweert bij gekookte lijnzaadolie, niet duur Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Fertan hoef je eigenlijk alleen te gebruiken als er na het kaal schuren putcorrosie overblijft, dus roestputjes waar je met de ijzerborstel niet bijkomt.

Fertan heb ik goeie ervaringen mee. Veel mensen maken echter de fout dat ze het niet de tijd geven om zijn werk te doen.Ik laat het er dagenlang op zitten voordat ik met de verdere afwerking begin.
Antwoord
jos245 schreef:Fertan hoef je eigenlijk alleen te gebruiken als er na het kaal schuren putcorrosie overblijft, dus roestputjes waar je met de ijzerborstel niet bijkomt.

Fertan heb ik goeie ervaringen mee. Veel mensen maken echter de fout dat ze het niet de tijd geven om zijn werk te doen.Ik laat het er dagenlang op zitten voordat ik met de verdere afwerking begin.

dus het werkt beter dan zinkspray denk je
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Brunox, ook retegoed.

Anti-roest EN epoxy in ÃÂÃÂn.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
TheSaint77 schreef:
jos245 schreef:Fertan hoef je eigenlijk alleen te gebruiken als er na het kaal schuren putcorrosie overblijft, dus roestputjes waar je met de ijzerborstel niet bijkomt.

dus het werkt beter dan zinkspray denk je

Bij putcorrosie zou ik eerder Fertan dan zinkspray gebruiken .
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  clipjes voorruit Kogelman 27 4.753 4 November 2023, 23:27
Laatste bericht: Kogelman
  Roest op verder keurige Volvo 244 StephenF 7 3.706 4 December 2020, 10:24
Laatste bericht: Grey240Polar
  tussenstukje raamrubbers voorruit mist... heideltje 5 4.400 1 August 2020, 17:51
Laatste bericht: Tancor
  Roest bij de voorruit markje 0 2.116 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Vervangen voorruit Black Moose 18 17.876 19 May 2019, 07:30
Laatste bericht: roger2401990
  glaslijm spiegel aan voorruit simon 3 3.046 11 March 2019, 15:14
Laatste bericht: PdeBruijne
  Roest dorpel 240 APK afkeur? Gurd 3 5.042 30 December 2018, 23:45
Laatste bericht: Marc1970
  Tips: hoeken voorruit vervangen 245DL Maarten245DL 2 3.262 20 November 2018, 12:55
Laatste bericht: Marc1970
  Plekjes roest eraf en lak erop Jef 4 3.647 5 July 2018, 09:42
Laatste bericht: jos245
Photo Graag advies, roest bij voorruit Volvo 245 herstelllen barstema 4 6.621 27 August 2017, 23:10
Laatste bericht: barstema

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)