Topics: 107
TheSaint77 schreef:Mijn type 240 heeft een oud type sierlijst, maar is wel in de ruitenkit gelegd. Dus ik vat jou gedachtengang even niet.
Origineel is de ruit ingelegd met een band die je in de sponning legt. Het lijkt op ruitenkit maar is wat plakkerig als je er op drukt.
Topics: 135
Vanavond de voorruit eruit gesneden. Simpele klus achteraf met de draad die ik bij Brezan voor ââ¬12,50 gekocht had (20meter, beetje een overkill maargoed dat was het rolletje) Superdraad maar WEL zeer stevige handschoenen gebruiken!
Binnen niet al te lange tijd lag de ruit er dus uit. OVerigens is de ruit nog in zeer goede conditie, blauw getint met blauwe band van het merk Volvo!
De roest eronder viel me hardstikke mee! Ook met de schroevedraaiers flink gekrast op de blaasjes enz. Het metaal is nog dik zat en als alles straks goed schoongeschuurd is dan kan het in de caprotech/RXweetikwat en dan plamuren. Geen laswerk dus!!!!!! ;D DIKKE Meevaller vind ik persoonlijk! Ik zag er nogal tegenop namelijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 42
Heb je foto's hoe het eruit zag voordat je begon? Dan kan je mooi vergelijken.
Topics: 163
Kwestie van ÃËn ÃËn;
1 flink schuren,
2 fertan voor de miniscule plekjes die je niet kan bereiken en om het roesten te stoppen,
3 zinkspray of willekeurige andere chemische bende die voor verf doorgaat
Topics: 42
vriendje van me zweert bij gekookte lijnzaadolie, niet duur
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Fertan hoef je eigenlijk alleen te gebruiken als er na het kaal schuren putcorrosie overblijft, dus roestputjes waar je met de ijzerborstel niet bijkomt.
Fertan heb ik goeie ervaringen mee. Veel mensen maken echter de fout dat ze het niet de tijd geven om zijn werk te doen.Ik laat het er dagenlang op zitten voordat ik met de verdere afwerking begin.
Topics: 135
jos245 schreef:Fertan hoef je eigenlijk alleen te gebruiken als er na het kaal schuren putcorrosie overblijft, dus roestputjes waar je met de ijzerborstel niet bijkomt.
Fertan heb ik goeie ervaringen mee. Veel mensen maken echter de fout dat ze het niet de tijd geven om zijn werk te doen.Ik laat het er dagenlang op zitten voordat ik met de verdere afwerking begin.
dus het werkt beter dan zinkspray denk je
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 176
Brunox, ook retegoed.
Anti-roest EN epoxy in ÃÂ
ÃÂ
n.
TheSaint77 schreef:jos245 schreef:Fertan hoef je eigenlijk alleen te gebruiken als er na het kaal schuren putcorrosie overblijft, dus roestputjes waar je met de ijzerborstel niet bijkomt.
dus het werkt beter dan zinkspray denk je
Bij putcorrosie zou ik eerder Fertan dan zinkspray gebruiken .